Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:02

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hoe rij je een automaat? 
Auteur Bericht
Bericht Re: Hoe rij je een automaat?
Remmel schreef:
Toch zou ik het niet doen.
Je gebruikt trouwens méér brandstof in Neutraal dus die reden valt af.

Bergaf als de auto in de versnelling staat wordt geen brandstof ingespoten en wel bij stationair draaien, en de motor koelt dan beter (waterpomp draait harder dan bij stationair draaien).
Tevens is het weggedrag veel beter.

In N heuvelafwaarts doe ik in de Saab ook niet. In de BMW had ik een trip computer die wel een lager verbruik aan gaf want ook al is het weinig, je remt we op de motor.

Laatst bijgewerkt door Clemento op 01 feb 2012 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.

01 feb 2012 21:50
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
En je stookt je ATF (bakolie) lekker heet. Een automaat mag je in het algemeen ook niet slepen, de olie wordt dan ook te heet door gebrek aan circulatie dacht ik. Precieze reden weet ik niet meer, wellicht kan één van de techneuten hier het koppelomvormerverhaal even uit de doeken doen?

01 feb 2012 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
penny wise, pound foolish :?

01 feb 2012 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Vind overigens het verbruik niet heel erg interessant, daarvoor rij ik een andere auto.

Het gaat mij vooral om het behoud van de bak/remmen. Vandaar de beginvraag, terugschakelen op bergstanden bij bijv. een afrit van autosnelweg. En in D laten staan of N voor elke keer wachten...

02 feb 2012 1:31
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Kan mij iemand het nut van een automaat uitleggen . Als je het linkerbeen of rechterarm mist kan ik me er iets bij voorstellen .

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

02 feb 2012 2:26
Profiel WWW
Rudiporsche schreef:
Vind overigens het verbruik niet heel erg interessant, daarvoor rij ik een andere auto.

Het gaat mij vooral om het behoud van de bak/remmen. Vandaar de beginvraag, terugschakelen op bergstanden bij bijv. een afrit van autosnelweg. En in D laten staan of N voor elke keer wachten...

Gewoon lekker lui gas geven en eigenlijk nooit van stand verwisselen dat is het nut en de fun van een automaat..
Het praktisch nut van de N is voor wegslepen en in Nederland zijn die andere standen eigenlijk overbodig.
Verder is natuurlijk het net van een automaat dat je de handen altijd aan het stuur hebt en altijd vermogen ter beschikking hebt omdat de motor in de juiste versnelling staat. Automaat rijden is dus ook een stukje veiliger.
Overigens heb ik 1 automaat en 2 schakel wagens maar als ik mocht kiezen dan zou ik 100% automaat rijden ook in de Porsche.

02 feb 2012 7:21
Rudiporsche schreef:
Vandaar de beginvraag, terugschakelen op bergstanden bij bijv. een afrit van autosnelweg. En in D laten staan of N voor elke keer wachten...
Niet handmatig terugschakelen, de bak moet die klap elke keer opvangen, en voor een stoplicht/zeg een 5 min gewoon in D laten staan.

02 feb 2012 14:18
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Als je wilt gaan driften, dan gewoon in zn 2 laten staan riijdt het best!........".... :mrgreen: heb ik wel eens horen zeggen......... :wink:

02 feb 2012 20:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2