Auteur |
Bericht |
Niels
|
Re: klassieke 911
Om eerlijk te zijn werd ik niet zo vrolijk van het kerkhof. Veel plamuurde Amerikaanse shit. Hier en daar iets wat er nog wel aardig uit zag. Kijken kan altijd niet?
|
15 nov 2010 23:26 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: klassieke 911
Het is sowieso een openbaring om eens bij Joop Stolze te gaan kijken.
Van origine is (was) hij orchideenkweker met klassieke auto's als hobby. Mijn (ex)zwager was eveneens orchideenkweker en via hem ben ik ooit destijds, ca 15 - 20 jaar geleden voor het eerst bij joop terechtgekomen en heb mijn verstand staan te verkijken.
Aan de koffietafel bij Joop thuis gezeten ontving hij post uit Maranello. Huh, jazeker een uitnodiging om bij de presentatie van de één of andere nieuwe arie te komen. Wist niet wat ik meemaakte daar aan de tafel van zo'n tuinder. Tevens liet Joop toen al zijn privé museum zien met zeldzamer dan zeldzaam spul erin.
Anno nu is zijn hobby meer zijn werk geworden en weet hij donders goed de waarde van zijn handel. Ja, er staat heel veel USA spul tussen en daar hebben ze absoluut een andere manier van repareren dan wij hier. Opletten dus en een kenner meenemen.
Zelf heb ik er samen met mijn toenmalige zwager een Triumpf TR3 vandaan en volledig body-off gerestaureerd. was idd een wrak met deuren e.d. erin gepl..rd.
So WYSIWYG (What You See Is What You Get)
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
16 nov 2010 0:38 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911
Tot dusver allemaal bedankt voor de diverse tips, zijn er hier ook eigenaars van een klassieker die hem regelmatig gebruiken en niet in de zomer een keer voor een rondje om de kerk? En waar lopen jullie dan zoal tegen aan?
De huidige benzine geeft dat problemen en worden er toevoegingen gebruikt, met mijn 52'er Harley tank ik gewoon loodvrij zonder problemen maar daar zijn wel speciale klep zittingen in de kop geplaatst
|
16 nov 2010 15:06 |
|
|
Niels
|
Re: klassieke 911
Weinig problemen, ik rij alleen niet als er gepekeld wordt. Benzine 98 tanken bij BP is prima. 1 keer op 3 loodvervanger gebruiken en gaat goed.
Je hebt denk ik meer last van lui die hun portier iets te hard openen als je ergens geparkeerd staan dan iets anders.
Ik denk overigens dat je meer problemen krijgt als je minder rijdt, auto's zijn gemaakt om te rijden nl. Lange stilstand met moderne benzine leidt tot gumming in je brandstofsysteem. Rest is mits goed onderhouden ongelooflijk robuust
|
16 nov 2010 17:13 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: klassieke 911
Vorig jaar 9000 Km gereden en geen enkel probleem. Maar er zijn wel een paar dingen waar je op moet letten: Goed en frequent onderhoud, dus minimaal elk jaar nieuwe olie/filter, etc. Motor goed warm rijden voor je echt gaat rijden. En, dit is een beetje persoonlijk, auto niet in de winter rijden ivm pekel, etc. Ik rij zelf ook niet in de regen.
Het grootste probleem met deze auto's , en eigelijke elke klassieker, is roest. Geen enkele kl 911 is roest vrij, ookal is deze gerestaureerd. Als je hier oplet met de auto niet kltsnat wegzetten, niet in de winter rijden , etc, zijm het echt sterke machines. Ik heb vorig jaar best heel wat gereden (Le mans classic, Stuttgart, etc) met de klassieker club en geen een auto is langs de kant komen te staan met pech door motorproblemen. Porsches zijn echt goed gebouwd en kunnen tegen een stootje. Maar wees je er altijd van bewust dat deze auto's 40+ zijn en niet gereden kunnen worden als moderne auto's.
my 2 cents.....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
16 nov 2010 18:26 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911
9000 km en niet in de regen rijden en dat in nederland, kwestie van goed plannen of woon ik dan weer net in de verkeerde hoek Dat rustig warm rijden ben ik wel gewend, met m'n luchtgekoelde motorfietsjes. Vindt alleen mijn garage best vochtig, daar ligt voor mij ook nog wel een uitdaging
|
16 nov 2010 20:20 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: klassieke 911
Kan prima. Heus wel een keer een buitje gehad, maar neem hem niet mee als ik weet dat het gaat regenen. Maar dit is persoonlijk, moet in principe wel kunnen als je hem mar droog rijdt.
Voor je garage kun je een ontvochtiger kopen. Moet geen probleem zijn.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
16 nov 2010 20:51 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Re: klassieke 911
Ervaring niet, maar het zijn daar puur en alleen handelaren. Heb gezien dat ze oldtimers (Mustang en Jaguar) met koude motor vreselijk op de ballen gaven omdat ze niet bleven lopen . Seconden lang VOLGAS! Ik werd er misselijk van toen ik het zag. Dan heb je geen respect voor oldies. Zitten trouwens niet in Willemstad maar op een industrieterrein in Dintelmond. Advertenties ook te mooi. Die 911 2.4 met "bijzonder mooi orgineel interieur".... is gewoon opnieuw bekleedt.
