Ik heb na een intensieve zoektocht gemerkt dat de BOVAG koerslijst een vrij redelijke indicatie is voor wat je kunt vragen. (Verkopers die veel meer vragen blijven gewoon met hun auto zitten.) Zonder al die mooie opties maar met de PDK noemt BOVAG een inruilprijs van E 39.950 (de korting op jouw nieuwe 911 komt daar natuurlijk bij) en een verkoopprijs inclusief BOVAG-garantie van E 46.400. Als iemand hem voor E 45.000 van jou koopt en voor E 2.000 er een jaar Porsche Approved garantie bijkoopt heeft hij voor E 47.000 een mooie, eerlijke auto. Heeft hij/zij lef, dan blijft het bij die E 45.000. Als jij een goed inruilbod van het Porsche Centrum hebt en weet welke korting je krijgt als je niets inruilt wordt de onderhandeling met een eventuele koper heel gemakkelijk: "graag of niet". Ik ben trouwens benieuwd naar je ervaringen op wat langere termijn: is die 911 echt zoveel beter dan de Cayman?
_________________________________________ If you pay peanuts, you get monkeys.
04 feb 2013 23:09
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Re: dilemma! inruilen of verkopen ?
Pieter_996 schreef:
Ik zou het ding ook exporteren naar DE en dan bij de dealert inruilen. .
Geen ervaring mee.....maar zit een Duitse dealer daar wel op te wachten?
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Kever69 schreef:
is die 911 echt zoveel beter dan de Cayman?
nope, en al hlml de nieuwe cayman niet met de nieuwe 991 .
cayman is een echte gooi en smijt auto met bochtenwerk he
gaat eens proef rijden in allebei
.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
05 feb 2013 0:17
anton964
997.2 4s pdk
tholen
ik zou lekker inruilen in deze tijd,geen zorgen meer en gezeur van particulieren. als je hem toch zo wilt verkopen gelijk scherp aanbieden rond de 40k anders word het gewoon niets in deze tijd. het verlies pakje weer een beetje terug door de korting op de nieuwe 911 het is helaas niet anders op het moment. wat je ook kan doen is gewoon rustig nog even door rijden en tekoop zetten,misschien heb je geluk.
gr anton964
05 feb 2013 0:57
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Master Ken schreef:
Pieter_996 schreef:
Ik zou het ding ook exporteren naar DE en dan bij de dealert inruilen. .
Geen ervaring mee.....maar zit een Duitse dealer daar wel op te wachten?
Hoe bedoel je dat? Ik zat te denken je hoeft niet te leuren als je hem inruilt en als je dat in DE doet krijg je nog BPM terug op de cayman (moet je op de 911 ook betalen natuurlijk maar dat is in de aankoopprijs verrekend).
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
05 feb 2013 11:21
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum