Het heeft dus ook in de uitkeping van de rand gestaan waar als het ware de motorkap op steunt, vandaag gesproken met de man die de laatste 2 keer gekeurd heeft. Die had dus al eerder problemen met lezen, jammer dat hij dat niet tegen mij heeft gezegd en wist ook niet van de plek, die gewoon op mijn kenteken staat; tegen r. voorwielscherm onder motorkap. Lezen is erg moeilijk, voor garagebedrijven alsook de RDW.
29 aug 2015 16:38
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Re: 928 geen geldig nummer?
Bij de oudere versies zit het chassisnr op een veel lagere plek dan op de nieuwere. Bij de nieuwere versies zit het op de spatbordrand net boven het expansievat, de spatbordrand heeft hier een speciale uitsparing.
Bij de 1e versies zit het chassisnr veel lager ingeslagen en niet op rand boven, het is inderdaad even zoeken en schoonmaken. Omdat er in de loop der jaren nogal wat spatborden vervangen zijn rijden er oudere modellen rond met een nieuwer spatbord, en zo ontstaat dus het misverstand: de keurmeester verwacht in die uitsparing het chassisnr te kunnen zien en daar staat dus niets...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
30 aug 2015 9:32
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en II
Amsterdam
Re: 928 geen geldig nummer?
Ellan Vannin schreef:
keuringen in Belgie: kan ik een boek overschrijven mocht Europa ooit overeenkomen dat keuringsplichtige voertuigen uit de EU in elk willekeurig EU land zijn periodieke keuring mag laten uitvoeren, dan kunnen de keuringsstations hun deuren sluiten.
Willekeur is uitgevonden bij de Belgische keuringsstations!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
30 aug 2015 11:44
rens914
Re: 928 geen geldig nummer?
Snap dit verhaal niet zo ( moet meer aan de hand zijn lijkt bijna). Heb een half jaar geleden een alpine 310 geiimporteerd uit dld met op het chassis bijna onleesbare nwe nummers. ( andere locatie dus). Gewoon afspraak gemaakt bij het RDW om de nrs te laten slaan met een vermelding vd locatie. Kosten €90. Waarom zo makkelijk in nederland en zo moeilijk bij de zuiderburen. een aantal jaren geleden een lotus esprit verkocht aan een belgische handelaar. gelijke taferelen als beschreven in het topic. auto zou gestolen zijn. wat er aan de hand was, was dat de auto van RHD naar LHD was omgebouwd. bij een lotus kan dat alleen met een ander subframe'pje (en daar staan nu net de nrs in) nadat ik de info van het rdw doorgestuurd had met de vermelding waar de juiste nrs staan (nu rechter achterpoot) was het opgelost.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum