Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Advies gevraagd voor aanschaf 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Advies gevraagd voor aanschaf 911
vonk schreef:
Moet ik ook gaan nadenken over een mooie Boxster op replica 356 .

Euhh, weer 1 die niet weet wat ie wil :mrgreen: :popcorn:

06 maart 2010 19:07
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Is nogal een megaverschil; een 911 (en de verschillende typen), een Boxster (en de verschillende typen) en een 356 Speedster al helemaal. Ga dan toch echt eerst maar eens wat proefritjes maken (dat hoeft niet heel vervelend te zijn).

There are no old Porsches, only new owners.

06 maart 2010 19:14
Profiel
Moderator
PF #57
als je die achterzitjes niet nodig hebt en een open porsche wil, zou ik die Boxster S van Mud kopen. Is wat anders dan een 911 - maar wel veel bang for the buck.

06 maart 2010 19:35
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Eens; hij geeft hem inmiddels nog net niet kado bij een paar voetbalplaatjes......

There are no old Porsches, only new owners.

06 maart 2010 19:37
Profiel
Omg. Amsterdam
:mrgreen: .... heb zelf een boxster en een 964 maar dit zijn 2 werelden van verschil!
De 1 is een roadster, fijn stuurend wagentje, die lekkker fris en luxe oogt!
De 911 is een auto waarin gewerkt moet worden, hij oogt wat ouderwetser (ouderwets = nieuwerwets!), maar het geluid en rijden is daar en tegen een echte beleving!

Tevens is de boxster goedkoper in onderhoud en verbruik! De 911 minder... maar dat maakt bij zo'n kilometrage niet duizenden euro's uit en tevens is het een hobby en die mag toch best wat kosten?!

Ik zelf zou gaan in jou geval voor een 964 cabrio :thumleft:

Dimitri

07 maart 2010 8:14
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Om je scala zo breed te houden dat je zoekt in een range tussen de 356 en Boxster lijkt me iets te breed... Wel kan ik begrijpen dat iedere Porsche je aanspreekt en je jezelf in iedere Porsche wel ziet rijden! :drive:

Toch denk ik i.v.m. het buiten stallen dat de echte klassiekers al afvallen... Is gewoon zonde...

Gewoon een keer rijden en beleven! Zowel een 964 als een Boxster. En wanneer je het oer-911 gevoel wil krijgen wil ik je ook wel eens met mijn 3.2 komen ophalen :D

Nog even de linkjes:

Horn -> coralred 964 cabrio
Dimitri-Turbo -> Boxster
The Mud -> Boxster

Laatst bijgewerkt door Marc op 07 maart 2010 10:06, in totaal 1 keer bewerkt.

07 maart 2010 9:37
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik zou ook een 964 cabrio niet buiten stallen. Als die van mij langdurig in de regen staat druppelt er toch wat water naar binnenop de plaats waar het dak op het raam aansluit.
Ik heb ook eigenaren gesproken met cabrio's met een nieuwe kap, die ook niet 100% waterdicht zijn.
Misschien is de auto van Horn wel helemaal waterdicht, maar dat moet je hem zelf maar even vragen.
Ik kan me ook een uitspraak herrinneren van Adrian Streather, in zijn boek over de 964: "Water leaks into any model of the 964....".
Een garage, of op zijn minst een carport is dus wel een aanrader.

07 maart 2010 9:51
Profiel
Moderator
PF #57
hij staat wel eens een nacht op de oprit, gebeurt er niks. maar meestal staat hij onder de carport. mijn auto is idd waterdicht. na een nacht regen op de oprit is hij van binnen kurkdroog.

07 maart 2010 10:00
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
:res: Ik kan overigens wel rustig in een stortbui rondrijden zonder dat er een druppel naar binnen komt, alleen stilstaan is niet gunstig in de regen.
Het zal wel met de rijwind te maken hebben.
Wie heeft jouw nieuwe kap geplaatst overigens? Misschien moet ik daar ook maar eens een andere bestellen.

07 maart 2010 10:06
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Stilstaan is zowiezo nooit goed voor een 964.
:wink:

07 maart 2010 10:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ewout schreef:
Ik kan me ook een uitspraak herrinneren van Adrian Streather, in zijn boek over de 964: "Water leaks into any model of the 964....".

Hoe meer je leest in de boeken van Streather, hoe meer uitspraken je leest die te zot voor woorden zijn (gisteren nog las ik zo'n idiote opmerking: chiptunen levert niets op, zowel bij de NA als bij de turbo's... tsja... :roll: ).

Ik heb twee 964's gehad (coupé, dat wel) en die stonden altijd buiten. 1 vd twee heeft even gelekt na het plaatsen van een nieuwe ruit (niet goed geplaatst dus), maar ook dat was na een hernieuwd bezoek over.

Targa's lekken altijd. Cabrio's af en toe ook. De coupé hoort gewoon niet te lekken.

07 maart 2010 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoor het graag! Groeten, Jurgen.

flitser01 schreef:
ik weet nog een mooie 964 cabrio staan (zwart) bij interresse geef ik het telefoonnummer wel van die gast

07 maart 2010 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
vonk schreef:
Hoor het graag! Groeten, Jurgen.

flitser01 schreef:
ik weet nog een mooie 964 cabrio staan (zwart) bij interresse geef ik het telefoonnummer wel van die gast

pb gestuurd

07 maart 2010 22:15
Profiel
M140i
Ik lees Winfried van Dijk, ik lees the Gallery en ik lees horn. Hieruit de betrouwbaarste partij kiezen is toch een wel erg gemakkelijke opgave :mrgreen: :salut:

De auto van horn lijkt mij een topper :drive: En het interieur van die zwarte voor 20K ziet er niet goed uit (zoals Devils son ook al zegt), de auto staat er bovendien op de foto lang niet zo strak bij als de 964 cabrio van horn, en die 997 velgen zijn onder een 964 echt ontzettend sjonnie. Alle waar naar zijn geld (die 'lage' prijs van 20K zal vast een reden hebben)...

08 maart 2010 0:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2