Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:31

Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
klassieke 911 .. of toch 'n 964/993? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: klassieke 911
Om eerlijk te zijn werd ik niet zo vrolijk van het kerkhof. Veel plamuurde Amerikaanse shit. Hier en daar iets wat er nog wel aardig uit zag. Kijken kan altijd niet?

15 nov 2010 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Het is sowieso een openbaring om eens bij Joop Stolze te gaan kijken.

Van origine is (was) hij orchideenkweker met klassieke auto's als hobby.
Mijn (ex)zwager was eveneens orchideenkweker en via hem ben ik ooit destijds, ca 15 - 20 jaar geleden voor het eerst bij joop terechtgekomen en heb mijn verstand staan te verkijken.

Aan de koffietafel bij Joop thuis gezeten ontving hij post uit Maranello. Huh, jazeker een uitnodiging om bij de presentatie van de één of andere nieuwe arie te komen.
Wist niet wat ik meemaakte daar aan de tafel van zo'n tuinder. Tevens liet Joop toen al zijn privé museum zien met zeldzamer dan zeldzaam spul erin.

Anno nu is zijn hobby meer zijn werk geworden en weet hij donders goed de waarde van zijn handel.
Ja, er staat heel veel USA spul tussen en daar hebben ze absoluut een andere manier van repareren dan wij hier. Opletten dus en een kenner meenemen.

Zelf heb ik er samen met mijn toenmalige zwager een Triumpf TR3 vandaan en volledig body-off gerestaureerd. was idd een wrak met deuren e.d. erin gepl..rd.

So WYSIWYG (What You See Is What You Get)

16 nov 2010 0:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Tot dusver allemaal bedankt voor de diverse tips, zijn er hier ook eigenaars van een klassieker die hem regelmatig gebruiken en niet in de zomer een keer voor een rondje om de kerk? En waar lopen jullie dan zoal tegen aan?

De huidige benzine geeft dat problemen en worden er toevoegingen gebruikt, met mijn 52'er Harley tank ik gewoon loodvrij zonder problemen maar daar zijn wel speciale klep zittingen in de kop geplaatst

16 nov 2010 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Weinig problemen, ik rij alleen niet als er gepekeld wordt. Benzine 98 tanken bij BP is prima. 1 keer op 3 loodvervanger gebruiken en gaat goed.

Je hebt denk ik meer last van lui die hun portier iets te hard openen als je ergens geparkeerd staan dan iets anders.

Ik denk overigens dat je meer problemen krijgt als je minder rijdt, auto's zijn gemaakt om te rijden nl. Lange stilstand met moderne benzine leidt tot gumming in je brandstofsysteem. Rest is mits goed onderhouden ongelooflijk robuust

16 nov 2010 17:13
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Vorig jaar 9000 Km gereden en geen enkel probleem. Maar er zijn wel een paar dingen waar je op moet letten: Goed en frequent onderhoud, dus minimaal elk jaar nieuwe olie/filter, etc. Motor goed warm rijden voor je echt gaat rijden. En, dit is een beetje persoonlijk, auto niet in de winter rijden ivm pekel, etc. Ik rij zelf ook niet in de regen.

Het grootste probleem met deze auto's , en eigelijke elke klassieker, is roest. Geen enkele kl 911 is roest vrij, ookal is deze gerestaureerd. Als je hier oplet met de auto niet kltsnat wegzetten, niet in de winter rijden , etc, zijm het echt sterke machines. Ik heb vorig jaar best heel wat gereden (Le mans classic, Stuttgart, etc) met de klassieker club en geen een auto is langs de kant komen te staan met pech door motorproblemen. Porsches zijn echt goed gebouwd en kunnen tegen een stootje. Maar wees je er altijd van bewust dat deze auto's 40+ zijn en niet gereden kunnen worden als moderne auto's.

my 2 cents.....

16 nov 2010 18:26
Profiel
PorscheForum Junkie
9000 km en niet in de regen rijden en dat in nederland, kwestie van goed plannen of woon ik dan weer net in de verkeerde hoek :wink:

Dat rustig warm rijden ben ik wel gewend, met m'n luchtgekoelde motorfietsjes.

Vindt alleen mijn garage best vochtig, daar ligt voor mij ook nog wel een uitdaging

16 nov 2010 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Kan prima. Heus wel een keer een buitje gehad, maar neem hem niet mee als ik weet dat het gaat regenen. Maar dit is persoonlijk, moet in principe wel kunnen als je hem mar droog rijdt.

Voor je garage kun je een ontvochtiger kopen. Moet geen probleem zijn.

16 nov 2010 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
arjan schreef:
In Willemstad zit ook een garage bedrijf, Kooren classics die heeft ook best wat mooie auto's staan. Ook een hier op het forum omstreden RUFF 964. Iemand ervaring?

Ervaring niet, maar het zijn daar puur en alleen handelaren. Heb gezien dat ze oldtimers (Mustang en Jaguar) met koude motor vreselijk op de ballen gaven omdat ze niet bleven lopen :bang: . Seconden lang VOLGAS! Ik werd er misselijk van toen ik het zag. Dan heb je geen respect voor oldies. Zitten trouwens niet in Willemstad maar op een industrieterrein in Dintelmond. Advertenties ook te mooi. Die 911 2.4 met "bijzonder mooi orgineel interieur".... is gewoon opnieuw bekleedt. :evil:

16 nov 2010 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Deze week mijn eerste rit in een 72 'er 2.2T, :drive: erg leuke ervaring maar niet helemaal mijn ding. Denk dat ik op ten duur het vermogen zal missen van een later model, dit gaat hem voor mij dan ook niet worden.

Ga verder op zoek naar 964 of 993 coupe..............

24 nov 2010 18:45
Profiel
981 Boxster GTS
arjan schreef:
Ga verder op zoek naar 964 of 993 coupe..............

Ik zeg: 993

:thumleft: :cheers: :wink:

24 nov 2010 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Wie is er zo brutaal geweest om mijn topic titel te veranderen? 8)

Het leven is wel erg zwaar met het maken van de juiste keuzes :(

Maar goed als iemand een 964 weet met de volgende eisen:

-C2
-Schiefer grijs mag ook zilver zijn (hoop dat ik het goed geschreven heb).
-zwart leder interieur
-schuifdak
-cup spiegls
-hand geschakeld
-netjes onderhouden
-redelijke historie

orgineel nederlands is voor mij geen must en ook een airco is niet per se noodzakelijk.

25 nov 2010 18:34
Profiel
koopjestopic klikhier :wink:

25 nov 2010 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
sorry maar ik wil een zwart interieur, dat is echt een must. Voor de rest nette bak.

Ik kan er met m'n pet niet bij dat er ooit iemand zo'n interieur heeft uitgezocht bij de dealer :cry: , of hij moet stijf onder de dope hebben gezeten. Maar nuchter????

Of hij moet lid zijn geweest van een bepaalde vereniging :mrgreen:

25 nov 2010 18:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
arjan schreef:
Wie is er zo brutaal geweest om mijn topic titel te veranderen? 8)

Had je het liever zelf gedaan - toen je je mening (en daarbij het topic) veranderde :?:

25 nov 2010 19:02
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
tja jij wil zo'n standaardbak. boring. kijk eens wat er in de seventies gemaakt werd. geweldig 8)

25 nov 2010 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Had je het liever zelf gedaan - toen je je mening (en daarbij het topic) veranderde :?:[/quote]

Nee bedankt zelfs, maar vroeg me enkel af wie wat hoe. Als een ander iets voor je doet is dat altijd makkelijk en we zijn daar mee wel redelijk on topic.................

Eigenlijk hoor ik hier niet meer en moet ik maar verkassen naar: te koop gevraagd!

Blijft overgens erg mooi hoor zo'n oudje, als geld en ruimte geen rol zou spelen....................

25 nov 2010 19:12
Profiel
PorscheForum Junkie
wolf schreef:
tja jij wil zo'n standaardbak. boring. kijk eens wat er in de seventies gemaakt werd. geweldig 8)

Heb moeite met interieur kleuren, maar exterieur bij de klassiekers kan het niet gek genoeg. Geel, groen oranje erg gaaf Op dit punt zou enkel wel mijn vrouw aan de rem gaan trekken..... 8)

Maar bij de latere types ga ik liever in een standaard kleuren combi rijden.

25 nov 2010 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Niels schreef:
Checkout the wheels van WM550spyder

Als je twijfelt, zeker even kijken

Heb je al gekeken naar deze?

27 nov 2010 11:15
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
arjan schreef:
sorry maar ik wil een zwart interieur, dat is echt een must. Voor de rest nette bak.

Ik kan er met m'n pet niet bij dat er ooit iemand zo'n interieur heeft uitgezocht bij de dealer :cry: , of hij moet stijf onder de dope hebben gezeten. Maar nuchter????

Of hij moet lid zijn geweest van een bepaalde vereniging :mrgreen:

Licht blauw? Dat valt toch nog wel mee? Zeker icm zilver buiten. Ik vind een niet zwart interieur vaak net wat aparter en vaak ook chique of stoer. Zie het interieur in Jaco zijn zwarte 965. Lila! Je bedenkt het niet, maar ik vind het helemaal geweldig bij zo'n sportauto en in het echie ook veel chiquer dan op de foto had bijna de auto gekocht als Jaco me niet voor was geweest....

27 nov 2010 11:38
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Van een vroege naar een 964 of zelfs 993,

Waarom geen impact bumper en dan bv de 3.2. classic looks en heerlijk om mee te sturen, Niet eens zo veel minder snel dan een 964, sterker nog, met een betje goede rijstijl zelfs sneller.

27 nov 2010 12:40
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Jos Targa schreef:
Van een vroege naar een 964 of zelfs 993,

Waarom geen impact bumper en dan bv de 3.2. Niet eens zo veel minder snel dan een 964, met een beetje goede rijstijl zelfs sneller.

Er zit wel wat verschil tussen een 3.2 en een 993 hoor.

Ik had zelf nog een SC (met SSI's e.d.), dus "niet eens zoveel minder snel dan een 3.2" :wink:
Maar om nu een SC / 3.2 met een 993 te vergelijken is toch iets teveel van het goede, ik kan nog mijn 1e rit in een 993 goed herinneren, daar zat toch wel een wereld van verschil tussen.

Kijk, dan kan je nog beter zeggen, een 993 heeft min of meer hedendaagse techniek aan boord maar met de "looks" van de echte 911.

27 nov 2010 12:50
Profiel
Urmond
Hmmmm, volgens mij heb ik ook niet gezegd dat ik een 993 vergelijk met een 3.2 :roll:

Wel met een 964, waar het om gaat is dat het verschil in keuze reuze is :mrgreen:

van een vroege 911 naar een 993 is een wereld van verschil als je in eerste instantie gaat voor een klassieker.

27 nov 2010 13:12
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Jos Targa schreef:
Waarom geen impact bumper en dan bv de 3.2. classic looks en heerlijk om mee te sturen, Niet eens zo veel minder snel dan een 964, sterker nog, met een betje goede rijstijl zelfs sneller.

Yeh Right , no way Gosé .

Beetje goede rijstijl geld nautuurlijk voor alles , van Golf GTI t/m Daf t/m Prius :arrow:

27 nov 2010 13:14
Profiel
M140i
Nine-eleven schreef:
Kijk, dan kan je nog beter zeggen, een 993 heeft min of meer hedendaagse techniek aan boord maar met de "looks" van de echte 911.

Als het je om de looks van de echte 911 gaat, kun je beter meteen doorgaan voor de 996 MkII :salut:

27 nov 2010 13:14
Profiel
Urmond
amandus schreef:
Jos Targa schreef:

Yeh Right , no way Gosé .

Beetje goede rijstijl geld nautuurlijk voor alles , van Golf GTI t/m Daf t/m Prius :arrow:

Ik wist wel dat er commentaar kwam. Maar kijk eens naar de specificaties. OK op top snelheid win je zeker, maar ik weet zeker dat ik je toch even kan bijhouden :mrgreen:

27 nov 2010 13:33
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende