Auteur |
Bericht |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Re: Verzekering en alarmperikels 993
Jos van mij ook bedankt voor je uitleg. Hoef ik niet meer te mailen en weet ik waar ik aan toe ben. Ik ga even in Enter langs voor een afspraak voor een testje en een A4-tje. Dat kan me de kop niet kosten, hoewel???? En nee, ik vind een wa+casco voor een getaxeerde waarde van 40 mille niet overdreven veel ook al is het gebruik dan beperkt.
|
03 apr 2013 22:35 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Geen dank, lekker verhaal met die zender? Die heeft toch niks te maken met het systeem op zich? Mail mij anders even jouw certificaat, ik zal dan even navragen of dat klopt. Even pb voor mijn mailadres of onder dit bericht via de site!
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
03 apr 2013 22:40 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Over die scm keuring, klopt het dat een nieuw alarm pas drie jaar na inbouw jaarlijks gekeurd moet worden?
|
03 apr 2013 23:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En dan ook nog 10.000 Km per jaar mogen rijden Ik heb een iets lagere Kilometrage en betaal voor mijn verzekerde waarde toch wel iets meer (in verhouding) ... zit 'm wss in het verschil in product, wat Jos aan geeft. Maar ik heb dan ook duidelijk aangegeven dat ik pertinent geen alarm-eis en geen nachtclausule wil - en betaal daar graag iets meer voor Voor hen die het niet weten: nachtclausule is (vaak?) van 20:00 tot 08:00 .... dus ook op een zomerse dag je Porsche op tijd binnen zetten
|
04 apr 2013 9:14 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Klopt Olaf, het klassiekerproduct heeft geen stalling of alarm eis. Jij kunt de hele avond buiten naar jouw auto's kijken , de rest moet na het eten snel poetsen, want om 20.00 moet hij binnen staan.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
04 apr 2013 10:23 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Geweldig al die opeenvolgende reacties. Gevaar wat erin schuilt is natuurlijk dat er verwarring kan ontstaan.
Want Jos, bij mijn verzekering van T%C is kennelijk sprake van twee soorten verzekeringen in één. Mijn polisnummer geeft aan dat het een Porsche verzekering is. Bovenaan hetzelfde formulier staat Klassiekerverzekering en daar hoort een klassieker aanhangsel met volgende clausule bij: Indien het verzekerde motorrijtuig tussen 20:00 en 08:00 uur van de daaropvolgende dag zich bevindt binnen een straal van een kilometer van het woonadres van verzekeringnemer of bestuurder, dient het motorrijtuig te zijn gestald in een deugdelijk afgesloten ruimte in de directe omgeving van het woonadres.
Is het nu een klassiekerverzekering, een Porsche verzekering of een klassieke-Porsche-verzekering? Dat maakt kennlijk dus nogal verschil.
|
04 apr 2013 19:03 |
|
|
Olaf
|
't is in iedergeval een verzekering met nachtclausule ... dus na 20:00 uur buiten een straal van een Km van je woonadres je Porsche laten staan (ookal is dat een verlaten industrie-terrein)
|
04 apr 2013 19:18 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Ja vooral op een verlaten industrieterrein
|
04 apr 2013 19:34 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Je hebt het Porsche product! Alarm klasse 1 met nachtclausule.
|
04 apr 2013 19:46 |
|
|
Olaf
|
Ik ken namelijk een geval van diefstal van eigen erf - achter een gesloten hek - waarbij niet uitgekeerd werd omdat de Porsche niet BINNEN stond .... In zo'n geval is het dan beter om 'm (waar dan ook) buiten die straal van 1 Km te parkeren En ik heb geen zin om op m'n horloge te hoeven kijken
|
04 apr 2013 19:54 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Jos, mag ik je even een PB sturen omtrent bovenstaande?
|
04 apr 2013 20:04 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Geen probleem, stuur maar!
|
04 apr 2013 20:47 |
|
|
P-Track
Haarlem
|
Jos, hoe zit het met SCM keuring, is dat inderdaad pas nodig drie jaar na inbouw van een nieuw alarm of gewoon elk jaar vanaf inbouw? Zit ook bij Turien via jou overigens.
Als het elk jaar is moet ik toch even langs een keuringspunt namelijk...
|
04 apr 2013 22:31 |
|
|
bully
|
Staat erop hoe lang het geldig is en idd na 3 jaar jaarlijks keuren
|
04 apr 2013 23:13 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Nieuwe ontwikkelingen. Ik heb gebeld met de dealer voor een certificaat van het alarm en wat blijkt: aan de hand van het chassisnummer werd vastgesteld, dat de auto helemaal geen alarm heeft................ !!!!! Kijk das weer eens different cook.
Dus ik ga maar eens het www op om te zien wat er zoal is. Wordt dan in ieder geval een klasse 3 ook al vereist de assuradeur slechts klasse 1.
Los van dit alles heb ik van Jos geweldige goeie info gehad. Dat is een aanrader.
|
05 apr 2013 18:24 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Heb je dan geen klapsleutel met een drukknopje? Dat is volgens mij de startonderbreking klasse 1.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
05 apr 2013 21:09 |
|
|
Olaf
|
Ik heb KIII zonder klapsleutel
|
05 apr 2013 21:10 |
|