Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik vraag me wel af of je dezelfde vragen die je hier stelt ook reeds bij PCA heb neergelegd....
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
18 dec 2009 20:01 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik denk het niet . Ik zie het eerste bericht als een vraag van topicstarter , met de bedoeling om de verschillende meningen van forummers te peilen . Zolang er geen bedrijf "de grond in wordt getrapt " is hier niets mis mee .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
18 dec 2009 20:22 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
 je voelt je zwaar belazerd.... Kleine beurt alleen al kost 445,00 meestal komt daar nog e.e.a. aan klein materiaal bij... Hitteschild zat los, komt vaker voor bij Boxster en het is fijn dat dat gelijk vastgezet wordt..., handrem los kan ook gebeuren... nog steeds niks geks IMHO. Versnellingsbak kraken...? dat is wel vreemd, komt natuurlijk niet door het tapijt dat snap je zelf ook wel denk ik! Waarschijnlijker is dat ze bedoelen dat niet origineel tapijt wat makkelijker omhoog kruipt waardoor je niet goed kan (ont)koppelen etc en dat de klachten daar misschien vandaan komen  . Daar zal ik zeker achteraan gaan en goed uitzoeken hoe of wat, zal dan ook waarschijnlijk gewoon binnen de garantie vallen. Ik vind de rekening helemaal niet zo raar, weet niet wat je gewend bent maar denk dat de meeste die de prijzen van de dealer gewend zijn, hier ook zeker niet van zullen schikken. Ik zie nog steeds geen reden om het bedrijf nu gelijk zo af te branden. Je komt daar met een geïmporteerde Porsche voor een kleine beurt en je verwacht de service alsof je daar al 3x een nieuwe 997 hebt aangeschaft... 
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
18 dec 2009 20:38 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Niets mis mee Jeroen... zoveel mensen zoveel...manieren? Ik zou persoonlijk direct de dialoog zoeken en kan me niet voorstellen dat iemand dit nalaat om vervolgens wel een dergelijk topic te openen. Misschien is er wel een dialoog geweest met een andere voor TS onbevredigende uitkomst. Koppelinsproblemen gekoppeld aan tapijt? Get real Ik ben overigens geen fan van PCA maar ben me wel heel bewust van de kracht van een openbaar forum.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
18 dec 2009 20:45 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
[quote="Hans Luna] Je komt daar met een geïmporteerde Porsche voor een kleine beurt en je verwacht de service alsof je daar al 3x een nieuwe 997 hebt aangeschaft...  [/quote] Als je een klant een dergelijke service geeft, zal hij nooit bij jou 3 nieuwe Porsche's bij je kopen als hij ervoor in de markt is!!!!! Wie het kleine niet eert etc. etc. We hebben hier op het forum een opa die ook denkt dat only "money talks".
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
Laatst bijgewerkt door felix bahama 912 op 18 dec 2009 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 dec 2009 20:52 |
|
 |
amandus
Timeless
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ze hebben wel mn auto van de week gratis gewassen...... Zou inderdation de dialoog ter plekke aan gaan , als het klopt moet het goed beargumenteerbaar zijn , zoniet de strijd aangaan , wel benieuwd hoe nu verder 
_________________________________________ Timeless objects
|
18 dec 2009 20:53 |
|
 |
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Porsche Approved Garantie toch? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Handremkabel losgeschoten: garantie. Versnellingsbak 'knarst' bij lage toerentallen: garantie. Linker hitteschild los: garantie. Ruitenwisserbladen: slijtage, geen garantie. Nieuwe kentekenplaathouders: uiterlijke aanpassing, geen garantie. Origineel setje vloermatten: verbetering, geen garantie. Vervangend vervoer: afhankelijk van afspraken kan het betaald zijn of gratis. Diagnose versnellingsbak: garantie, je hebt immers problemen. Kleine beurt: geen garantie
Of het dan een reeel bedrag is, is moeilijk in te schatten. Maar bespreekbaar maken is natuurlijk wel een must. Zij zijn ook gebaat bij tevreden clienten. Misschien hebben zij wel een heel ander beeld van het verhaal.
Of je daar nou al 3 997's hebt gekocht of niet is niet relevant. En die garantie is blijkbaar wereldwijd, dus dat kan ook de issue niet zijn.
Ik zou er gewoon eens over praten. Niet te hoog van de toren blazen, maar vriendelijk. Zijn gewoon hardwerkende mensen die echt wel hun best doen mist respect, normaal etc. Kan me niet voorstellen dat je daar niet uitkomt,
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
18 dec 2009 21:34 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Begrijp ook niet dat het aantal nieuw gekochte Porsches een rol speelt voor de geleverde service. En wat betreft dat onderzoek van de krakende versnellingsbak, wat dachten de specialisten bij PCA van het verwijderen van de mat en vervolgens direct checken van de door de klant gemelde klacht  Of ze wel/niet hard werken weet ik niet maar zou zeker snel daar over dit lijstje gaan praten.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 dec 2009 21:43 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
1: Ik brand het bedrijf niet af; ik vraag naar jullie inschatting van de door mij geschetste situatie. 2: Of mijn Porsche geïmporteerd is zou voor de service niet uit mogen maken; bovendien, Approved Garantie is wereldwijd geldig, het enige verschil met de garantie afgegeven door de Nederlandse dealer is dat ik bij pech naar Duitsland moet bellen. 3: Iets meer achtergrond over mijzelf, ik ben 26 en daarmee waarschijnlijk rijker aan human capital dan aan fysiek kapitaal. Mede daarom lijkt het mij belangrijk om een goede relatie aan te gaan; deze kan immers nog vrij lang duren (i.t.t. clienten die wellicht meer te besteden hebben, maar daar vanwege een hoge leeftijd de tijd niet meer voor hebben) 4: Ik heb in het afgelopen jaar voor meer dan EUR 7000 aan omzet naar de service afdeling gebracht, waarbij ik met grotere bedragen helemaal geen probleem gehad heb, omdat mij men prima kon vertellen waarom het onderhoud nodig was en wat het effect ervan geweest is. Mede in dit licht vind ik het ongepast om de kosten voor de diagnose van de versnellingsbak, het vastzetten van het hitteschild en het opnieuw afstellen van de handrem in rekening te brengen. Wat betreft de versnellingsbak, dit moet ik even verduidelijken; ik krijg dat knarsende geluid soms, niet altijd. Uiteraard was hier geen sprake van toen de chef werkplaats met me mee reed, maar hij voelde wel (toen hij zelf reed), dat de tweede versnelling niet helemaal 100% is. Hij was ook degene die de matten opmerkte en op basis van die opmerking ben ik nu aan het kijken of het knarsen weer terugkomt. Ik had er matten in liggen die het Porsche Centrum in Munchen erin gelegd had, deze sloten alleen niet naadloos aan op de bodem Ik heb direct bij het afhalen gezegd dat ik het vreemd vond dat de diagnose voor de versnellingsbak, het opnieuw afstellen van de handrem en het opnieuw vastzetten van het hitteschild op de factuur stonden. De service medewerker deed dit af als 'slijtage'. Zo denk ik er ook over.
|
19 dec 2009 5:25 |
|
 |
RonP
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
7000 euro in één jaar aan onderhoud ? Is dat niet wat veel ?? Of had je gewoon pech ?
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
19 dec 2009 8:46 |
|
 |
John
Cayenne
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik ben nog steeds benieuwd of je al bij PCA bent geweest om je onvrede te melden...zou ik fair vinden... Het is een onvrede bij jouw, die kunnen wij hier op het forum (met honderd verschillende meningen) niet wegnemen, dat kan alleen maar PCA.
|
19 dec 2009 8:58 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Mijn vorige auto bleek een aantal verborgen gebreken te hebben die ik op advies van de dealer heb laten herstellen. Daarna reed de auto als nooit tevoren, totdat ik twee weken later op de snelweg aangereden werd: Total Loss Ik heb het direct met de service adviseur zelf opgenomen, maar die ging er niet op in. Ik zal mijn onvrede op schrift zetten en kijken welke reactie daarop volgt. Iedereen in ieder geval hartelijk dank voor de gegeven adviezen 
|
19 dec 2009 13:45 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Hoezo, bij mij is het hitteschild nog nooit losgegaan hoor 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 dec 2009 15:48 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Wacht maar,dat komt nog wel 
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
19 dec 2009 17:06 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Ik rijd nu weer enige tijd rond met de nieuwe matten en het knarsen komt veel minder voor. (Heb het in de afgelopen week 1 keer gehad). Waarschijnlijk hebben de niet originele, door de Duitse Porsche dealer geleverde matten toch invloed gehad op de range van het koppelingspedaal.
De brief gaat er morgen uit.
Gr.
|
26 dec 2009 14:38 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Vind dat je lang hebt gewacht met je brief. Eén nachtje er over slapen om de boel op een rijtje te zetten is altijd verstandig. Maar nu zit er een lange periode tussen. Het verhaal is voor jou nog erg duidelijk, maar degene die dit soort zaken aan je auto heeft "gedaan", heeft nu waarschijnlijk alleen zijn computergegevens nog. Je hebt nou eenmaal niet de enige P waaraan ze werken. Bij een kleine aankoop met "fouten" ga je ook meteen terug....met bon, anders zeggen ze ook meteen..u had eerder moeten komen.
Maar, succes en ben benieuwd naar de afloop.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
26 dec 2009 15:14 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
ik gooi het even op slot. dergelijke zaken loopt te snel uit te hand qua ieders mening. eerst even overleggen met PCA en dan weer hier verder 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 dec 2009 12:59 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Hier even een update. Vorige week heb ik een brief van PCA ontvangen waarin zij de betreffende kosten (vastzetten hitteschild, diagnose versnellingsbak en het vastzetten van de handremkabel) crediteren. Ik ben hier zeer tevreden mee, omdat dit nu in mijn ogen op een eerlijke manier is afgewikkeld. Mijn auto staat nu weer bij PCA (dashboardverlichting en het 'je licht brand nog' piepje doen het niet en er leek iets aan te lopen bij de aandrijving bij een koude motor). Afhankelijk van hoe met deze storingen wordt omgegaan kan ik ze met die creditnota weer verrassen.  Groet, Ralph
|
10 feb 2010 11:17 |
|
 |
GerbenJ
Porschûh
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Lichtschakelaar-draaiknop kapot?
|
11 feb 2010 18:11 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Zelf ben ik nieuwsgierig naar de uitgaven van € 7.000. Was dat een gedeeltelijke motorrevisie o.i.d.?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
11 feb 2010 18:39 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Best wat issues voor een niet al te oude Boxster  of ben ik de enige die dat vindt? 7k onderhoudskosten - creditering + huidige issues die nu opgelost worden = €€  stel(heel hypothetisch he  ) je verkoopt met veel pijn in je hart je Boxster(met uitgebreide onderhoudshistorie  ) en je wacht 2 jaar(maar reserveert wel weer dezelfde onderhouds + gebruikskosten) et voila, je hebt een hele dikke 911 nu even serieus: ik vind 7k een heel stevig bedrag
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
11 feb 2010 19:58 |
|
 |
ludo
993 2S 1997alphen aan den rijn
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
Eens! Service moeten we niet verwarren met kosteloos overigens
Het is een onvrede bij jouw, die kunnen wij hier op het forum (met honderd verschillende meningen) niet wegnemen, dat kan alleen maar PCA.[/quote]
|
11 feb 2010 20:26 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan
De lichten zelf doen het wel, dus als het een probleem is met de lichtschakelaar, dan is het misschien de verbinding met het dashboardverlichting en de zoemer. Daar hoor ik later meer over. Overigens is het zo dat de dashboard verlichting eerst pas na 10 seconden aanging, enige tijd daarna na 2 minuten, daarna na een half uur en nu eigenlijk meer niet dan wel. De EUR 7000 was voor mijn vorige Boxster. Dit betrof o.a. een nieuwe koppeling, nieuwe draagarmen, nieuwe LMM, nieuwe banden, nieuwe remschijven u.s.w. Dit was een Boxster 2.7 uit 2000 die 2 weken nadat ik al hem volledig in nieuwstaat had werd aangereden op de A4  . Gelukkig was het een import zodat ik de kosten goedmaakte toen de verzekeraar uit ging van de dagwaarde van een NLse Boxster. Is op zich niet eens een heel gek idee  . Binnenkort waarschijnlijk aan de lease, dus dan staat de Boxster toch veel stil. Daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik mijn vorige Boxster na de EUR 7000 aan onderhoud ophaalde heeft PCA ook de vervangende auto van de factuur geschrapt en een korting gegeven op het uurloon. Dat is ook service. Eigenlijk is het net als een relatie, geven en nemen. Mijn onvrede is overigens volledig weggenomen. Pak met niet op de euro nauwkeurig, maar het ligt rond de EUR 250
|
12 feb 2010 10:39 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service
Stel hypothetisch he, gewoon heel hypothetisch, zou je je afvragen wat je dan zou kunnen krijgen Ingekorte ultralange hyperlink 1+ chip + andere auspuff = of deze: Ingekorte ultralange hyperlink 2Of deze http://www.pistonheads.com/sales/1447816.htm 
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
12 feb 2010 22:06 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
 Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service
Heb je, gezien je signature, misschien interesse in een Porsche Boxster 3.2S, voor de toekomst? Hij is zeer goed onderhouden en word door mij gebruikt voor woon/werk verkeer  
|
13 feb 2010 11:45 |
|
|