Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 08 apr 2025 13:34

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
ritje ergeren 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht Re: ritje ergeren
Ik ben het vaak met je eens lindemans, maar deze keer sla je door... Door alle regeltjes, drempels, rotondes en weet ik wat voor "veiligheids veranderingen" er op wegen gedaan worden, haal je juist het anticiperen en verantwoord rijden bij de mensen weg...

"Leuk" voorbeeld is de weg hier vlak langs het bos. In een maand tijd waren er vier doden op die weg, HEEL de weg op de schop, allerlei "kronkels", van 80/60 naar 50, drempels, obstakels, verzin het maar... En in 1 klap door ook de kaarsrechte doorgaande weg naar het volgende dorp van 80 naar 60.

Even de achtergrond: Vier doden in een maand, klopt. 1 was vanaf het viaduct op de snelweg naar beneden gedonderd op die weg, 2 zaten in 1 auto, beschonken bestuurder met VEEL te hoge snelheid en de vierde was om 3:30 uur op een donderdag (stapavond) in een volle auto van 5 personen. Daarnaast in de afgelopen 10 jaar erg weinig ongelukken om deze weg, zeker geen "grote ongevallen"....

Doordat het er nu dus een wirwar van borden, drempels en kronkels is, rijden er mensen 50, en worden en continu mensen ingehaald. Met alle gevaren van dien. Want toegegeven, er zitten wel wat "onoverzichtelijke bochten" in de weg, waar je voorheen geen last van had, immers, iedereen reed achter elkaar.

Die regeldrift, dat is het probleem volgens mij. Soms kom je op een plek waar je niet bekend bent en heb je al tig borden zien staan, waardoor IK niet meer weet of ik nou voorrang moet verlengen, 50 moet rijden, op moet letten op overstekende eendjes en wat al niet meer!

Terzijde, ik heb in de Porsche eigenlijk nooit last van jaloezie gedrag, om weer on-topic te gaan ;).... (maar zit dan ook zelden tot nooit te bumperkleven, ja aan de voorkant :cheesy: )

09 jul 2012 16:59
Profiel Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Een 356 heeft dan ook een hogere aaibaarheidsfactor dan bv een 997 Turbo of een GT3 :idea:

Jou zien ze eerder als oldtimer-liefhebber en de bezitter van een 997 Turbo vinden ze sneller een patser.
Tsja.

09 jul 2012 17:50
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Is natuurlijk ook zo :popcorn:

09 jul 2012 18:33
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Jeroen C3.0 schreef:
...vind het wel erg agressief en intimiderend en zelfs ronduit gevaarlijk zoals die Gallardo rijdt.
:roll:

Twee jaar geleden een paar uur s'nachts stilgestaan voor Freiburg op de A5. Oorzaak, ongeval met dodelijke afloop. Gallardo onder de vangrail en uitgebrand. Kon de auto herkennen ....aan de rechter voorvelg, de rest was uitgebrand verwrongen staal. Tsja... moest ik even aan denken bij het zien van dit filmpje.

Oh, maar dit is nog niets vergeleken met wat hij in het centrum van Oss presteert hoor. Driftend optrekken en vol gas langs winkelende mensen met kinderen scheuren met dik honderd. Er hoeft maar een kind over te steken en je bent met alles te laat. Zelfs de parkeerwachters staan erna te kijken maar vertikken het om hun collega's in te lichten. Dat was voor mij de reden dat ik mijn telefoon al klaar had liggen toen ik die gast al zag aankomen. Spektakel gegarandeerd. Je ziet er overigens alleen maar Turken in rijden. Zullen wel flink gespaard hebben.

09 jul 2012 18:43
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Is ie wel snel in de moskee :popcorn:

09 jul 2012 19:16
Profiel
Noord-Brabant
Praktiserende moslims, zo zagen ze er wel uit ja. :mrgreen:

09 jul 2012 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Ik vind het rijden in NL al jaren ruk, de lol is er echt af. Voor mij op een zondag ergens een industrie terrein/verlaten dijkweg om wat te kunnen doorrijden, verder alleen af en toe weekend duitsland+nordschleife en verder is't :flush:
Zou'm bijna wegdoen, kosten afgezet tegen de zeer beperkte lol....en de kans om zomaar in een onbedachtzaam momentje je rijbewiijs kwijt te zijn helpen ook niet echt mee...
my 2 cts

09 jul 2012 19:55
Profiel
Noord-Brabant
Dan overweeg je toch een Panda?

09 jul 2012 20:01
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Kan mij helemaal vinden in Ewouts post op blz 1 van dit topic :thumleft:

09 jul 2012 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Delnoy schreef:
Totaal geen last van....Toer vaker door het Limburgse heuvelland

Moet je wel op tijd de weg op anders barst het van de wielrenners (dit weekend was weer eens goed raak) en ander toeristenvolk :| Ardennen of Eifel is wat dat betreft een heel stuk rustiger :thumleft:

Geen voorrang krijgen o.i.d. merk ik hier ook niets van, duitsers zijn wat dat betreft echter onbetwist netter.

09 jul 2012 21:26
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Franz schreef:
Dan overweeg je toch een Panda?

Maar dan wel de 100hp, en tot de max getuned. Dan heb je pas een lekker stadsautootje :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=Ya_vadZOF8w

Is in Amsterdam bij het stoplicht sneller weg dan de P's

09 jul 2012 21:37
Profiel
Volgens mij kunnen de meeste van de topiccers hier opnieuw een paar rijlessen gebruiken. Gelukkig haal ik de vaart er met mijn 17 meter regelmatig uit, haha. Trek het je niet aan, mensen, tijd en afstand zijn relatieve factoren.

10 jul 2012 10:11
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Ik herken het wel. Oma's en vrachtwagens, het rijdt er vol mee op de binnenwegen en juist als jij ff met de Porsche 'uitgaat'. Kwestie van tijdstip kiezen.

Heb goeie ervaringen met:
- zondagochtend vroeg (voor 8 uur)
- ma-do na 2000 uur 's avonds valt ook mee

10 jul 2012 16:49
Profiel ICQ 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Een paar weken geleden met een super grote glimlach van Porsche Vossestein (opening) in Nieuwer ter Aa binne door naar Zoetermeer gereden. allemaal smalle binnenwegen, zonnetje erbij en lekker toeren. Zo nu en dan een vette tractor of hooiwagen als tegenligger en langs allerlei gehuchten gereden. Supergaaf en helemaal niks mis mee. Gewoon lekker genoten en geen haast. Niks ergeren en waarom zou ik! Rij een een mooie rode Porsche 993 4S, hoeft niet eens hard te gaan, en wie maakt me wat :cheers: :mrgreen:

10 jul 2012 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Heb er zelf niet zo'n last van als ik met de Porsche op weg ben, dat zijn toch vaak de ontspan momenten en laat me dan ook niet gek maken.
Als ik in het weekend van of naar mijn werk ga heb ik daar meer last van met de DD, de niet door rijders die op zondag denken dat de polder van hun is :evil:

En jaloers gedrag richting de porsche heb ik tot nu toe niet mee gemaakt :wink:

10 jul 2012 18:47
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Je moet dus een rode porsche hebben, dan heb je nergens last van!

10 jul 2012 19:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Heb jij even pech, Marino :!: :D

10 jul 2012 19:31
Profiel WWW Facebook 
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ieder z'n smaak toch? dan maar pech :wink:

10 jul 2012 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Pascal schreef:
Terzijde, ik heb in de Porsche eigenlijk nooit last van jaloezie gedrag, om weer on-topic te gaan ;)

dat is niet het topic, maar die richting schoof het wel op :D
af en toe goed om het eerste bericht nog es te lezen...

10 jul 2012 20:04
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Nee, jalouzie gedrag kom ik wat dat betreft ook niet echt tegen. Ben zelf gaan rijden met de eerste EK wedstrijd van Nederland. Toen was het wel redelijk rustig. :)

10 jul 2012 20:28
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dat bedoel ik dus :) En als Nederland -Duitsland spelen, kan je helemaal knallen......maar dat kan wel weer enige jaartjes duren :popcorn:

10 jul 2012 22:26
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
paulb schreef:
Ik vind het rijden in NL al jaren ruk, de lol is er echt af. Voor mij op een zondag ergens een industrie terrein/verlaten dijkweg om wat te kunnen doorrijden, verder alleen af en toe weekend duitsland+nordschleife en verder is't :flush:
Zou'm bijna wegdoen, kosten afgezet tegen de zeer beperkte lol....en de kans om zomaar in een onbedachtzaam momentje je rijbewiijs kwijt te zijn helpen ook niet echt mee...
my 2 cts

Misschien een porsche cabrio kopen, dan heb je iedergeval daar nog lol van !!

10 jul 2012 22:47
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Tuurlijk zijn er eikels op de weg die raar doen, maar er zijn nog zoveel leuke wegen te rijden in Nederland en Belgie (of FrankrijK)

Frankrijk eerder dit jaar!
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Maar ook hier in de buurt zijn veel mooie routes te rijden, rij graag over de weggetjes door de bossen hier............

10 jul 2012 23:17
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hey, eerste foto, jaren terug eens een vrachtwagen onder klem zien rijden. Stond een stuk verderop foto's te maken en opeens een flinke knal en een hoop geschuur. Weet de locatie niet meer maar onderaan lag een meer waar we lekker gegeten hebben.

11 jul 2012 0:38
Profiel
Delnoy schreef:
Hey, eerste foto, jaren terug eens een vrachtwagen onder klem zien rijden. Stond een stuk verderop foto's te maken en opeens een flinke knal en een hoop geschuur. Weet de locatie niet meer maar onderaan lag een meer waar we lekker gegeten hebben.

Ja, mensen, het blijft een vak. Dat rijden op die grote voertuigen. Neem nou de niveauregeling. Soms vergeten chauffeurs die weer op neutraal te zetten na het lossen/laden. Tja, dan kun je op die manier net even wat hoger zijn dan 4 mtr bij een 4 mtr viaduct.

11 jul 2012 10:01
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende