Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 993, of toch mar nie?
|
17 nov 2013 11:24 |
|
|
El René
|
@Henk: er zit een onderhoudsboekje bij met de namen van vier mensen. Als dat het boekje is dat bij de auto hoort, dan zou ik zeggen dat er vier eigenaren waren, tot dusver, en misschien wel meer (want niet iedereen schrijft zijn naam wellicht bij). @frankv en mickrs: ho, ho mannen. Geen reden om te kibbelen . Ik heb nu een Z3, geen 4. Het is een automaat en dat gaat echt prima, cruisend, maar ook als ik hem de sporen geef. Ik ben er erg tevreden over. Maar een Elfer, das andere koek. Als met intens bedoeld wordt: oncomfortabelere stoelen dan in mijn Z, harder werken dan in mijn Z, een mindere gewichtsverdeling dan mijn Z, dan ben ik het daarmee eens. Maar ook met mijn Z lig ik in de vangrail als ik niet uitkijk (over intens gesproken). @Horn: in een tip kun je toch ook in zijn 1 wegrijden, als je wat meer gas geeft? En een kickdown in een tunnel, is dat niet eenzelfde beleving als terugschakelen bij een handbak? Die automaat in mijn Z was geen bewuste keuze, maar het rijdt wel heel erg prettig moet ik zeggen. In de handbak 993 zorgde die koppelingspedaal alleen al voor kramp. *opamodus uit* Mooi auto's ook, Jaguars. @Ewout: keep your pants on. Of ga jij bij eerste ontmoetingen altijd uit de kleren?
_________________________________________ Nog immer zoekende.
Laatst bijgewerkt door El René op 17 nov 2013 11:34, in totaal 3 keer bewerkt.
|
17 nov 2013 11:27 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 nov 2013 11:49 |
|
|
Henk
PF # 136
|
@El René: in mijn beleving was ik de derde en vierde eigenaar. Weet dat dit een originele auto is met een heldere historie. Heb ik een eigenaar voor mij over het hoofd gezien, dan blijven het er in bijna 20 jaar nog steeds weinig
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 nov 2013 12:10 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Uiteraard kun je ook in de 1 wegrijden en heb je een kickdown. Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd zelf nog terug schakelen. Als je alleen maar voor snelheid en iets meer als sportief rijden houd dan is de handbak beter. Mijn persoonlijke voorkeur gaat daar ik toch over het algemeen relax wil rijden naar de automaat. Bij sportief rijden haal ik nog meer dan voldoende voldoening uit de bak en krijg ik bij het intrappen van het gas nog altijd een smile van oor tot oor. Ik heb dan ook bewust voor een automaat gekozen!
|
17 nov 2013 12:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee. In een tip rij je in zijn 2 weg. Je kan hem handmatig terugtikken naar 1 maar zodra je wegrijdt springt hij naar zijn 2. Nee. Een kickdown in een tunnel is iets anders dan even de koppling intrappen en een dot gas geven. Bedoel dan niet de lange tunnels op snelwegen maar kleine tunneltjes op b-wegen. Kickdown is ook gelijk sneller. Ik bedoel "He een tunneltje - raam een stukkie open - tunnel in - koppeling intrappen - gas erop - kippenvel - koppeling op laten komen - tunnel uit - raam dicht - met grote grijs verder rijden". Dat is met tip: "He een tunneltje - raam een stukkie open - tunnel in - versnellingsbak in N - gas erop - kippenvel - versnellingsbak in D - tunnel uit - raam dicht - met grote grijs verder rijden" Net een beetje anders. Als je kramp krijgt van de koppeling van een 911 (ervan uitgaand dat deze goed is) staat je opamodus permanent aan. Let op: mijn ervaringen zijn puur persoonlijk. Ik weet dat er mensen zijn die zweren bij hun tiptronic.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2013 12:18 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Dat is eerder een voor- dan een nadeel. Zeker wanneer dat bij Visser of Hofstee is gebeurd.
_________________________________________ 997-1
|
17 nov 2013 12:20 |
|
|
Johan2
't Gooi
|
Wellicht ook even informeren bij Porsche speclialst Klaas Willems. Klaas werkte voorheen bij Hofstee. En is enige tijd geleden voor zichzelf begonnen. Een zeer betrouwbaar adres. De verkoper zit op ambachtsweg nr 50. Klaas Willems op nr 51... Klaas MOET die auto kennen! Wellicht via 2 wegen: vanuit Hofstee of omdat hij bij zijn buurman staat! Verder: mooie auto. De 993 is toch wel een van de mooiere modellen!
_________________________________________ 997-1
|
17 nov 2013 12:24 |
|
|
horn
PF #57
|
... vind jij ...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2013 12:38 |
|
|
Henk
PF # 136
|
En met hem velen... Andere discussie
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 nov 2013 12:40 |
|
|
El René
|
@Horn: ik meende in de handleiding te lezen dat wegrijden in zijn 1 wel kan, bij een flinke dot gas. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige. Ik denk los daarvan wel dat ik liever een automaat heb dan een handbak, uit pure luiheid.
|
17 nov 2013 14:56 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
O, was niet echt bedoeld als rechtstreekse reactie op jouw post, maar ik begrijp wel dat dat zo kan overkomen. Klopt wel dat het mijn reactie triggerde. Maar dat komt omdat ik hier regelmatig uitspraken tegenkom dat bv de 964, 3.2, of eigenlijk welke luchtgekoelde 911 dan ook niet geschikt zouden zijn als dd omdat ze zo spartaans, oncomfortabel, zwaar te rijden etc zouden zijn. Nou, dat zijn ze dus niet... Ik ben van mening dat de 911, iedere 911, juist uitermate geschikt is als dd.
_________________________________________ rouge et noir
|
17 nov 2013 15:06 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Plaatjes zeggen meer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 nov 2013 15:09 |
|
|
MickRS
|
Toch maar doen dan, he...
|
17 nov 2013 15:11 |
|
|
El René
|
@Molen934: Moeten t wel de goede zijn...
|
17 nov 2013 15:12 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
1,25% van de taxatiewaarde bonus malus niet van toepassing. Regio ook niet.... Bij 6,34 per maand.... Is jouw auto dus rond de 3800€ getaxeerd. Dat zal bij de 993 iets anders liggen denk ik.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
17 nov 2013 16:40 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
FF erop klikken en dan als achtergrond gebruiken Word het vanzelf de "goede"
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 nov 2013 17:09 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
+1
|
17 nov 2013 17:30 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
misschien is het een idee de droom van een luftie iets aan te passen. wellicht is een 996 tip/boxtser/cayman/997 een idee (geen idee wat je max wil spenderen aan aanschaf). Deze zijn er allen met betere automaten (misschien wel fijner dan die van de z3).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
18 nov 2013 0:39 |
|
|
El René
|
Rijdt die automaat zó brak dan?
|
18 nov 2013 23:01 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Linker voorspatbord opnieuw gespoten..... (zal wel lichtinval zijn)
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
18 nov 2013 23:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zal idd de lichtinval zijn
|
19 nov 2013 0:35 |
|
|
horn
PF #57
|
spiegels in de grondlak? of is dat ook lichtinval
|
19 nov 2013 0:43 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wat te denken van de handgrepen en de haren van de bestuurder Allemaal mat grijs
|
19 nov 2013 9:58 |
|
|
MickRS
|
Ook een bijzondere striping...
|
19 nov 2013 10:30 |