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
16 nov 2010 23:54 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911
Deze week mijn eerste rit in een 72 'er 2.2T, erg leuke ervaring maar niet helemaal mijn ding. Denk dat ik op ten duur het vermogen zal missen van een later model, dit gaat hem voor mij dan ook niet worden. Ga verder op zoek naar 964 of 993 coupe..............
|
24 nov 2010 18:45 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: klassieke 911
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
24 nov 2010 22:31 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Wie is er zo brutaal geweest om mijn topic titel te veranderen? Het leven is wel erg zwaar met het maken van de juiste keuzes Maar goed als iemand een 964 weet met de volgende eisen: -C2 -Schiefer grijs mag ook zilver zijn (hoop dat ik het goed geschreven heb). -zwart leder interieur -schuifdak -cup spiegls -hand geschakeld -netjes onderhouden -redelijke historie orgineel nederlands is voor mij geen must en ook een airco is niet per se noodzakelijk.
|
25 nov 2010 18:34 |
|
|
bully
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
|
25 nov 2010 18:39 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
sorry maar ik wil een zwart interieur, dat is echt een must. Voor de rest nette bak. Ik kan er met m'n pet niet bij dat er ooit iemand zo'n interieur heeft uitgezocht bij de dealer , of hij moet stijf onder de dope hebben gezeten. Maar nuchter???? Of hij moet lid zijn geweest van een bepaalde vereniging
|
25 nov 2010 18:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Had je het liever zelf gedaan - toen je je mening (en daarbij het topic) veranderde
|
25 nov 2010 19:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
tja jij wil zo'n standaardbak. boring. kijk eens wat er in de seventies gemaakt werd. geweldig
_________________________________________ oud is beter
|
25 nov 2010 19:02 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Had je het liever zelf gedaan - toen je je mening (en daarbij het topic) veranderde [/quote] Nee bedankt zelfs, maar vroeg me enkel af wie wat hoe. Als een ander iets voor je doet is dat altijd makkelijk en we zijn daar mee wel redelijk on topic................. Eigenlijk hoor ik hier niet meer en moet ik maar verkassen naar: te koop gevraagd! Blijft overgens erg mooi hoor zo'n oudje, als geld en ruimte geen rol zou spelen....................
|
25 nov 2010 19:12 |
|
|
arjan
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Heb moeite met interieur kleuren, maar exterieur bij de klassiekers kan het niet gek genoeg. Geel, groen oranje erg gaaf Op dit punt zou enkel wel mijn vrouw aan de rem gaan trekken..... Maar bij de latere types ga ik liever in een standaard kleuren combi rijden.
|
25 nov 2010 19:17 |
|
|
Niels
|
Re: klassieke 911
Heb je al gekeken naar deze?
|
27 nov 2010 11:15 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Licht blauw? Dat valt toch nog wel mee? Zeker icm zilver buiten. Ik vind een niet zwart interieur vaak net wat aparter en vaak ook chique of stoer. Zie het interieur in Jaco zijn zwarte 965. Lila! Je bedenkt het niet, maar ik vind het helemaal geweldig bij zo'n sportauto en in het echie ook veel chiquer dan op de foto had bijna de auto gekocht als Jaco me niet voor was geweest....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 nov 2010 11:38 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Van een vroege naar een 964 of zelfs 993,
Waarom geen impact bumper en dan bv de 3.2. classic looks en heerlijk om mee te sturen, Niet eens zo veel minder snel dan een 964, sterker nog, met een betje goede rijstijl zelfs sneller.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
27 nov 2010 12:40 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Er zit wel wat verschil tussen een 3.2 en een 993 hoor. Ik had zelf nog een SC (met SSI's e.d.), dus "niet eens zoveel minder snel dan een 3.2" Maar om nu een SC / 3.2 met een 993 te vergelijken is toch iets teveel van het goede, ik kan nog mijn 1e rit in een 993 goed herinneren, daar zat toch wel een wereld van verschil tussen. Kijk, dan kan je nog beter zeggen, een 993 heeft min of meer hedendaagse techniek aan boord maar met de "looks" van de echte 911.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
27 nov 2010 12:50 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Hmmmm, volgens mij heb ik ook niet gezegd dat ik een 993 vergelijk met een 3.2 Wel met een 964, waar het om gaat is dat het verschil in keuze reuze is van een vroege 911 naar een 993 is een wereld van verschil als je in eerste instantie gaat voor een klassieker.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
27 nov 2010 13:12 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Yeh Right , no way Gosé . Beetje goede rijstijl geld nautuurlijk voor alles , van Golf GTI t/m Daf t/m Prius
_________________________________________ Timeless objects
|
27 nov 2010 13:14 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Als het je om de looks van de echte 911 gaat, kun je beter meteen doorgaan voor de 996 MkII
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
27 nov 2010 13:14 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: klassieke 911 .. of toch 'n 964/993?
Ik wist wel dat er commentaar kwam. Maar kijk eens naar de specificaties. OK op top snelheid win je zeker, maar ik weet zeker dat ik je toch even kan bijhouden
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
27 nov 2010 13:33 |
|
|