Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:30

Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Hoe bijzonder is een Porsche (nog)? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Hoe bijzonder is een Porsche (nog)?
Een 3.0 of 3.2 valt altijd meer op. al is het alleen maar vanwege het zalige geluid!! :thumleft:

25 maart 2010 22:07
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Het valt mij op dat ik in mijn niet eens bijzondere Jag S-type meer bekijks heb dan in de Boxster. Maar je ziet inderdaad veel Porsches rijden tegenwoordig. Ik denk dat er ook veel vanuit Duitsland naar Nederland wordt geimporteerd en gaat er vanuit hier niks het land uit. Dan krijg je vanzelf een Porsche verzadiging.

25 maart 2010 22:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Koop een Pre 73-er. Kom je zelden tegen, zeker in het bordeaux rood :mrgreen:

Als porsche nu eens naast het maken van consumenten auto's weer eens goed gaat racen en hiermee succes boekt, word het weer een stuk intressanter. Porsche terug op Le Mans bijvoorbeeld. Vroeger verkocht de historie en racerij erg de auto.

25 maart 2010 22:15
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
In de 964 weinig nekkendraaiers, in de turbo idd veel meer. Maar interesseert me echt geen h*l. Wat wel leuk is dat ik veel aanspraak heb als ik de P buiten was. Altijd leuke, positieve reacties! 8)

25 maart 2010 22:19
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
wolf schreef:
maar zijn ze wel stijlvol genoeg? :^:

In mijn ogen wel. :wink:

25 maart 2010 22:29
Profiel
Groningen
Tja, één van de nare bijproducten van groeiende welvaart. :wink:

Ferrari neemt nu ongeveer de positie in, zoals Porsche die bezat met de 911 een aantal decennia geleden. Als die trend zich doorzet, klagen ze over enkele jaren op het Ferrari forum over hetzelfde fenomeen.

25 maart 2010 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Cabrio
Utrecht
Wat een onzin.
Ik rij mijn P met veel plezier omdat ik het zelf fantastische auto vind.
Als iemand anders denkt dat een Ferrari of een Aston Martin of een Zonda mooier is, of beter rijd, dan koopt ie toch lekker zo'n auto.
Daar lig ik echt niet wakker van.
Hoe ingewikkeld kan je het maken.

25 maart 2010 23:14
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Niet heel bijzonder.
Maar de mijne is betaald, en dat maakt 'm voor mij wel bijzonder. :wink:

MS964 schreef:
In de 964 weinig nekkendraaiers, in de turbo idd veel meer.

Komt door je velgen. :mrgreen:

25 maart 2010 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Denk IK niet juist ,

Porsche staat bekend als "rijders auto".
Dat betekent (in mijn ogen) dat er P's zijn voor een ieder die het merk liefhebt . :!:
Van 924 tot kjn .
Of de 911 fans hier blij van worden , is een ander verhaal ,.
Een F is een F en zal het altijd blijven :!:

25 maart 2010 23:22
Profiel Facebook 
Veghel
Citaat:
Ik werk in Amsterdam Oud-Zuid (Emmastraat)

Zat ooit op school ±1968 in de Emmastraat(paulus-school) brrrrrrrr :bang:

Citaat:
Maar de mijne is betaald, en dat maakt 'm voor mij wel bijzonder.

BEPPIE ook :mrgreen:

En voor de rest : BOEIE :mrgreen: :salut:

25 maart 2010 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Jort schreef:
Tja, één van de nare bijproducten van groeiende welvaart. :wink:

Ferrari neemt nu ongeveer de positie in, zoals Porsche die bezat met de 911 een aantal decennia geleden. Als die trend zich doorzet, klagen ze over enkele jaren op het Ferrari forum over hetzelfde fenomeen.

Qua positie en houding (en inherent risico) niet eens zo'n heel gekke vergelijking. In de jaren '70 produceerde Porsche typisch 10-12k 911s per jaar. Daarna is dat flink gestegen. Ferrari komt zelden of nooit (nog) boven dit soort aantallen. Met de toch wel exorbitante prijzen (instapmodel nu boven de 2,5 ton...) zie ik dat nog wel even zo blijven. Grootste productie is bijv. vd 360 (ca.15-16k) en de 308/328 (ca.12k resp 7k). Dat is en blijft een flink verschil.

Verder lijken de verschillende generaties 911s (incl 964, 993, 996, 997!!) voor velen zoveel op elkaar, dat de perceptie van veelvoorkomendheid wordt versterkt. Daarbij komt dat Ferrari's bij uitstek 'mooi weer' auto's zijn, dus minder vaak te zien zijn (hoewel de laatste spy pics van de opvolger vd 612 gek genoeg in de sneeuw zijn)
.

25 maart 2010 23:32
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Wat is bijzonder?
Reed vandaag stukje achter een redelijk recente Lada, dat is pas bijzonder (zeldzaam).

25 maart 2010 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Lekker belangrijk wat zo'n groep "mijn pappa is sterker dan de jouwe" denkt....die :mrgreen: als je m start of doorhaalt in de toeren daar rijd je een Porsche voor

26 maart 2010 0:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
het is vrij simpel eigenlijk. Als ik tegen vrienden/ (indirecte) collega's vertel dat ik 'n porsche rijd dan krijg ik altijd bijzondere reacties (99% positief, 1% jaloers so far).

Dus jazeker wel, het blijft bijzonder. Dit merk ik vooral als ik in de Cayman rijd...blijf toch veel mensen zien kijken (sterker nog voel met ietwat bekeken in die auto). De cayman is natuurlijk wel een wat minder vaak geziene auto en 99% v/d bevolking kent het verschil niet tussen 'n boxster, 911 of cayman of w/e.

Los van deze opmerking boeit het mij persoonlijk echt 0.0000000 wat een 16 jarig of jonger manneke van m'n auto denkt. Sorry, maar ik koop toch echt de auto die ik zelf leuk vindt en niet die het buurjongetje 3 huizen verder misschien op een poster heeft :?

Over buurjongetjes gesproken: de kinderen bij mij in de straat speelden altijd rond alle auto's. Sinds ik de P onder de carport heb staan blijven ze op een respectvolle afstand van mijn carport... :res:

p.s. leuk dat de spellingschecker op dit forum Cayman niet herkent, en me dan wel de suggestie geeft om Cayenne te typen (of is dat m'n browser? i.i.g. grappig :mrgreen: )

26 maart 2010 0:49
Profiel
ex 993 ex 996
een foto maken van een fer ari of een andere ek soot is misschien wel leuk
MAAR RIJDEN IN EEN PORSCHE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

26 maart 2010 7:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
MS964 schreef:
... veel aanspraak heb als ik de P buiten was.

Heb je alweer 'n nieuwe :?:

... en als je dan zegt hoe oud de 911 werkelijk is, kijken ze je raar aan ...

De enige keer dat ik die opmerking niet heb gekregen is toen ik wisselde van 'n zoewarte 3.0 SC Targa naar 'n zoewarte 964 Cabrio :bang:

... zelfs (andere) stickers hebben de 993 'nieuw' gemaakt :mrgreen:

Of als je zegt dat je 'n Porsche Carrera hebt -- ook dan zijn de reacties niet van de lucht (positief en negatief) .. al gaat het maar om 'n 3.2 :wink:

Ieder z'n ding ... 8)

26 maart 2010 8:18
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ben op dit topic wel een ervaringsdeskundige dacht ik :idea:
Reed al begin jaren 80 in een 911 en toen werden er wel zeer weinig verkocht op jaarbasis :!:
Als ik bij Pon of Kinzo kwam was het "oja die blauwe 911 uit Spaarndam" :lol:
Werkelijk niet te vergelijken met nu, weet nog goed toen de grens met Duitsland open ging en met 100 maanden oud ze met bosjes het land binnen kwamen.
De prijzen zakte als pudding in :cry:
Ook het commentaar dat je kreeg, "dat kan je toch niet maken om met zo'n ding aan te komen" :mrgreen:
Gelukkig is dat over :thumleft:

26 maart 2010 9:06
Profiel
Timeless
CAYMAN :!:

26 maart 2010 9:12
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Wat een typisch Nederlands draadje dit. Rijden we nu Porsche omdat half Nederland zijn nek dan kan verdraaien of omdat het gewoon een geweldige auto is om te rijden.

Het fenomeen is gevolg van de welvaart. Toevallig deze week nog een mooie lezing over bijgewoond. We verdienen waarschijnlijk allemaal meer dan onze ouders en de maatschappij heeft de afgelopen jaren alleen maar gestuurd op productiviteit. Zoals als Horn al aangeeft 30 jaar geleden kostte een 911 net zoveel als een 997 nu ongeveer. Niet omdat de auto van goedkopere grondstoffen wordt gemaakt maar omdat het productieproces zoveel goedkoper is geworden. En omdat we meer zijn gaan verdienen is het een bereikbare auto geworden.
En Porsche is daarin overigens niet het enige merk. Mercedes heeft dat in de jaren 80 en 90 doorgemaakt en Jaguar in de beginjaren 2000.

Het zal me verder weinig kunnen boeien. Ik rijd een auto omdat het concept me aanspreekt en niet omdat ik de buren er de ogen mee uit hoef te steken. En op straat zijn er nog genoeg mensen die me aanspreken (ja ook voor een 996 :wink: )
Overigens zie ik langzamerhand ook de Ferrari's steeds meer op de weg verschijnen en merk ik bij mezelf dat ik nu ook reageer ' oh daar gaat er weer een". Zijn niet zo heel veel auto's meer waar ik echt voor omkijk.

26 maart 2010 10:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Eerlijk gezegd heb ik dat niet, of er nou veel of weing van rondrijden ik vind zowel Porsches als ferrari's mooie sportwagens. Wat heeft aantallen nou met schoonheid van een sportwagen te maken :roll:

26 maart 2010 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Ik heb meer bekijks als ik met de Quattroporte van m'n ouders rij dan met mijn Porsche, en dat komt inderdaad door de hogere productie aantallen.. en mensen kennen die 911 nou wel zo langzamer hand...Maar ik vind het juist een groot voordeel dat mijn Turbo een onopvallendere verschijning is dan bijvoorbeeld een ferrari 360, mijn turbo durf ik nog langs de straat te parkeren met een ferrari wordt dat toch lastiger vrees ik.

26 maart 2010 10:57
Profiel Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Je kan dit ook doortrekken naar onze woningen :idea:
Wij wonen (ik tenminste) weer veel luxer als mijn ouders :oops:
De lat komt steeds hoger te liggen, en dat kennen wij (mannen :cry: ) ook goed :evil:

26 maart 2010 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
grappig was toen een vriend van me wilde meerijden
hij eerst 10 rondjes om mijn Porsche liep en toen we eenmaal reden
hij telkens het raampje open deed om het geluid bij accelleratie beter te kunnen horen !

26 maart 2010 11:09
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
gast schreef:
Die jochies hebben alleen nog maar een camera en moeten nog sparen voor hun eerste Civic met anabolen spoiler. :ass:

Verwende stadsen :P

Waar slaat dat nu weer op.

Die jongens hebben een hobby, beter dan aan de crack zitten. En die hobby is het fotograferen van exclusieve wagens en daar hoort een doorsnee Porsche niet meer toe, vanuit hun oogpunt.
Vooral omdat zij vanuit hun hobby een foto willen posten die hun vrienden nog niet gespot hebben, na de post van de zoveelste Porsche valt er ook geen eer te behalen.

Bekijk het als een visser, als de doorsnee vis in de vijver 15cm is, gaat hij pas naar zijn vrienden roepen als hij er een vangt van 20 of meer, aan die van 15 is geen nieuwswaarde aan.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 maart 2010 11:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
maurice schreef:
....
Overigens zie ik langzamerhand ook de Ferrari's steeds meer op de weg verschijnen en merk ik bij mezelf dat ik nu ook reageer ' oh daar gaat er weer een"....

Zoveel Rode Fiats kom ik niet rijdend tegen. Als je er al ééntje ziet is het op een opvallende parkeerplaats in de buurt van dure kledingzaken, niet in het wild. :wink:
Zomers rondje Alpen levert meestal meer oude Engelsen in Bentley's en ander vooroorlogs ijzer bovenop de bekende bergpassen op, dan hedendaagse Ferrari's met dure zonnebrillen.
Maar misschien koop je ook geen Ferrari om constant te worden ingehaald door oude Guzzi's Afbeeldingof boertjes in Panda 4x4's :drive: .
Afbeelding

26 maart 2010 11:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende