Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Cayenne S of Turbo
Zoek eens via porsche.de in Duitsland... Ik heb mij er juist over verbaasd hoe goedkoop een cayenne gebruikt is.
|
11 jun 2010 12:27 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Re: Cayenne S of Turbo
Dat een V6 goedkoper in brandstof is ten opzichte van de 4.5 of 4.8 klopt niet. De 3.2 met 250 pk moet er behoorlijk aan trekken om de Cayenne goed voorruit te brengen. De motor verbruikt daardoor in de praktijk ook meer brandstof en komt daarme gelijk aan het verbruik van de 4.5 liter. De enige reden dat deze uitvoering geleverd word is om fiscale redenen. In Duitsland en België is deze wagen fiscaal (inschrijving en wegenbelasting etc) een stuk voordeliger dan een uitvoering met de 4.5 of 4.8 ltr.
Dat is tevens de reden dat een V6 prijstechnisch op de tweedehands markt populair is en het verschil met een V8 kleiner is.
Ben je een zeer rustige rijder dan kunnen prestaties van ondergeschikt belang zijn en is het verbruik ook binnen de perken te houden.
Ik zou zeggen ga gewoon een proefrit maken, ga je voor prestatie en geef je minder om het verbruik kijk naar de S of Turbo.
Mischien is het nog wel belangrijker om te kijken welke opties je perse wilt hebben aangezien de Cayenne in de basis redelijk is uitgevoerd maar zeker niet overloopt van de opties. Heb je een specifieke voorkeur dan kan dit het zoekwerk wel beperken.
Groet,
Ricky
|
11 jun 2010 12:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Cayenne S of Turbo
Verbruik van de V6 en de V8 ontloopt elkaar inderdaad niet wezenlijk. Wel vind ik de V8 prettiger rijden. Je merkt dat de V6 hard moet werken.
|
11 jun 2010 12:35 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ik heb een Jeep Cherokee gehad de V6 met 214 pk, daar was niks mis mee merkte wel op de snelwegen (ik zit vaak in de Ardennen) de moter wel erg z'n best moest doen om het enigzins te trekken. Heb iig al besloten dat het geen V6 gaat worden.
In Duitsland staan er wel een heleboel te koop ook de fascelifts maar kopen incl. bpm etc. toch erg aan de prijs. Ik zoek in de prijsrange tot €37.500,- Aangezien ik geen tijd heb, (of eerlijk gezegd neem) om de rompslomp van een auto zelf uit het buitenland te halen of mijn huidige gezinsauto (Volvo XC 70 2004) te verkopen, wil ik graag inruilen.
Maar ik zoek om mn gemak verder en zal snel proberen om een proefrit te gaan maken in een S als in een Turbo.
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
11 jun 2010 14:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cayenne S of Turbo
dan zou ik kijken of je niet een volvo dealer kan vinden die een KN heeft ingeruild
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2010 14:11 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
is die xc70 een diesel, en hoeveel heeft die gelopen?
Invoeren uit Duitsland is een eitje, en met je budget gaat het zeker het oude model worden. Ik zou dan persoonlijk voor een 2005-2006 cayenne S gaan ipv een 2003 cayenne turbo. Als je uit duitsland gaat importeren zit een cayenne turbo(2005-2006) met tegenbewijs er misschien wel in, maar dat moet je wel goed zoeken
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
Laatst bijgewerkt door ralf996 op 11 jun 2010 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jun 2010 14:24 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Re: Cayenne S of Turbo
Zal wel heel toevallig zijn, maar ik heb de laatste tijd alle Cayenne's een beetje in de gaten gehouden maar ben er nog geen één tegen gekomen bij de Volvodealer
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
11 jun 2010 14:25 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Re: Cayenne S of Turbo
Is een D5 163 pk, maar getund bij Rica. kmstand nu is 260.000 km. Ik heb deze auto eerst zakelijk gereden en toen overgenomen voor de vrouw.
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
11 jun 2010 14:28 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
aha, helaas. Ben op zoek naar een xc70(liefst nieuwe model), maar moet wel weinig km's hebben, want de v70 met 300dkm wordt er op ingeruild. Watvoor opties/kleur heb je het liefst op de cayenne? zal in Duitsland eens kijken, 2005-2006 begint rond de 30-35k en dan met tekenbewijs tussen de 5 en 10k bpm erbij.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
11 jun 2010 14:30 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Re: Cayenne S of Turbo
Invoeren vanuit Duitsland is inderdaad heel simpel, ik heb dit nu twee keer gedaan voor mezelf en 1 keer voor mijn zwager. BPM berekening heb ik laten doen via Import Auto's en die kwamen zelf met het voorstel om de wagen via een taxatiewaarde te laten berekenen. DIt scheelde nog zo'n 4.000 euro tov de 2010 berekening. RDW keuring en afhandeling bij de Douane is geen enkel probleem (wel geduld hebben) )
|
11 jun 2010 20:59 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
geduld hebben? ik was met een uurtje of twee weer weg daar, maar ik was ook een van de eersten die daar in de ochtend stond
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
12 jun 2010 2:17 |
|
|
Theo H
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ik ben voornemens om een cayenne S 2007 aan te schaffen. De wagen die ik op het oog heb is van eerste eigenaar, altijd dealer onderhouden (Belgie) en heeft 130.ooo Km op de teller.....
De Cayenne gaat dienst doen al gezinswagen met zo'n 14000 km per jaar te rijden.
Wat ik nog niet weet is of er specifieke onderhouds kosten komen op korte termijn ?
Of wat er voor min puntjes aan zijn.......
Ik stel het zeer op prijs om jullie mening cq ervaring te horen.
Groeten, vanuit het zuiden des landes,
theo.
|
06 jul 2010 13:08 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne S of Turbo
ik zou ff zoekfunctie gebruiken, is al wel eea over geschreven volgens mij...
|
06 jul 2010 13:13 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne S of Turbo
2007, oude of al het nieuwe model?
vanaf 2005 zijn de cayennes een stuk beter geworden wat electronische zaken betreft. Motorisch heb ik nooit iets verkeerds gehoord over de S, dus dat zit wel goed lijkt me. Gewoon de standaardzaken controleren zoals remmen, schijven en banden, want als je die op korte termijn moet vernieuwen ben je al een redelijk pak geld kwijt.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
06 jul 2010 13:15 |
|
|
Theo H
|
Re: Cayenne S of Turbo
Ben op dit moment druk bezig het forum door te spitten. Wil op deze manier "snel" de ervaring van de cayenne rijders / eigenaren aanspreken ( mijn excusses voor het vervuilen van het topic ) Ik zal mij nog voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek. Ben er vandaag achter gekomen dat er een dergelijk forum ( dus ook voor de KJN) bestaat, krijgt vaker toch te horen "dat is geen Porsche". Mijn mening na met een GT3 op de circuits te hebben gereden en aan een KJN heb ogen proeven ( niet voluit kunnen testen ) is het naar mijn ogen echt een porsche.
Voor tot aankoop beslist wordt voor deze wagen gaat ie eerst even een porsche aankoop keuring doorlopen. Banden en Turbo velgen zijn nieuw, is een leuke bij komstigheid. Standaard S velgen voor een leuk prijsje over te nemen voor bijvoorbeeld winter banden. Maar weet nog niet of dit veel bij draagt.
|
06 jul 2010 14:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Cayenne S of Turbo
Doen die Cayenne s...top wagen..
Onderhoud.....de onze heeft nu na 38000 km pas 1x een kleine beurt gehad...en 1 set nieuwe banden bij 30000 km
heerlijke auto
|
07 jul 2010 7:38 |
|
|
Deen
|
Re: Cayenne S of Turbo
ik en mijn partner zoeken er ook 1 voor in drente, waar we we een boerderij hebben, wij gaan uiteindelijk voor nieuwere 6 cilinder. Deze heeft voldoende kracht, is veel zuiniger en gaat wat hierboven als gezegd wordt minder vaak stuk!
|
07 jul 2010 10:40 |
|
|