Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: De Porsche als Schietschijf
|
23 sep 2010 14:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In beide gevallen is er m.i. een probleem. Zijn vrouw kan een fout gemaakt hebben, zowel bij aflezen als opschrijven. Hij kan niet verklaren dat dat niet zo is, want dat weet hij niet.
|
23 sep 2010 14:42 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
24/7 mogen ze dat idd. Dat noemen ze van je hobby je werk maken.
|
23 sep 2010 15:05 |
|
|
bully
|
|
23 sep 2010 15:18 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En als je je eerste zin hierboven nog eens leest, vind je de tweede dan nog steeds raar?
|
23 sep 2010 15:41 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
kan niet wachten hoe dit gaat aflopen,ik woon ook naast twee agenten maar ik denk toch niet dat die mij gaan bekeuren hoor.er is vast meer aan de hand hier.ik zou de naam van die agent wel eens willen weten en waar hij werkt.
gr anton964
|
23 sep 2010 16:30 |
|
|
JP-S
|
Dank voor jullie reacties.
Probleem met dit soort zaakjes; als ik er een advocaat op zet ben ik zo een paar duizend euros verder. Dat weet die agent ook. Die 160 euro zullen me worst wezen maar dit is natuurlijk een principekwestie bij uitstek; Ik was gewoon niet daar op die datum en tijdstip en mijn auto ook niet!
@DS; naam agent staat ook gewoon in zijn proces verbaal. Zegt mij niets.
Ik heb inderdaad het dossier opgevraagd maar nu dus enkel een verklaring van die agent ontvangen en een kopie van het pv. Wat dien ik nog meer te krijgen dan? Nog een lekker detail: het originele geeltje bevat niet exact dezelfde gegevens als het kopietje wat er nu bij zit; er is dus iets bijgeschreven. Ik heb ook een fotoootje op internet gezien met exact dezelfde auto als ik maar dan met 1 cijfertje verschil. Heb ik ook al mee gestuurd naar officier.
Ik denk inderdaad dat ik een keertje zijn parkeerplaats heb ingepikt bij de AH of zo ... ...
|
23 sep 2010 16:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik zou z'n naam op z'n minst even googlen - en als 'ie in de buurt woont hem er gewoon even op aanspreken .. weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt
|
23 sep 2010 16:45 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Met hulp van Flitsservice kom je in dit geval al een heel eind (en zonder kosten). Persoonlijk zou ik het er niet bij laten zitten!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
23 sep 2010 16:48 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Heb je gelijk in. Maar deze zaak is echt TE makkelijk. Stuur vooral niet teveel op naar die officier hoor! Je moet je kruit bewaren voor als er werkelijk naar gekeken wordt. Dat is dus bij de rechter! Je doet er verstandig aan naar www.flitsservice.nl te gaan en daar even heel netjes en puntsgewijs te melden wat je hebt gestuurd en ontvangen. Ik zwerf daar ook rond (ben verre van expert maar deze zaak is m.i. echt te makkelijk te winnen)
|
23 sep 2010 17:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Makkelijk te winnen? Nee.
Goede kans als je goed voorbereid naar de zitting gaat (inderdaad heeft het weinig zin om veel tijd aan het bezwaar te besteden) en je kan bewijzen dat jij en jouw auto niet aldaar geweest zijn.
|
23 sep 2010 17:11 |
|
|
horn
PF #57
|
winnen van een meineed plegende diender - forget it. zei de ervaringsdeskundige maar het er bij voorbaat bij laten zitten - nooit. Ik zou het ook zeker voor laten komen, ondertekende verklaringen bij je hebben van getuigen, en al je kruit verschieten op de zitting. gewoon zonder advocaat. kost je een keer een vrije dag en winnen of verliezen - altijd een mooi verhaal voor bij de borrel zijn er toevallig geen foto's gemaakt op dat feestje?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 sep 2010 17:43 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
We krijgen binnenkort een Feestje Succes.
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
23 sep 2010 17:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
DUS ... je zegt het zelf, inderdaad niet bij laten zitten SUC6
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2010 19:05 |
|
|
944 guy
|
Ha, bij verliezen is het geen mooi verhaal maar volgt een tirade over hoe in nederland mensen wel niet genaaid worden door de absolute 'onfeilbare' macht van der polizei en justitie. Ik heb zelf al 2x voor de rechter gestaan waarbij de ovj niet had bewezen dat de ijking klopte. Zelfs de rechter zei op zeer geirriteerde wijze: "je bent op de foto gegaan, je moet betalen!". Zo'n mens moet per direct uit haar functie ontheven worden (ja het was een zij). In nederland ben je voor kleine vergrijpen schuldig tot het tegendeel bewezen is. Lekker makkelijk als je een half miljard extra op moet halen De zaak is om met zijn allen elke boete aan te vechten tot dit klote-systeem in de soep draait. Ook nu al worden er af en toe duizenden boetes verscheurd omdat men er binnen de termijn niet aan toe komt!
|
23 sep 2010 21:20 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Kijk hier wordt ik nou wild van. Heb nog steeds woede aanvallen als ik terugdenk aan die keer dat ik ben bekeurd toen ik voor mijn deur parkeerde (zoals de laatste 5 jaar) en men 's ochtends had bedacht een ' verboden te parkeren' bord te plaatsen nb recht naast mijn auto!! uiteraard duurde het niet lang (2 uur) voor een overijverige agente mij bekeurde. Tegen de tijd dat ik weer bij mijn auto kwam was het kwaad geschied. Er lag zelfs nog zand en het afgebroken stukje tegel naast de auto van het plaatsen van het bord!! heb uiteindelijk de man zelfs gesproken die het bord had geplaatst, maar die vertelde al dat hij helaas geen officiele papieren exact hoe laat hij de borden plaatste....dus hij kon mij niet echt helpen. Heb de hele zaak uiteindelijk verloren omdat de betreffende agente verklaarde dat dat bord er al stond. Erg bijzonder want ik woonde daar al 5 jaar en parkeerde daar al altijd zonder bord!!!!! Dus haar woord tegen de mijne, en raad maar wie er dan wint.... Ook al bestaat er nog steeds de kans dat je verliest, ik zou in ieder geval zo lang en zo vaak mogelijk bezwaar aantekenen met alles wat je hebt. succes en hou ons op de hoogte
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
23 sep 2010 21:37 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Gaat wel ver om meteen meineed (moedwillig liegen) aan te dragen. Lijkt eerder op verkeerd genoteerd kenteken; of er rijdt er een rond met jouw platen.
Zo "toevallig" hoeft het ook niet te zij dat er een P rondrijdt met een gelijkend kenteken. Bij mijn in de buurt rijdt ook een aantal Audi's rond met opeenvolgende kentekens. De mijne is er één van die begint met 46; een auto uit de buurt begint met 48, rest hetzelfde, zelfde model, zelfde kleur. Kenteken reserveren zal niet aan de orde zijn, maar als een dealer een rijtje autos tegelijk aanmeldt dan krijg je dit. Ik zou toch eens wat puzzelen op de RDW site.
Uiterst vreemd ook dat de gele bon thuis is afgeleverd trouwens.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 sep 2010 22:28 |
|
|
Devils son
|
Dat is nu precies waarom enkelen (w.o. ik) met meer rekening willen houden dan alleen maar een verschrijving...
|
23 sep 2010 22:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
ind het meest wonderlijke aan het verhaal toch wel de bon die thuis is afgeleverd en al helemaal als het al zo'n tijd geleden is dat het voorval plaats zou hebben gevonden. Bij bekeuring op kenteken krijg je over het algemeen een keurig officieel schrijven met het gele bonnetje erbij en een week of 6 a 8 later de fanmail uit Leeuwarden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 sep 2010 22:44 |
|
|
944 guy
|
Jaja, auto's worden in groepen geimporteerd en krijgen dan opeenvolgende kentekens. Zeker als een leasemaatschappij weer een nieuw wagenpark aanschaft gaat het hard.
|
24 sep 2010 8:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Standaard voorbeeldje van een situatie wat je op de weg zo vaak tegenkomt. 944-rijders zijn de meest zielige meest gepeste mensen toen ze klein waren en halen nu hun gram met een 944 onder hun kont. Laat geen spaan van die brokkenpiloten heel!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 sep 2010 10:24 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
voor deze is het nog te vroeg hoor ,graag toelichting want ik snap "m niet
|
24 sep 2010 10:25 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik wil hem wel aan je uitleggen, maar ik ben zo bang dat je hem dan nog niet snapt. Liefs, Ewout
|
24 sep 2010 10:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Generaliseren & uitspraken doen zonder de omstandigheden te kennen, anders dan eenzijdig en beperkt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 sep 2010 10:36 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ow ,zoals over boxsters ook enzo