Auteur |
Bericht |
PEC
ex boxster
|
Re: slipper gemaakt velg aan gort.. wat nu?
dit is de eerste schade in 19 jaar of zo, en ik rij voor mijn werk ook veel, dus dat risico neem ik wel. nu mogen zij mij eens betalen
|
08 aug 2010 12:26 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Eerst dacht ik wat zonde, dat tie geen S genomen heeft. Nu denk ik, dat is maar beter ook. Wees blij dat de schade mee valt. Voor het zelfde geld, rijd je hem helemaal in de prak.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 aug 2010 14:43 |
|
|
993_4S
993_4S
|
en voor nogmaals hetzelfde geld rij je jezelf dood.
|
08 aug 2010 14:44 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Nare ervaring lijkt me, maar alles is te maken. Verder geen persoonlijke slachtoffers, dus komt wel goed. Succes!
|
08 aug 2010 20:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ja, hier nog eens over nadenken . Ik zou daar niet, zéker niet voor velgen, naartoe gaan . Succes!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 aug 2010 20:24 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Waarom koop je deze set niet voor 200 euries? Dan kan je nog heel wat slippertjes maken. viewtopic.php?f=12&t=28613
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 aug 2010 21:43 |
|
|
PEC
ex boxster
|
Het was bij lage snelheid, had op geen enkele manier gewond kunnen raken, dacht alleen tijdens de slip, niks raken!~... beng morgen bellen met verzekering en potentiele reparateurs, ben benieuwd, wil 'm snel terug iig!!
|
09 aug 2010 0:07 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Vervelend als je zoiets overkomt, maar dit lijkt me niet het moment om penny-wise te gaan doen. Zoals je zelf al zegt, hier heb je al die jaren premie voor betaald. Nu helemaal voor max gaan. Medelijden met verzekeraars is wel het laatste wat je moet hebben. En hoe vervelend het ook is, dan maar een weekje geen Porsche. Je hebt er toch al jaaaaren geen gehad, dus dat overleef je wel. Ik kom op dit minimale lijstje: 1. Nieuwe velg2. Nieuwe band3. Stuk uit velg -> er is zeker zoveel kracht op de draagarm en misschien ook aandrijving gekomen dat daar iets kapot is gegaan; ophanging en aandrijving vervangen waar nodig4. Vervangen band aan de andere zijde op dezelfde as -> als de band aan de andere kant meer dan 30% is versleten; ook die vervangenZie hier: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=26Tires should be replaced no less than in pairs on one axle at a time. Only tires of the same tire make and type must be used. However, in case of tire damage such as cuts, punctures, cracks or sidewall bulges that cause a single tire to be replaced for safety reasons, the remaining matching tire on that axle must not exceed 30 percent wear. If the remaining tire has more than 30 percent wear from new, it should also be replaced. Handling inconsistencies may result if this is not done.5. Uitlijnen/uitwegen -> door de klap is de uitlijning zeker ontregeld; opnieuw laten uitlijnenVergeet evt. vervangend vervoer, huurauto o.i.d niet als je daar recht op hebt. Ook al maak je er geen gebruik van, de reparateur kan het in rekening brengen en ineens heb je zomaar die set 16" winterbanden op je zojuist verworven setje velgen liggen...
|
09 aug 2010 0:35 |
|
|
PEC
ex boxster
|
Zo, de auto gaat naar Schmidt Oss, gelukkig had men daar tijd. kreeg een goed gevoel bij dit bedrijf. (tip van forum lid) HOOoopelijk heb ik 'm eind van de week terug, de rest maakt mij niets uit. wanna my Boxsta!
|
09 aug 2010 10:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Goede tip van Renntech
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 aug 2010 11:18 |
|
|
Duncan
ex Boxster
ex 996 Targa 3.6
nu 997 C4SHeiloo
|
Is mij ook overkomen met mijn Boxster, nieuwe wegdek, een beitje nat en natuurlijk te veel gas uit een bocht en hij ging . Twee kapotte velgen, wiel ophanging achter kompleet afgescheurd . De auto was erna goed gerepareerd, niets aan te merken. Verzekering heeft alles betaald, en 4 jaar er na nog niets aan mij verdient. Duur reparatie.
|
09 aug 2010 12:45 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
ik vraag me af welk merk (achter) banden er onder zitten? ik zou minder brede dan 285 monteren van een merk dat beter presteert bij nat wegdek. dan zit je ook bij regen wat veiliger achter het stuur van je nieuwe aanwinst en beleef je straks weer een boel prettige kilometers.
Laatst bijgewerkt door dpRide op 09 aug 2010 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 aug 2010 13:00 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
@PaulusdB goede tips en zeker een aanrader voor PEC. Tevens investeren in een ANTI-slip cursus of i.i.g. een rijvaardigheidstraining zodat je weet tot hoever je kunt gaan met de P. Und bei Nasse runter vom gas of zoiets dergelijks. En PEC succes met het herstel. Paul Maaskant heeft soms leuke trainingen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
09 aug 2010 13:05 |
|
|
PEC
ex boxster
|
jep 285, klopt wat je zegt maar staat wel Uber cool, dus die blijven er onder. en zo'n cursus is idd een goed idee soepkip. nu moet je weten dat ik een jaar geleden een rijvaardigheidstraining van een dag heb gehad.. maar niet met achterwielaandrijving. als ik hem terug heb en het regent ga ik eens op een mega groot terrein oefenen, daar leer je ook van. deed ik met mijn audi ook, kijken wanneer en hoe die uit breekt. en in de winter winterbanden er op. o ja heb ook nog een pontiac met achterwiel aandrijving, nooit problemen gehad (thank god)
|
09 aug 2010 13:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
sukkeltje toch...
_________________________________________ oud is beter
|
09 aug 2010 13:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jep, op de oproep tot verzekeringsfraude na wel ja...
|
09 aug 2010 16:08 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Zo gek waren ze nog niet bij Porsche toen ze een auto maakten met de motor achter de achteras
|
09 aug 2010 16:12 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
@pascal inderdaad had ik niet eens gelezen. Bedoelde dus alleen het auto gedeelte. En nog over die banden. Ik vind de 18" met 265 breed achter op de Boxster S al aan de maat. En weet hoe de S kan uitbreken bij nat of vriesweer. Gelukkig ook TC aan boord hoewel die wel erg snel ingrijpt.
|
09 aug 2010 16:26 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Denk niet dat Renntech erop zit te wachten om publiekelijk in verband gebracht te worden met dit soort verzekerings-praktijken. Sterker nog, Renntech kennende zouden ze dit zelfs nooit propageren Lijkt mij bij uitstek een veeg-moment.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
09 aug 2010 20:48 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
dat staat toch ook nergens de tip was Schmidt Oss
|
09 aug 2010 20:50 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Klopt, verkeerd gelezen.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
09 aug 2010 21:09 |
|
|
PEC
ex boxster
|
Jongens, ik wacht gewoon wat Schmidt zegt over de breedte, volgens mij maakt die 2 cm smaller niet veel uit. Bovendien denk ik dat er olie of iets lag, daar voor deed hij het perfect in de regen, nog beter dan mijn (ex)Audi TT. daarnaast heb je natuurlijk het feit dat er betere regenbanden zijn dan de andere. we shall see ps. heb hier een TUV goedkeuring liggen voor deze bandenmaat
|
11 aug 2010 10:22 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
Ik hoop dat je snel weer kunt rijden. Zit er op een 2,5 ook traction control?
|
11 aug 2010 10:52 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
op mijn 2.5 van 1997 wel maar weet niet of het standaard was of een optie. in dit geval maakte TC sowiso niets uit want hij ging al dwars toen ie met het gas probeerde te corrigeren. zijwaartse TC hebben ze zelfs bij P nog niet.
|
11 aug 2010 16:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
TC is een optie en zodra het glad wordt, dan is er minder motor vermogen beschikbaar zodat tie minder snel de bocht uit vliegt en makkelijker gecorrigeerd kan worden.
|
11 aug 2010 16:18 |
|
|