Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:49

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Invoeren 911 targa en RDW keuring op niet originele motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Invoeren 911 targa en RDW keuring op niet originele moto
Je bent ook niet verzekerd, zie ook dit topic en de discussie daar...

17 feb 2012 18:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Code:
Geachte heer,

U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Je zou 'm evt. eerst "alsof je neus bloedt" voor een kentekenkeuring aan kunnen bieden - en in een later stadium voor de wijziging
:popcorn:

17 feb 2012 18:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
bovenstaande had ik al gelezen op andere sites, de optie eerst keuren voor kenteken en dan later keuren voor motor had ik ook al bedacht.
Ik denk dat ik RDW ga vragen om de criteria per mail :study: toe te sturen zodat ik het zwart op wit heb...kan ik ev afwijkende ambtenaren om de oren mee slaan,

18 feb 2012 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Er zijn vele 911 die niet meer het originele blok hebben. Denk ook aan de ruilmotoren i.v.m. revisie.
Geen probleem.

Maar zoals hierboven.Houdt het eerlijk en netjes. Je kunt geluk hebben maar ook pech. En dan zullen ze je hele doopzeel wel eens na kunnen trekken om te kijken of dit voor jou bij andere instanties ook je werkwijze is/was.

18 feb 2012 6:34
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
wat nou als je het gewoon niet weet? ik kan me nl goed voorstellen dat ik een auto koop waar niet de originele motor in hangt en geen idee zou hebben dat dat zou is. Waar staat eigenlijk je motornummer? Ik weet wel dat op papieren je chassisnummer staat, maar hoe checken ze bij de rdw dan eventueel of je motornummer klopt? Vragen ze die info bij de importeur op? In Olafs verhaal staat dat je moet herkeuren als je een motor met een andere motorcode in je auto hangt. Maar idd, al die ruilmotoren etc; worden die dan allemaal voor herkeuring aangeboden bij de RDW? En waar zou de RDW die informatie opslaan dan? Ik zie op mijn papieren nergens een motornummer staan.

Ik zou hem gewoon zo aanbieden. Geloof niet dat je er ooit problemen mee zou krijgen. Niet bij je verzekering en niet bij de politie. Weet jij veel. Je hebt hem zo gekocht, bij de RDW aangeboden, laten taxeren en niemand heeft je ooit verteld dat er een andere motor in zou zitten.

18 feb 2012 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Heel veel reacties al gehad, maar niemand die me echt kan vertellen of het invoeren van een 911 bv 75 met andere motor (3.2 ipv 2.7) problemen geeft bij RDW ?? :scratch:

Zit er denk ik niks anders op dan een email naar RDW te schrijven en de case voor te leggen....met het antwoord heb ik dan meteen een bewijs als de RDW moeilijk gaat doen.

19 feb 2012 17:32
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Avanti schreef:
.... met het antwoord heb ik dan meteen een bewijs als de RDW moeilijk gaat doen.

... of je maakt slapende honden wakker en het gaat je een hoop extra moeite en misschien ook geld kosten :popcorn:

Op de site van de RDW is genoeg te vinden over wat je wel en niet mag t.a.v. het veranderen van de motor ... :idea:

19 feb 2012 18:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Op de site van de RDW staat niet alles.
Vandaag nogmaals gebeld met RDW, als er gekeurd moet worden op de motorwijziging dan geldt APK + geluids productie.
en voor de motor moet de herkomst duidelijk zijn. een geoorte cerficaat van de motor zou al heel goed zijn.

ik heb nog om een mailk gevraagd, soort toezegging maar dat wilde hij niet afgeven, wel hoe meer papieren des te beter.
Porsche import kan checken motorcode en de bijbehorende chassiscode opzoeken, als er iets me de motor of de belgische auto is , dan zien ze dat meteen op het scherm.

Iemand anders nog goede adviezen voor het aantonen van de herkomst ?

20 feb 2012 11:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
felix bahama 912 schreef:
Vroeger veel auto's ingevoerd en zo nu en dan nog wel eens 1, heb nog nooit meegemaakt dat een motornummer gecontroleerd wordt, daarbij komt dat de heren van de RDW geen verschil zien tussen een 2.7 en een 3.2. De keuring die je moet ondergaan voor de invoer van een Belgische auto is alleen maar een schouwing, er wordt alleen gekeken of de auto die je aanbied ook de auto is die op de papieren vermeld staat. Ze kijken naar het chassisnr. en of het daadwerkelijk een 911 is, punt.

