Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ter water gelaten

_________________________________________ Got coffee?
|
14 apr 2005 17:14 |
|
 |
PeterDeleu
964 Cabriolet C2
|
Ik kan wel dat linker cup spiegeltje gebruiken
|
14 apr 2005 17:21 |
|
 |
horn
PF #57
|
Schadevrij is ook uit de specs verdwenen... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2005 17:21 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
14 apr 2005 17:34 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Nog geen 500 meter rijden
50000 schade 
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
14 apr 2005 17:47 |
|
 |
horn
PF #57
|
1,39 km - 3 minuten (was nog niet warm...) 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 apr 2005 17:57 |
|
 |
FS1
|
Dat kan een duur ritje worden, voor Theo (als ie niet verzekerd is moet-ie gaan verhalen) maar ook voor de proefrijders. Dacht dat motorrijtuigen uitgesloten waren onder een AVP maar correct me if I'm wrong......... 
|
14 apr 2005 18:24 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Bij mijn weten zijn de proefrijders min of meer uitgesloten hiervoor. Tenzij TJ kan aantonen dat er zeer onbehoorlijk en gevaarlijk rijgedrag vertoond is..... (kwee nie of hij ze nog in zijn klantenbestand wil houden).
|
14 apr 2005 19:15 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Yep!
In elke AVP-voorwaarden staat dat schade aan een motorvoertuig dat een verzekerde bestuurt, laat besturen of anderszins onder zich heeft van dekking is uitgesloten (of woorden van gelijke strekking).
Het is wellicht mogelijk om de schade op de proefrijders te verhalen (wellicht heeft hij een goede rechtsbijstandverzekering) al vrees ik dat dat een onmogelijke opgave zal worden. Je kunt de schade namelijk alleen verhalen als je aan kunt tonen dat de ander aansprakelijk te achten is en bij een ongeval met een auto, verzeil je dan al snel in de discussie of de testrijders 'opzettelijk, of met aan opzet grenzende roekeloosheid' hebben gehandeld. Als je dát kunt aantonen, heb je verhaalsmogelijkheden. De AVP-verzekeraar van de testrijders zal dat niet gaan betalen (om redenen zie boven) en dan zal het toch echt uit het eigen portemonnee van de testrijders moeten komen...
Er is echter nog een ander addertje onder het gras: als je iemand een testrit laat maken, aanvaard je eigenlijk dat er wel eens een ongeluk(je) kan gebeuren. Testrijders zullen immers al snel 'even testen' wat zo'n auto allemaal kan (zwemmen dus niet) en dat weet je, c.q. dat zou je moeten/kunnen weten. Vroeger noemde men dat 'risicoaanvaarding', maar dat bestaat eigenlijk niet meer. Tegenwoordig staat dit geregeld in artikel 6:101 BW... In lekentermen: het eigen schuld, dikke bult-artikel...
Tja...
Ik hoop dat de auto casco-verzekerd was (wellicht via een garagepolis; daarop staat een handelsvoorraad vermeld en al die auto's zijn dan tegen een bepaald risico -bijvoorbeeld all risk- verzekerd)...
Genoeg theoretisch geneuzel...
Het blijft mooi k*t!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 apr 2005 22:42 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Zeer grote kans dat de auto binnen afzienbare tijd in de handel komt, hoeft niet in Nld. te zijn . . . . .
Dagwaarde wordt vastgesteld, de handel wordt gebeld en uitgenodigd: auto wordt aan hoogst biedende verkocht, des te meer er wordt geboden des te minder hoeft verzekeringsmij. uit te keren !!
Mss. is TJ er wel blij mee, mits goed verzekerd, auto stond vlgs. mij al een poosje te koop........... 
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
14 apr 2005 23:02 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Dat zeg ik.... 
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 apr 2005 23:06 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Moet hier Speedy944 gelijk geven,
alle connectoren zijn bij een motorfiets vaak toch net even iets beter tegen water beschermd (kom je veelal ook in overvloed tegen tijdens het "normaal" rijden op de weg).
en helaas komt de ellende vaak nog veel later "bovendrijven" elektronische storingen na een paar jaar die niet of moeilijk te herleiden zijn, zijn eerder regel dan uitzondering.
De meeste "gevallen" die ik tegen gekomen ben zijn inderdaad "loss verklaard" omdat een dergelijke schade vaak moelijk in te schatten is en de verzekeraar vaak (terecht) niets voelt voor een "na-calculatie" en/of "gevolgschade-claims".
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 apr 2005 0:27 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
En helaas gebeurt het maar al te vaak tegenwoordig, dat er, om de polis nog enigzins betaalbaar te houden (oorzaak vandalisme, gedeeltelijke en zelfs gehele diefstal van voetuigen) , een vrij hoog eigen risico gehanteerd wordt......enkele duizenden euro's is absoluut geen uitzondering 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 apr 2005 0:34 |
|
 |
Black Betty
|
Ik weet 't.... 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
15 apr 2005 0:56 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
In ieder geval bij Porsche Centrum Eindhoven houden ze nog wat achter de hand, daar krijg je volgens mij een Porsche pas mee als je een verklaring hebt getekend waarin je akkoord gaat met een eigen risico bij schade van € 2.000 
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
15 apr 2005 9:14 |
|
 |
MS964
|
 Dat zou ik dus NOOIT tekenen! Dan maar geen proefrit! Belachelijk zeg. 
|
15 apr 2005 9:32 |
|
 |
Black Betty
|
Dat is waarschijnlijk het eigen risico dat op de polis van toepassing is. Ik vind het niet zo raar dat je -wanneer je brokken maakt tijdens een proefrit- voor die kosten op zult moeten draaien...
|
15 apr 2005 9:41 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waarom niet  , als je deze in rijdende toestand kan kopen, ben je zeker dat hij waterproof is 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 apr 2005 9:42 |
|
 |
ppp 356
|
Ben ik volledig mee eens. Als je eigen wagen omnium verzekerd is, en je rijdt schade door je eigen domme schuld moet je de vrijstelling toch ook betalen
Als die wagen dan van een handelaar is, zou hij moeten opdraven voor jouw roekeloos gedrag  En dan maar klagen dat ze geen zelfstandig proefritje mogen doen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
15 apr 2005 9:48 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
foto bij de beschrijving is inmiddels aangepast, ken theo jansen niet persoonlijk; lijkt me wel een kerel met een gezonde dosis humor
_________________________________________ Got coffee?
|
15 apr 2005 9:51 |
|
 |
Black Betty
|
Da's inderdaad een man met gevoel voor humor.... 
|
15 apr 2005 10:05 |
|
 |
MS964
|
Op zich is het niet vreemd, maar je mag toch van een zichzelf respecterend, professioneel, bedrijf verwachten dat ze een auto goed verzekeren, en met goed bedoel ik met een lager eigen risico dan 2.000 euro. Privé gaan mensen ook niet akkoord met een eigen risico van 2.000 euro. Het hoeft ook geen roekeloos gedrag te zijn, een ongeluk kan in een klein hoekje zitten. Stel je rijdt achteruit tegen een paaltje: erg vervelend, kan altijd gebeuren, maar schade bij een P al gauw 2.000 euro: da's dan een duur ritje. Ik vind het niet kunnen.
@ Marco: Echt briljant die foto! 
|
15 apr 2005 10:17 |
|
 |
ppp 356
|
Eigen schade 3 à 3.5% is een normaal tarief, dus ik zie niet direct een probleem bij de €2.000.
Voor handelaars geld ook de regeling dat zij moeten opgeven wat het maximum bedrag is dat ze verzekerd willen zien. Een vrijstelling van €2.000 op een wagen van € 50.000 lijkt me dan ook niet overdreven. Het is mijn inziens ook bedoeld om de testrijder tot voorzichtigheid aan te sporen, wat blijkbaar niet altijd schijnt te lukken.
|
15 apr 2005 14:36 |
|
 |
horn
PF #57
|
 briljant! Of zou zijn vrouw die grappen maken... 
|
15 apr 2005 16:59 |
|
 |
Sandra & Eric
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
|
je kan zeggen wat je wil, maar je weet in ieder geval WAT je koopt  das humor
_________________________________________ Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~
|
15 apr 2005 17:12 |
|
|