Auteur |
Bericht |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
 Re: Wat is wijsheid?
@ Arjan, beter. Thx. Wellicht een optie maar wacht even de verhuizing en de kosten af. @ Porsche964. Geen spijt, alleen wat pech mee. Zo heb ik ook eens een Alfa 156 SW (nieuw) gehad die structureel iedere 20.000 km er mee op hield. Mooie wagen maar de betrouwbaarheid kan beter. Zelfde geldt voor de BMW. Mooie wagen maar niet de meest degelijke die ik gehad heb. De Benzen vind ik zeker niet de mooiste maar gezien de hoeveelheid km die ik gemaakt heb wel met van de comfortabelste en betrouwbaarste. Daarbij, sigaren rook ik al.... Persoonlijke voorkeur neigt toch weer naar MB. Vorige generatie E-320 CDI. Ruim, comfortabel, doorontwikkeld (na 2005) en probleemloos. Niet de mooiste maar goed. Echter, gezien de verwachte km. niet de meest handige.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
31 maart 2011 9:06 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
als ik het zo lees, valt saab nog wel mee  Nee, ik heb nu een 9-5 2.0t en het is toch regelmatig wat en zelden goedkoop. De 900 daarentegen (laatste serie, 2.3 benzine) die we ruim 9 jaar hebben gehad, was een super auto. Nooit problemen mee gehad, behalbe normale slijtage en een kapot contactslot. Verkocht met 250.000km en reed nog super. Net omdat we die goede ervaring hadden met de 900, heb ik 5 jaar geleden de 9-5 gekoch (tweedehands) en dat is dus toch een ander verhaal.
|
31 maart 2011 9:38 |
|
 |
Delnoy
|
Ik dacht dat de 900 nog door Saab zelf gemaakt waren en de nieuwe 9-3 en 9-5's van die GM rommel is. Dat zou natuurlijk een boel verklaren. Is dat niet zo'n ombebouwde Vectra? Ben wel heel benieuwd waar Spyker mee op de proppen komt nu ze Saab gekocht hebben.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
31 maart 2011 9:42 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
in de 900 zaten ook al heel wat GM onderdelen, maar motorisch was denk ik het 900 blok nog meer saab dan de 9-5 waar al meer is geshopt in de magazijnen van GM.
|
31 maart 2011 9:54 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Die S4 bij v. Roy lijkt me zo gek nog niet...
_________________________________________ Wim
|
31 maart 2011 21:59 |
|
 |
Delnoy
|
Leuk, die PK's Saai die kleur.  Eerst de verhuizing en dan een leuke DD.
|
01 apr 2011 0:56 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ach, als je even aan meneer van Roy vraagt of je voor dat geld ook de velgen van de S4 met die van de TT cabrio mag omruilen is het volgens mij best een bruut ding. Wel mijn smaak - beetje grote investering voor een 3e auto voor 2500 km/jr... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2011 6:40 |
|
 |
Delnoy
|
25.000, een nulletje extra Horn. De P is op dit moment trouwens de 3e wagen want die komt alleen met mooi weer de garage uit.
|
01 apr 2011 7:52 |
|
 |
horn
PF #57
|
Sorry, ik rij 2500 per jaar met de C70 cabrio als 3e auto. Vind die S4 een smakelijk hapje maar bedoelde dat ik voor 2500 km/jr dat bedrag te hoog vind. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 apr 2011 9:59 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Dat soort problemen krijg je als je zoveel auto's hebt Het is je overigens van harte gegund hoor 
|
01 apr 2011 10:15 |
|
 |
horn
PF #57
|
ach, ik denk dat er hier wel meer Porscherijders zijn van wie de Porsche de 3e auto is. 1. zakenauto (die evt niet prive gereden wordt 2. familiebak/auto van totmbo 3. Porsche of ander gebakkie 
|
01 apr 2011 10:25 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik ben bescheiden met twee auto's en een fiets. Staan wel allemaal op de zaak overigens.
|
01 apr 2011 10:27 |
|
 |
arjan
|
Bij mij is de Porsche ook de derde auto, moet ze wel alle drie prive betalen. Maar gelukkig is mijn vrouw niet veeleisend en tevreden met haar belasting vrije peugeotje 
|
01 apr 2011 22:59 |
|
 |
Delnoy
|
Die van mij rijdt ook een Peugeotje. Zo'n 207 met Sport Pack. Past i.i.g. 2 kids, een doosje wijn en een paar Nettorama tassen in.
Good Value for Money zullen we maar zeggen. Niet belastingvrij maar gaat nu z'n tweede jaar probleemloos in.
Zelf heb ik twee keer een nieuwe gekocht. (Wel nog een paar leasjes gehad).Een keer in Duitsland (4 jaar gewoond), exact een half jaar voordat ik terug kwam naar NL. Drie jaar in gereden en nog precies hetzelfde terug gekregen wat ik er toen (Tax Free / BPM vrij) voor betaald had. De MB C-klasse (foto pagina 1) had net de 70.000 aangetikt in zijn eerste levensjaar en was daarna Total Loss (en ik zelf toch wel).
Voor de rest koop ik alleen maar wagens waar de kop vanaf is. 3-4 jaar oude wagens bij voorkeur in het wat grotere segment (geen compensatie gedrag) want die zijn de afgelopen jaren aardig uit de gratie gevallen door de druk van boom knuffelaars. Kijk naar 5 series of E-klasses (ja, ben fan van Duitse wagens). Die zijn 2e hands relatief goedkoper dan de 3-series en C-klasses. Als ze nieuw bij de dealer weg rijden schrijven ze al 10K af.
|
02 apr 2011 0:48 |
|
 |
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Heel simpel. Koop een originele Mercedes W124 E500. "The 500 E was created in close cooperation with Porsche; each 500 E was hand-built by Porsche, being transported back and forth between the Mercedes plant and Porsche's Rossle-Bau plant in Zuffenhausen, Germany during assembly — taking a full 18 days to complete each model"Ik heb helaas een lease bak - anders zou ik dit kopen of een mooie 560 SEC. Wel helemaal origineel natuurlijk - een benz kan niks hebben en van exemplaren van mensen die de designinterpretatie van de fabriek verder hebben willen verbeteren zou ik ver blijven De W124 is bullet proof. Veel onderdelen gemeenschappelijk met de normale w124 en we weten allemaal dat die dingen niet stuk kunnen. Je vindt een echt mooie voor onder de 15.000 euro. Origineel met originele velgen is het zeer subtiel en het is een Porsche met een ster. En (op papier, in het echt natuurlijk niet) sneller dan een 3.2.
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
02 apr 2011 9:23 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Die laatste suggestie is natuurlijk helemaal goed. Maar ik denk dat de topic-starter eerst nog even eea moet laten uitkristalliseren, voordat dit topic in een grote 'kijk mij nou '- opsomming verzandt.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 apr 2011 12:05 |
|
|