Nou dat klopt inderdaad! Ik heb in heel wat Porsches gereden ook in turbo maar dit is toch een heel ander verhaal. Maar wat betreft het gemis in motorgeluid ja dat blijft behelpen.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
18 jan 2013 19:43
Boxster2010
Re: electrische lotus elise
Op de snelweg is de tesla ook niet meer stil. Veel windgeruis en banden lawaai. Maar het klopt je mist wel het motor geluid.
22 jan 2013 21:47
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
Re: electrische lotus elise Nu in een Tesla 700 pk gereden
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de gloednieuwe 700 pk Tesla model S.
Superlatieven tekort. Wat een power. Nog nooit zoiets meegemaakt een super luxe business car, die de snelste "super "sportwagens met gemak voorbij rijdt. Zelfs een sprintje met een kawasaki 1300 moet het afleggen. Ik denk dat we over een tijdje niet anders gaan zien dan elektrische auto's.
En het missen van het geluid ... tja die power maakt een hoop goed.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
10 okt 2015 17:20
A-Line
LEEUWARDEN
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
Hey Rene, Als ik dit lees vraag ik me af hoe lang het nog duurt voor er bij jou ook z'n elektrische jongen voor de deur staat
Kan me ook wel voorstellen dat als je het eenmaal hebt meegemaakt dat het sensationeel is.
10 okt 2015 21:06
olle griese
Groningen
Re: electrische lotus elise
Boxster2010 schreef:
Ik rijdt zakelijk in de Tesla roadster. Gr. Mark
Woon jij in Groningen?
10 okt 2015 21:30
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Re: electrische lotus elise Nu in een Tesla 700 pk gereden
renetrzes schreef:
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de gloednieuwe 700 pk Tesla model S.
Superlatieven tekort. Wat een power. Nog nooit zoiets meegemaakt een super luxe business car, die de snelste "super "sportwagens met gemak voorbij rijdt. Zelfs een sprintje met een kawasaki 1300 moet het afleggen. Ik denk dat we over een tijdje niet anders gaan zien dan elektrische auto's.
En het missen van het geluid ... tja die power maakt een hoop goed.
Het zeult nog steeds ruim 3 kilo per pk mee.
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
10 okt 2015 21:37
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
De tesla heeft een leuk truukje en dat is heel snel weg zijn bij een stoplicht. Is namelijk alleen zo snel vanaf stilstand vs andere snelle auto's.
Daarnaast vind ik het niet helemaal oke om te vergelijken omdat je het maar een paar keer kan doen en dan moet het ding een hele tijd afkoelen (of opgeladen worden ).
Desalniettemin een gaaf ding maar nog lang geen substitute voor 'n sportwagen. Eerder voor 'n panamera dan lijkt me.
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
12 okt 2015 15:02
renetrzes
997 4S cabrio
Hi caelin, ja filmpjes gezien maar heb zo mijn twijfels of dit wel de 700 pk versie is die ze tonen daar. Echt ik zou zeggen overtuig jezelf en maak proefrit. Dit heb je echt nog niet meegemaakt (denk ik) En nee,ik heb geen aandelen of zoiets.
Kan me er ael iets bij voorstellen. Ga binnenkort golf gte rijden. Hybride techniek geeft ook geweldige acceleratie. Weliswaar nog niet als mijn 964, maar toch. Electro, evt icm petrol gaat zeker de toekomst worden, geeft meer voordelen dan nadelen.
12 okt 2015 17:20
renetrzes
997 4S cabrio
14 okt 2015 18:26
geertsabine
Een kennis van mij heeft zo'n hok (zijn woorden overigens). Is inmiddels toe aan zijn derde motor en zijn 4e battery pack (a EUR 33.000,00 per stuk!) ligt er al in. Weliswaar alles vervangen onder garantie maar geloof mij maar dat ie baalt. En helaas, dit is geen incident: het Tesla centrum in Amsterdam is 24/7 druk met stilgevallen Tesla's. Niet mijn kopje thee zeg maar
14 okt 2015 22:51
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
ben het ermee eens dat het de toekomst gaat zijn. we zijn er echter nog niet. nogmaals, ik vind het een bijzonder apparaat en ook gaaf.
maar het is op dit moment écht geen vervanging van je sportwagen en als je wat langer zoekt zul je ook zien dat de acceleratie vanaf stilstand bizar is maar daarna vrij snel afvlakt en na 150 ofzo helemaal niks meer voorsteld.
overigens vind ik dat mijn auto te veel vermogen heeft voor NL om nog echt lol te hebben (gelukkig ben ik in 20min in duitsland) dus ik zou niet weten wat je met nog meer acceleratie zou moeten maar hey, iedereen z'n ding
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
14 okt 2015 22:57
Cazzo Super Veloce
993 4S
De ideale combi is, voor mij, de DD electrisch en een luftie voor de fun. Een Tesla is leuk, maar natuurlijk geen sportwagen om in het week-end mee te gaan gummen of een trackday mee te rijden. vwb de kwaliteit van Tesla, dr is er nog geen 1 vroegtijdig toe aan een revisie
_________________________________________ GREEN IS GOOD
15 okt 2015 10:37
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Eens met CSV.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar mijn Tesla Model S onderhoudskosten sinds november 2013 en 40K km zijn precies € 0,00. Alleen een actieve koolstof interieurluchtfilter, zelf gekocht voor € 15,00 bij de automaterialenhandel. Banden zijn nog de eerste set zomer (zijn nu aan de achterzijde wel op) en winter. Wel wat garantiegevalletjes laten oplossen, maar niks dramatisch.
Moet de eerste onderhoudsbeurt nog inplannen. Die bestaat dan vooral uit visuele inspecties, incl. eventueel verhelpen van geconstateerde gebreken. Verder vervanging ruitenwissers, interieurluchtfilter (hé, daar-is-ie-weer) en mogelijk ook de koelvloeistof. Kost wel helemaal de hoofdprijs (€ 700 ofzo), maar daar is al het nodige over te doen geweest.
15 okt 2015 10:51
olle griese
Groningen
Heeft de motor geen beurtje nodig dan? Nieuwe koolborsteltjes ofzo?
15 okt 2015 14:19
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum