Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 apr 2025 18:24

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
all risk verzekeren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: all risk verzekeren
denk als je het verlies niet kan dragen, lijkt me het beste om all risk te verzekeren, ben nu zelf wel WA diefstal verzekerd, omdat ik maar 3000km per jaar rijd en het verschil best wel veel vind 600 Euro. Ik schat zo in als ik hem in elkaar rijd de max schade iets van 20K Euro is aangezien een wrak ook altijd nog geld oplevert :scratch:

19 dec 2009 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Ik zelf betaal 800 per jaar voor all risk
met 20000 km per jaar
uitkering is de taxatie waarde, geen taxatie rapport dan dag waarde
echter die is natuurlijk moeilijk te bepalen

19 dec 2009 10:44
Profiel WWW Facebook 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
thomas993 schreef:
denk als je het verlies niet kan dragen, lijkt me het beste om all risk te verzekeren, ben nu zelf wel WA diefstal verzekerd, omdat ik maar 3000km per jaar rijd en het verschil best wel veel vind 600 Euro. Ik schat zo in als ik hem in elkaar rijd de max schade iets van 20K Euro is aangezien een wrak ook altijd nog geld oplevert :scratch:

Bij een schadepost van 20.000€ had je je 33,3 jaar All-Risk kunnen verzekeren :D :|

19 dec 2009 11:00
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Jos Targa schreef:
Niet objectief, :roll: verklaar je nader.

Ik verkoop een kleine 700 verzekeringen per jaar, Voornamelijk voor nieuwe en jong gebruikte middenklassers. Ik advieseer hierin altijd een Casco verzekering ( all-Risk dus) Maak maar al te vaak mee dat de klant uit prijsoogpunt een WA beperkt Casco neemt en met brokken komt te staan, en ja dan is lijden een last.

Sorry, wie moet zich nader verklaren :?: :shock:
De verkoper zegt dat hij objectief is? Is de omzet niet hoger voor een duurdere verzekering? :twisted:

En ALS men tegen je goed bedoelde advies schade heeft, ja DAN is het vervelend :!:

Je hebt helemaal gelijk dat schadebedragen altijd vies oplopen, zeker bij Porsche.
Diefstal is zeker een risico en direct de maximale schade, daarom WA+.

En ik ben niet trots over weinig, lage verzekeringen, met hoog eigen risico. Ik vind dat verstandig en de uitgespaarde premies kan ik gebruiken in geval dat...

Verzekeren is vaak betalen om angstgevoelens weg te nemen: "Indien goed verzekerd is alles gedekt." Dat valt vaak vies tegen, goed voorbeeld rechtsbijstandverzekeringen waarbij men niet in actie komt om een of andere reden die de maatschappij bepaalt en niet degene die betaalt :x

19 dec 2009 11:04
Profiel
Urmond
Ja omzet is veel hoger. Bij ons worden gemiddelde premies verkocht van 450€ per jaar. gezien het feit dat onze rijders ( voornamleijk Toyota) weinig schde rijden en gemiddeld 15 schadevrije jaren hebben is het verschil tussen een casco en WA beperkt ongeveer 100€ per maand. Is toch al snel 1,50€ per maand per verzekering meer omzet. Dus met onze aantallen 1000€ per jaar.

Als je daar je bedrijf op moet laten draaien moet je denk ik snel stoppen.

Ons doel is verkopen van auto's ( 6000 stuks per jaar) Omdat we ook 2 schadebedrijven beziten is de schadesturing veel interessanter dan die 1000€ extra omzet per maand. Die sturing hebben we ook bij beperkt Casco. Dus laten we nu niet beginnen dat ik de klant adviseer om een Casco verzekering te nemen om er zelf beter van te worden want dat is Ge...... Zeker gezien het werk dat je hebt bij het afsluiten van een autovezekering.. ( Ik zou je graag eens een weekje willen uitnodigen op ons kantoor om dit zelf te ondervinden.)

Neem van mij aan ( ik zit lang genoeg in het automotive en verzekeringsvak, dat het zogeaamde uitsparen van de verzekering om met deze besparing eventuele schades zelf te betalen gemiddeld niet rendabel is, zeker niet als je 100€ bespaart in ons geval. 1000€ euro heb je zo en daar had je toch 10 jaar een casco verzekering voor kunnen nemen.

Maar, ieder zijn eigen beurs, en eigen keuze.

Dus mocht je een WA-+ verzekering willen, moet je niet bij mij zijn :wink: :mrgreen:

Maar goed, ik heb er geen verstand van, dus wie ben ik om er iets van te zeggen.

Volgens mij paul ben jij in dit draadje de enige die een beperkte dekking pretendeerd. Dus zal ik er wel naast zitten.

En ja, er word genoeg gerommeld in verzekeringenland, ik zal de laatse zijn die dat ontkent, maar van een rechtsbijstandverzekering of autoverzekering meer of minder word je als assuradeur echt niet rijker of armer.

Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 19 dec 2009 11:34, in totaal 1 keer bewerkt.

19 dec 2009 11:23
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Nee, kan ik me goed voorstellen, boor ik je 1,50 per maand door de neus :wink:
Maar het gaat niet om je bedrijfsplan en niet over Toyota's, maar het principe voor een duurdere auto.

En dan telt eventueel eigen risico en verlies van no-claim wel ik geval van gedekte schade.
En aan de positieve kant een rest waarde en geen nul inderdaad ingeval van totalloss.

Klopt dat ik de mening van een minderheid heb, voel me er al 40 jaar en veel kilometers happy bij, en sorry voor de verzekeringsbranche :P

19 dec 2009 11:33
Profiel
Urmond
Pfffffffffffffff,

Ik geef het op, jij hebt gelijk. :roll:

Zoals gezegd ik heb er geen verstand van. :|

Wellicht toch eens kijken naar een andere verzekeraar. er zijn er die een laag eigen risico kennen, goede premies, en waar je niet te maken hebt met schadevrije jaren. Geen Track en Trace hoeft, enz

Kan je het telefoonummer geven, kun je rechtsreeks bellen. Is gewoon een advies. Ik hoef hier niets aan te verdienen. :wink: :mrgreen:

19 dec 2009 11:38
Profiel WWW Facebook 
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Ik heb die van mij ALL RISK verzekerd via Diks. Betaal 540 Euro p/j voor 7500 km. Je kunt dan tot max. 10000 km per jaar gaan, kost dan ongeveer 660 Euro p/j in mijn geval. Ik heb nog maar een paar jaar opgebouwd omdat mijn auto's mijn hele leven op een andere naam hebben gestaan. Dus iemand met een groot aantal jaren schade vrij is nog de helft goedkoper uit.

EN JE BENT DAN OOK VERZEKERD VOOR ONDERDELEN. :cheers:

Berrie

19 dec 2009 11:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 M700
Citaat:
EN JE BENT DAN OOK VERZEKERD VOOR ONDERDELEN

wat bedoel je :scratch:

19 dec 2009 13:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Hej Berrie, goed man!
Die polis heb ik ook!

Greetz... :thumleft:

19 dec 2009 13:36
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
BTRIII schreef:
Citaat:
EN JE BENT DAN OOK VERZEKERD VOOR ONDERDELEN

wat bedoel je :scratch:

turbocruiser,
Ja man, een prima verzekering voor een net prijsje. Kan geen betere vinden!!

BTRIII,
Nou, net zoals ik het zeg. Bijv. als je een versnellingsbak naar de haaien draai. Dan ben je daar netjes voor verzekerd. Mooi toch? :cheers:

Ber.

19 dec 2009 14:00
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
geloof je het zelf?

19 dec 2009 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 M700
Ber schreef:
BTRIII,
Nou, net zoals ik het zeg. Bijv. als je een versnellingsbak naar de haaien draai. Dan ben je daar netjes voor verzekerd. Mooi toch? :cheers:

Ber.

:shock: Zó voor 540 euros krijg je 12md WA casco verzekering en 12md garantie aan alle onderdelen. staat het in je polis wat onderdelen zijn verzekerd en is dit polis op hun www te vinden want als het waar is (ik ben bang van niet) ga ik een offerte op vragen.

were do i sign :!:

19 dec 2009 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Men doelt hier op de -eigen gebrek dekking- echter wel beperkt qua gereden kilometers, leeftijd en gepleegd vakkundig onderhoud.

Martin toch maar naar nieuwe RS gaan kijken before you sign :mrgreen:

19 dec 2009 15:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Paul II schreef:
Ik vind dat verstandig en de uitgespaarde premies kan ik gebruiken in geval dat...

Volgens mij heeft PaulII een slechte dag, gezien zijn pleidooi :bang:

Als ik de dekking terugschroef naar WA scheelt dat maar liefst € 250,- premie per jaar, kan ik niet echt veel mee beginnen bij een serieuze schade :popcorn:

Laatst bijgewerkt door Sander911 op 19 dec 2009 21:23, in totaal 1 keer bewerkt.

19 dec 2009 15:27
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
gemiddeld eens per 8 jaar een schade die duurder is dan 8 jaar premie? dan zijn de verzekeraars snel failliet.
maar integendeel, ze maken lekker winst...

19 dec 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Heb je wel eens gekeken naar de Merkverzekering bij PCG? Is uiteindelijk bij CB ondergebracht maar met gunstiger voorwaarden en prijs. Ben via PCG ook WA met casco verzekerd voor een heel redelijk bedrag met de 997.

19 dec 2009 16:09
Profiel
Is me gebleken in D. dat dit inderdaad een interessante optie is, All risks :oops: :mrgreen:

En als ik een nieuwe verzekering in NL zoek neem ik contact op met Jos, als dat nog mag als eigenwijze klant :twisted: :wink:

19 dec 2009 16:51
Profiel
Urmond
Paul,

Ik doe niet anders ik zou bijna zeggen dat je andere auto een Toyota is :mrgreen:

19 dec 2009 19:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
porsche boxster
rotterdam
heren,

Ik heb mijn auto nu tijdelijk ondergebracht bij ditzo. WA +. All risk was niet mogelijk. Ik betaal nu 105 euro per maand. Ik wil hem toch graag all risk verzekeren

21 dec 2009 12:10
Profiel
3.2S
010
Snel laten taxeren en dan bij de 3 grootste P verzekeraars een offerte opvragen. Zie zoekfunctie. Hoe moeilijk kan het zijn. :scratch:

21 dec 2009 12:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S (986)
Amsterdam
Ik heb mijn Boxster All-Risk verzekerd voor € 95,- per maand bij Zambeek Assurantien als tussenpersoon. Volgens mij heeft hij het bij de Goudse lopen.

De dagwaarde van de auto is naar € 20.000,- gebracht en ik heb bij de prijs inbegrepen een inzittenden en no-claim verzekering.
Alleen ruit schade zit op € 400,- eigen risico, verders denk ik dat ik goed geshopt heb. Heb veel gezocht op het forum en ben 2 weken wezen 'shoppen' online met offertes opvragen e.d.

Ik heb mijn auto nu net een maandje, dus als je nog wat wilt weten kun je me wel een privé bericht sturen!

Succes met shoppen! :D

30 dec 2009 2:03
Profiel
Urmond
Even afhankelijk van je jaarkm. maar als die niet meer dan 10.000 km zijn, dan ben je minimaal 400€ Per jaar te duur uit. Dagwaarde naar 20.000€ gebracht???
Bij totaalverlies krijg je indeze echt geen 20.000€d. Dits is wel het geval als de auto op taxatiewaarde is verzekerd en de verzekeraar dit bedrag aanhoud bij uitkeren van de schade.
Wie heeft dat gedaan, de TP? deze bepaald de dagwaarde niet, dat doet de markt.

De No-claimbeschermer gaat verdwijnen. Wellicht in 2010 al.

Dus wellicht toch de zoekfunktie niet goed gebruikt.

er zijn meerdere aanbieders die op deze wijze jou Porsche kunnen verzekeren.

30 dec 2009 8:17
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
rovanderwal schreef:
Ik heb mijn Boxster All-Risk verzekerd voor € 95,- per maand bij Zambeek Assurantien als tussenpersoon. Volgens mij heeft hij het bij de Goudse lopen.

Succes met shoppen! :D

Je hebt enkele honderden euro's te veel betaald Ro. Ik zou maar eens een belletje geven aan Henk Hartog. :wink:

30 dec 2009 9:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Kijk ook eens op de website van Diks.
Kan je gelijk de premie zien.

30 dec 2009 11:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende