Ik heb van mijn 996 Carrera4 3.6 cabrio écht plezier gehad. 6 versnellingen handgeschakeld. In zo'n 9 maanden ruim 10.000km mee gereden!!!
Hij verbruikte alleen wel olie, maar dat was binnen de "toleranties" volgens Porsche. Ik denk daar zelf anders over. Ik vind 1 liter op de 900 á 1000km. niet echt normaal.
Zien kon je het niet. Geen rook, geen lekkage.
Ik had de "facelift" 996, dus die met de grotere (turbo) koplampen uit 2003. Volgens verhalen en bevindingen, zou die wat minder last hebben van mogelijke scheurtjes in cilinderwand. Maar ik denk dat het ook veel uitmaakt, hoe er met de auto is omgegaan.
Het is logisch dat je de auto fatsoenlijk op temperatuur moet rijden, alvorens echt vemogen van 'm te vragen. En het is ook logisch, dat een auto waar altijd relaxed mee gereden is, er van binnen minder van langs heeft gekregen als een exemplaar die diverse trackdays heeft genoten.
Ik hoop dat je wat leuks vindt, naar je zin, in de prijsklasse van je keuze. Zorg wel, dat je een keuring op de auto los kunt laten. Dan weet je toch veel meer over de staat van de auto, want onderdelen, accessoires, etc. kosten zwaar geld. Dat is een vast gegeven en daar moet je mee leven. (dat rijmt).
Maar één ding kan ik je sinds vorig jaar januari wel vertellen: Een Porsche is verslavender als codeïne!!!!! Daarom ga ik komende zondag onze tweede ophalen in U.K.
Go for it! Je leeft maar één keer.
Waarschijnlijk tot ziens tijdens een rit of meeting.
Léon