Eigenwijze donder, doe nu maar moeilijk hoor, als het ook makkelijk kan!!! :bang: :bang:

Sommige lui zoeken altijd de problemen op!

20 feb 2012 12:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Afbeelding

20 feb 2012 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
ja felix, ik begrijp ook wel dat het een schouwing is en dat ze geen verschil zien tussen 2.7 en 3.3 motor.
en natuurlijk kan ik de makkelijkste weg kiezen maar het is gewoon netjes als de 3.2 op het kenteken staat , ook bij ev verkoop later.

20 feb 2012 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
speurtocht gaat weer verder,
Porsche importeur kan gegevens verschaffen over relatie tussen nummer 3.2 motor en het chassir nr waar de motor in heeft gezeten.
Volgens belgische importeur mochten ze geen chassis nr's geven maar ze konden wel uitsluitsel geven of de boel legaal is.....even afwachten dus.

Aanvraag voor check kon alleen door de belgische eigenaar gebeuren.

Ik heb met belgische eigenaar gebeld, die gaat de aanvraag doen

20 feb 2012 15:29
Profiel
964 c2
Den Haag
Avanti schreef:
Zit er denk ik niks anders op dan een email naar RDW te schrijven en de case voor te leggen....

Mijn ervaring is dat als je iets schriftelijk vraagt, het dan bijna altijd niet mag..

Wat zijn je argumenten om het niet gewoon te 'proberen'?

20 feb 2012 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
als ik hem invoer met een 3.2 motor en ik heb een RDW ambtenaar met een slecht dag dan kan ik problemen krijgen met invoer...misschien krijg ik de auto dan wel helemaal niet ingevoerd. :(
en zit ik dan met een 911 die in NL niet mag rijden

20 feb 2012 16:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik weet uit ervaring dat ongeveer de helft van de 912's Europa binnengekomen zijn met een grotere cilinderinhoud dan de 1600 cc die op alle 912 kentekens staan. En geen enkele 912 eigenaar die zich er druk over maakt. Hoe vaak moet je een advies krijgen en dat naast je neerleggen.... :scratch:

20 feb 2012 19:54
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
DOE HIER MAAR EEN SLOTJE OP ...

er is al een nieuw topic geopend voor dezelfde discussie ...

20 feb 2012 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat een hoofdpijndossier zeg!

Mijn ervaring met invoer 964 uit Belgie is dat de RDW wel degelijk motornummer naloopt en checkt op het juiste type icm chassisnummer.

Inmiddels leest de halve RDW mee op het forum en is ieder keurstation ingeseind te letten op een meneer met een Alfa die eigenlijk stiekem een Porsche is.....wordt een leuke theatervoorstelling lijkt me, waar kan ik kaartjes kopen??;-)

Welgemeend advies: Please step away, beschouw de 250 Euri als leergeld, laat projecten aan anderen over en koop gewoon een auto die klopt.....

24 feb 2012 12:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
felix bahama 912 schreef:
Hoe vaak moet je een advies krijgen en dat naast je neerleggen.... :scratch:

10x? 15x? Deze meneer luistert gewoon niet.

24 feb 2012 12:29
Profiel
Moderator
PF #57
lindemans schreef:

dat andere topic is al gesloten, zag ik net... altijd handig om twee topics te starten die over hetzelfde gaan... tegelijkertijd...

24 feb 2012 12:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
964HP schreef:
Mijn ervaring met invoer 964 uit Belgie is dat de RDW wel degelijk motornummer naloopt en checkt op het juiste type icm chassisnummer.

... dan heb je vast en zeker een 964 zonder airco :wink:

24 feb 2012 12:30
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik haal even mijn eerdere opmerking terug uit het andre draadje over dit topic (dat inmiddels gesloten is):

Ik heb een voorbeeld van een dodelijk ongeval in mn familie waarbij de WA polis niet heeft uitgekeerd, da's een dure hobby kan ik je verzekeren.

In die situatie ging het om een familielid van me die iemand heeft doodgereden en waarbij de WA verzekering niet heeft uitgekeerd. Ik weet dus van heel dichtbij hoeveel tonnen je dat kan kosten (woonboerderij moeten verkopen om overwaarde te cashen, kon toen verhuizen naar een huurflatje).

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat je daar niet mee moet sollen, en het goed moet regelen.
Je zoon van 16 laten rijden op een opgevoerde brommer geeft een vergelijkbaar risico trouwens.

24 feb 2012 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
964HP schreef:

... dan heb je vast en zeker een 964 zonder airco :wink:

Awel, u is zeer scherp! :wink:

24 feb 2012 15:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2