Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
definieer andere motor eens voor je zelf...nieuw / gebruikt/ hoeveel km enz
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
11 maart 2011 11:27 |
|
|
rico_9964s
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
betreft een motor gebruikt met 60000 km op de teller...
Al kan ik dit niet controleren of dit waar is.
|
11 maart 2011 11:29 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou niets betalen.
|
11 maart 2011 11:29 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik denk dat het redelijk aannemelijk te maken is dat het euvel aan de motor al bestond voordat jij hem gekocht hebt en niet ontstaan is in die 700km die jij ermee gereden hebt. De garantie zou je juist moeten beschermen tegen zulke enorme kostenposten.\
Zoals anderen je al aanbevolen hebben, ik zal een advocaat inschakelen. Een paar brieven waarin je advocaat wijst op de aansprakelijkheid van de verkopen zou wel eens wonderen kunnen doen. Mocht je geen zin hebben in dat juridische gedoe (wat ook zeker kosten met zich mee gaat brengen), zou ik m'n verlies nemen en meteen voor de "nieuwe" motor gaan.
Succes!
|
11 maart 2011 11:44 |
|
|
Toon
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
het lijkt me dat de handelaar het redelijk wil oplossen en geeft een voorstel met 2 opties. Volgens de garantie moet ie het euvel oplossen en dat is ie bereid te doen. het is voor mij moeilijk inschatten of het vervangen van de cilinderwanden etc. een afdoende reparatie is. Indien ja: goed. indien niet: als dan een complete motor vervanging aan de orde dan zou deze optie mijnsinziens geen eigen bijdrage behoeven ....
|
11 maart 2011 12:10 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Krijg je dan een nieuwe motor of een gereviseerde?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
11 maart 2011 13:08 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Lezen turbocroeser
|
11 maart 2011 13:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
ik zou voor de gratis optie gaan. Bij een ruilmotor weet je ook niet wat je krijgt dus voor je het weet zit je wellicht met hetzelfde probleem... En dan ben je nog een keer 3500 euro armer... of meer. Maar wie betaalt bepaalt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2011 13:19 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou het bij het desbetreffende bedrijf als volgt neerleggen: Indien jullie ervan overtuigd zijn dat het tikken weg is met het vervangen van de 2 cilinders dan doe je dat, ben je er niet volledig van overtuigd, dan zet je er maar een andere niet tikkende motor in. Welke optie jullie kiezen, ik betaal niets, en krijg een auto terug zonder tik in de motor!!
Ik zou niet graag een niet gedocumenteerde "ruilmotor" in mijn auto laten zetten, is natuurlijk funest bij latere verkoop of inruil!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
11 maart 2011 13:28 |
|
|
bully
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Zou optie 1 nemen ovb dat ie dan ook goed is. Verkeerde draadje viaa
|
11 maart 2011 13:37 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
@bully: sorry...ik zie het nu ook. Ja al die 996 topics met motorproblemen...ik raak er van in de war
|
11 maart 2011 13:39 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Is het een idee om de koop gewoon terug te draaien?
|
11 maart 2011 14:18 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Inderdaad terugdraaien die hap en voor een leuke lufti gaan.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
11 maart 2011 15:08 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Zou je altijd kunnen proberen voor elkaar te krijgen. Ik zou persoonlijk al goed ziek zijn, binnen 3 maanden al gezeik met je droom-auto.
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
11 maart 2011 17:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
de vraag is of je de aankoop terug kan draaien als de verkoper aanbiedt om het probleem kostenloos te repareren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2011 17:14 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Een andere motor zou ik niet echt een optie vinden, heeft "toevallig" een vrijwel gelijke kilometerstand , maar er komt een ongedocumenteerde andere motor in. Zou voor mij niet wenselijk zijn. De andere optie zou voor mij bespreekbaar zijn, maar ik zou 2 zaken aanvullend willen bespreken: 1) Verlenging van de garantie (op de motor). Weet jij hoe ze die in- en uit elkaar hebben geknutseld? 2) Aangezien één van de oorzaken van een kantelende zuiger minachting voor mechaniek is, d.w.z. gas geven met koude motor, matig onderhoud, weinig olie gereden etc, zouden de overige cilinders er wel eens bijna net zo erg aan toe kunnen zijn. Ik zou vragen wat het extra zou kosten indien alle cilinders worden hersteld? Succes
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
11 maart 2011 18:01 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou ook gewoon 6 nieuwe cilinderbussen steken en nieuwe zuigerveren. Dan kun je er normaalgesproken wel weer even tegen.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
11 maart 2011 18:44 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou ook niet een ongedocumenteerde ruilmotor willen, maar wel een nieuwe garantie termijn voor de opnieuw in elkaar gezette motor. Tevens wou ik ook de garantie dat een specialist met aantoonbare ervaring aan de auto sleutelt en alleen originele onderdelen gebruikt, ook pakkingen.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
11 maart 2011 19:43 |
|
|
rico_9964s
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Iedereen vast bedankt voor de reacties.
Inderdaad is t zwaar balen als je dit overkomt met je droomauto. Een auto van 40K en dan dit...
Ik ga proberen de koop terug te draaien en verder ga ik alleen akkoord met een gebruikte motor indien deze volledig gedocumenteerd is.
De optie van de bussen ga ik niet accepteren. Ik vind dit te onduidelijk en heb hier geen vertrouwen in.
Maar ik schakel eerst een advocaat in.
wordt vervolgd...
|
11 maart 2011 21:02 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zou de motor goed laten reviseren, nieuwe cilinderbussen, distributie etc.. Je hebt dan een beter blok dan eeen nieuwe en voor de waarde van je auto is het ook niet verkeerd.Nieuwe cilinderbussen scheuren ook niet meer doordat er extra versteviging zit bovenin de cilinder. Geen vervorming meer en niet kapot te krijgen. Als je daareen beetje aan moet meebetalen zou ik het toch doen. Een gebruikt blok zou ik niet kiezen.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
11 maart 2011 21:25 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ruilmotor van Porsche kost een mille of 12 excl. installatie. Zie: klik (PDF!).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 maart 2011 21:31 |
|
|
rico_9964s
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Nog is een belrondje gedaan.
Dit probleem doet zich bij meer 3.6 motoren voor. schijnt altijd de rechterbank te zijn. De oplossing met bussen is een goede oplossing. Kan zelfs nog eenvoudiger (honen, polijsten) maar dat is afhankelijk van de beschadiging.
Omdat mijn vertrouwen in deze handelaar 0 is (er kloppen meer zaken niet..) heb ik aangeboden om of de hele koop terug te draaien of een creditnota van hem te ontvangen.
Ik laat het probleem dan elders oplossen en gelijk de hele motor doen (IMS, RMS, etc)
Bedankt voor alle tips van 1ieder
|
12 maart 2011 13:53 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ben benieuwd wat je voor elkaar krijgt. Wat vind je advocaat ervan?
|
12 maart 2011 15:10 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Dit lijkt mij een goed advies, zou mijn optie zijn.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 maart 2011 15:57 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
on-topic: Dan zal het sowieso meebetalen worden. Wel mooi als je er onderdelen voor terugkrijgt die een update hebben gehad. ideaal situatie heb je straks een veel betere Porsche bij relatieve kleine of geen extra investering. Succes! (vergeet foto's en documentatie van ingrepen niet, bij veel specialisten of dealers willen ze deze prima voor je maken tijdens de werkzaamheden) off-topic: Vandaar mijn reactie. Dat is wat ik bedoelde en omschreef in mijn reactie: Ik vind het vreemd dat er een ruilblok of nieuw blok gemonteerd moet worden bij 1 of 2 kantelende zuigers. Ik was er verbaasd over dat dit een serieus alternatief is.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 maart 2011 1:42 |
|
|