_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
17 aug 2011 16:02
Jeroen914
foxtrot / oscar
Re: 904-6 replica
908 is wat mij betreft de mooist gelijnde Porsche ooit. Door de rechtere neus net iets mooier dan een 906 of 910 In vergelijking is de 917 een behoorlijk lompe bak Staat op de bucket list om er ooit zelf een te bouwen...
Subdriver schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd de prijs ook niet als ik die vergelijk met een 550 e.d. Moet de 904 (met of zonder buizenframe) nu echt 2 tot 3 keer zo duur zijn of houdt men de prijs kunstmatig hoog om exclusiever te zijn? Is hij echt zo veel beter gemaakt dan een 550?
Een 550 replica maakt gebruik van een kever voor- en achter as / wielophanging en is redelijk eenvoudig in elkaar te fabrieken Het buizenframe van bv. een Thunderranch of Beck 904 is behoorlijk wat complexer. Daar komt nog de onafhankelijke wielophanging rondom bij (zowel voor als achter dubbele triangels) en zullen er custom fussee's gemaakt moeten worden Als je het echt gaat vergelijken, dan lijkt zo'n auto eerder goedkoop en een 550 overpriced
Origineel had de 904 trouwens niet echt een buizenframe chassis, maar eerder een ladder chassis (niet dat dat de auto van TS minder spectaculair maakt)
Origineel had de 904 trouwens niet echt een buizenframe chassis, maar eerder een ladder chassis (niet dat dat de auto van TS minder spectaculair maakt)
Goed te zien op de restauratiedraadjes van o.a. Canepa (maar die zijn nu weg van de site). Dan maar wat van Freisinger:
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
17 aug 2011 20:00
Paju
Porsche 914
Asten
Re: 904-6 replica
Heb de originele 914 een keer in Le Mans zien staan erg mooie auto (een porsche midden motor is natuurlijk altijd goed), volgens mij stond er zo'n replica bij Joop Stolze te koop.
17 aug 2011 21:40
Jeroen914
foxtrot / oscar
Re: 904-6 replica
Martin & Walker in de UK bouwen een 904 replica met ladderchassis
"Complete with all mechanical components except for engine, transmission and ignition systems.
Price 45000 Pounds sterling (plus vat for EC delivery)"
18 aug 2011 0:36
thedutchguy
ex 993 Targa
Re: 904-6 replica
Wat kun je toch altijd lekker bij die motor komen op dit soort modellen! (bougies van mijn 993 moeten ook binnenkort)
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
18 aug 2011 8:04
John
Cayenne
Re: 904-6 replica
Paju schreef:
volgens mij stond er zo'n replica bij Joop Stolze te koop.
Yep die heb ik mei persoonlijk bekeken...hij vroeg faaifenzeztiggggg rooooooyjes.... voor een niet echt zeer fraai exemplaar zover ik het in kan zien, wel melde hij dat er een typegoedkeuring aan hing die hier door de RDW geaccepteerd zou worden, iets wat je volgens Joop niet kan krijgen met de Beck import
Ik heb er geen verstand van....nogmaals persoonlijk vond ik die in de Lier te duur.
Neemt niet weg dat het een bizar en tijdloos ontwerp is....
18 aug 2011 12:06
porsche@911
Re: 904-6 replica
@Speedy356 ... dank voor je uitvoerige toelichting
19 aug 2011 0:22
crayestein
Re: 904-6 replica
Afgelopen zaterdag gereden in Naarden Vesting met de 904-6 replica. De Thunderranch replica is nauwkeuriger dan de Beck, zoals bij Stolze te koop stond. De TR heeft carburateurs, geen injectie en alle delen op de juiste plek. De Beck heeft veel details niet correct, de TR onderdelen zijn zelfs uitwisselbaar met het origineel. Dit is nauwkeurig onderzocht door ons (de eigenaren). Natuurlijk is het geen geweldige investering, vooral omdat we er 3 jaar !! op gewacht hebben, de ontwikkeling duurde lang. Wel hebben we ingeschreven voor een fractie van de huidige verkoopprijs. Als je een historische race auto wil, met bekende betrouwbare techniek, overdekt wil zitten, 2 stoelen, goede balans want middenmotor, kans op wegtoelating, erg snel met >200 pk en 760 Kg. en geen 1 miljoen kan besteden dan is dit wel heel leuk. Bovendien roest hij niet door als je even geen onderhoud pleegt. Ben helaas geen ITer dus die foto's lukt niet erg. Maar op youtube Naarden Vesting / Petit grand prix / Milglia etc. vind je hem soms in filmpjes en op foto's.
Hier een paar foto's van afgelopen zaterdag, geweldig mooie auto!
Mag ik de hele onfatsoenlijke vraag stellen wat dit nou heeft gekost (bij benadering)? En heeft deze NL toelating (kenteken)? Nog genoeg projecten op het moment maar om ooit een 904 in de garage te hebben staan lijkt mij wel wat
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
20 sep 2011 13:11
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977
Asperen
Re: 904-6 replica
fantastisch! Wat een gaaf ding. Heb nog een uitnodiging gekregen, maar was in Lelystad voor VCM. Volgend jaar zeker in de agenda zetten!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
20 sep 2011 13:26
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Re: 904-6 replica
thedutchguy schreef:
Wat kun je toch altijd lekker bij die motor komen op dit soort modellen! (bougies van mijn 993 moeten ook binnenkort)
Vooral die ene bij de stuurbekrachtigingspomp
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
20 sep 2011 13:36
Apolo2
Boxster Spyder '10
Re: 904-6 replica
Semjon schreef:
Wat is het toch een bakbeest zo'n 911 of is dat een vroege cayenne Mooie verschijning zon 904
20 sep 2011 20:18
Nine-eleven
981 Boxster GTS
Re: 904-6 replica
molen934 schreef:
thedutchguy schreef:
Wat kun je toch altijd lekker bij die motor komen op dit soort modellen! (bougies van mijn 993 moeten ook binnenkort)
Vooral die ene bij de stuurbekrachtigingspomp
Idd bijzonder lastig. Zelf had ik bij mijn 120K beurt een opmerking over de koppeling, deze leek "af en toe" te slippen. Raar natuurlijk, want deze is of versleten en slipt, of er lekt een keerring en is de plaat vet en de koppeling slipt.
Johan (v.d. Gugten) stelde voor hier naar te kijken door de motor te demonteren, hierdoor won hij redelijk wat tijd aangezien hij dan makkelijk de bougies kon vervangen. Goed voorstel dus.
Bleek achteraf een minimaal zwetende krukaskeerring te zijn, zo weinig dat dit op de plaat kwam maar tijdens het gebruik niet in het frictiemateriaal trok, vandaar de indruk dat de koppeling af en toe slipte. Gelijk maar een compleet nieuwe koppeling (en uiteraard keerring) laten monteren.
Johan vertelde dat hij bij iedere te vervangen koppeling de bougies gelijk (uiteraard in overleg met de klant) preventief verving.
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
21 sep 2011 8:43
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Re: 904-6 replica
Semjon schreef:
WAAAAAAAUUW !!!
_________________________________________ Trained byGP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
21 sep 2011 9:43
Nine-eleven
981 Boxster GTS
Re: 904-6 replica
Meer genieten van een 904?
De combinatie Walter Roehrl en een 904 GTS is meer dan het aanzien waard:
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
21 sep 2011 14:24
Stimpy911
911 SC '82
Amsterdam
Re: 904-6 replica
Prachtig filmpje. En op 0:54 geweldige "heel-toe" actie.
21 sep 2011 15:21
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
Re: 904-6 replica
Volgens hem 1 van de moeilijkst te rijden Porsches.
21 sep 2011 15:43
André
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Re: 904-6 replica
Lijkt me één van de mooiste dingen die er zijn..........................ZUCHT
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
21 sep 2011 15:51
Apolo2
Boxster Spyder '10
Re: 904-6 replica
Nine-eleven schreef:
De combinatie Walter Roehrl en een 904 GTS is meer dan het aanzien waard:
Prachtig filmpje idd....vanaf 1:55 is te zien dat Porsche er al vroeg bij was met automatische (arco) klimaatregeling
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
23 sep 2011 13:43
erik911E
Re: 904-6 replica
heel mooi maar ik blijf een "replica" of " kitcar" het net niet vinden....
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum