Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:34

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche club, welke ???? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 GT3
Bericht Re: Porsche club, welke ????
En hier is nog een lid van PCH. Al meer dan 10 jaar overigens!

Persoonlijk vind ik een clublidmaatschap als Porsche liefhebber veel toevoegen.

De afgelopen jaren veel mooie (PCH)evenementen mogen meemaken en op deze manier ook veel vriendschappen gesloten met gelijkgestemden (lees vooral Porsche liefhebbers).

De heersende concensus binnen de PCH is denk ik dat deze club zich t.o.v. NPC wat meer toelegd op de wat luxere (ook meer kleinschalige) evenementen en als gevolg daarvan zullen de kosten voor deelname aan de diverse (meerdaagse) evenementen ook wat hoger liggen. Mijn ervaring is verder ook dat de gemiddelde leeftijd van de Porsches hier relatief laag ligt. Naast de 911's, Boxster en Cayman komt je weinig andere Porsches tegen.

Maar veel belangrijk is natuurlijk wat verwacht je van een club? Ik denk dat beide clubs veel value for mony bieden en uiteindelijk mooie vriendschappen kan opleveren en vooral heel veel plezier!

31 dec 2010 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Ook ik ben sinds 2000 lid van de NPC, en ik kan je vertellen dat ieder type van harte welkom is daar. De eerste 5 jaar reed ik met een 944, maar ik heb nooit het gevoel gehad ook daarmee niet voor vol aangezien te worden. In het begin heb je misschien voornamelijk het gevoel alleen een klik te hebben met mensen die dezelfde auto hebben als jou, maar als je de mensen leert kennen blijkt dat het juist om de gemeenschappelijke binding met het merk gaat. en ik denk dat voor het overgrote deel van mensen die voor een merkenclub kiezen geldt, dat ze lid worden vanwege de binding met het merk, en niet voor de buitenwereld.

Wat het kopen van nieuwe auto's betreft is het m.i. net andersom, de meeste liefhebbers (gelukkig niet allemaal) bevinden zich niet in de financiele positie zich een nieuwe te kunnen veroorloven. Als ik af en toe met mij oude elfje een nieuwe tegenkom waarvan de chauffeur je geen blik waardig gunt, weet ik zeker dat ik met hem geen kennis hoef te maken op de NPC.

De PCH ken ik niet, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Alleen dat zij in het verleden dan toch geen sleutelaars als lid zochten, en deze op de NPC toch zeker genoeg aanwezig zijn.

01 jan 2011 2:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
leo1971 schreef:
ik wil al vele jaren lid worden van een Porsche Club, echter wat ik heb gezien zijn er in Nederland 2,

Er zijn nog wel wat andere NL'se Porsche Clubs ... de door jou genoemde zijn slechts de twee officiële :wink:

01 jan 2011 8:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Rob Herfst schreef:
EriC4C schreef:
dan kan het lidmaatschap van de NPC inderdaad een mooie aanvulling zijn. :thumleft:

:ba: pffff, :wink: het duurde even....... :lol: , maar toch :thumleft:

deze quote zal ik zorgvuldig bewaren mr. giga byte! :mrgreen: :wink:

Ik ook ;) en nogmaals dan maar :roll: :
Het niet uitsluitend en alleen positief zijn over de NPC, maar ook enige onderbouwde kritiek hebben en het lidmaatschap opzeggen wordt blijkbaar door een aantal NPC-ers geïnterpreteerd als negatief zijn over de NPC. (...) Ik ga je niet proberen te overtuigen om jouw mening over mij en de NPC bij te stellen, maar daag je wel uit om een anti-NPC opmerking van mij te vinden. Afbeelding

01 jan 2011 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Olaf schreef:
leo1971 schreef:
ik wil al vele jaren lid worden van een Porsche Club, echter wat ik heb gezien zijn er in Nederland 2,

Er zijn nog wel wat andere NL'se Porsche Clubs ... de door jou genoemde zijn slechts de twee officiële :wink:

Er zijn inderdaad andere, meest type gebonden clubs zoals de 356 Club.

PCH en NPC zijn de 2 nationale clubs voor bezitters van elk type Porsche, waar je als eigenaar van de 964 dus welkom bent - officieel door de AG erkent of niet.

01 jan 2011 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Npc is gezellige club, lid vanaf 2007. Je wordt snel als soort familie opgenomen, mits je je open opsteld. En iedereen is op zijn manier gek op het merk en/of de techniek :drive:

01 jan 2011 21:03
Profiel
‘64 Kever
Olaf schreef:
leo1971 schreef:

Kijk je uit vriend? ;)

Porsche Club Holland (club nr 12(!), sinds 1956!)
Porsche 356 Club Nederland (club nr 58, sinds 1976)
Nederlandse Porsche Club (club nr 74, sinds 1981)
Porsche 914 club Holland (club nr 115, sinds 1987)
Klassieke 911/912 club (club nr 141, sinds 1993)
Porsche 928 Club Nederland (club nr 163, ...)

Met andere woorden, 6 officiele clubs in NL :cheesy:

01 jan 2011 22:02
Profiel Facebook 
3.2S
010
Voor mij is het Porsche Forum de Club voor mij. In de zomer maanden kan je iedere week aan een evenement meedoen. Gemiddeld doe ik één keer per maand aan een Porsche evenement mee en zie niets in de voordelen van een andere Porsche club.
Hier vind je de kalender. Helaas wordt deze niet zo up to date gehouden. Ik denk dat ik die voor komend jaar maar ga bijhouden ipv Horn.
viewtopic.php?f=16&t=23723

01 jan 2011 22:19
Profiel WWW
Moderator
PF #57
barolo schreef:
Ik denk dat ik die voor komend jaar maar ga bijhouden ipv Horn.

Goed plan. Grotere kans dat je de kalender kan bijhouden dan dat je mij kan bijhouden :mrgreen: :wink:

01 jan 2011 22:27
Profiel
Moderator
911 Carrera S
barolo schreef:
Hier vind je de kalender.

Bovenaan - net onder de banner - staat (op de 4de plaats) al weer geruime tijd de link naar de originele forum-kalender :idea: :wink:

01 jan 2011 23:08
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Dat is de verjaardagskalender. Ik heb het over de evenementenkalender.
Januari: viewtopic.php?f=16&t=29706
Februari:
Maart: viewtopic.php?f=16&t=30309
April: viewtopic.php?f=16&t=30192
Mei: viewtopic.php?f=16&t=30122

01 jan 2011 23:59
Profiel WWW
‘64 Kever
Nee, dat is de algemene kalender, waar een ieder zijn evenementen in kan plaatsen! Dan staan ze op een duidelijk plek, waar iedereen ze ook kan vinden ;) (wellicht toch nog even melden, da's wel een goed idee ja!)

Edit: Ah, zie dat ik dat een tijdje geleden al gedaan had ;)

02 jan 2011 0:55
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Ben zelf lid van twee officiële clubs in België. Ik vind het fijn om overal eens te proeven en gepassioneerde mensen te ontmoeten.

Bedankt Eric en Paul om me te vermelden :D
Vind het fijn om eens naar een club te gaan en zelf niks hoeven te doen. Daarnaast heb ik af en toe zo een scheppingsdrang en wil ik iets organiseren.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

02 jan 2011 2:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
barolo schreef:
Dat is de verjaardagskalender. Ik heb het over de evenementenkalender.

... ben ik blij dat Pascal hier al even op gereageerd heeft :popcorn:

De "kalender van Horn" was ontstaan omdat de (echte PF) kalender - bij het overgaan naar andere software - was verdwenen :arrow: deze kalender is er uiteindelijk weer bijgezet .. en vanaf dat moment (ook) met de verjaardagen erop :idea:

02 jan 2011 5:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Porsche 964 Cabrio
Hierden
Tja, heb er inmiddels ook een 993 cabrio bijgekocht, 964 cabrio heb ik ook nog, echter, beetje stom natuurlijk, nog steeds geen lid van een club !!!

Ik denk dat de NPC misschien toch het beste is, of zie ik dat verkeerd.

Groet,

Leo

03 mei 2012 21:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Vraag je eens af - of je wel lid van n club moet worden ... NPC heeft hier wel 'n hele hoop aanhangers, maar of het daardoor (of daarom) de beste club is .....

- NPC lid -

03 mei 2012 21:46
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ik zeg "doen"

:popcorn:

03 mei 2012 21:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2