Auteur |
Bericht |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
 Re: Een rare gewaarwording
Ach, daar is weer zo'n "leuke" opmerking waarbij het respect voor andermans eigendom vanaf druipt. Smiley's om het lollig te laten lijken werken niet.
Om dit soort opmerkingen wordt er steeds minder over de 996 geschreven. Goed bezig...
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
01 apr 2014 22:18 |
|
 |
Hartwiek
|
Die koplampen zijn igg veeeeel gestroomlijnder dan die lampen van die ouwe meuk...scheelt in snelheid en benzine.... 
|
01 apr 2014 22:21 |
|
 |
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
 Zeg nou zelf...
_________________________________________ De precisie 911
|
01 apr 2014 22:26 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
nou beter die dan jouw avatar 
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
01 apr 2014 22:44 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ach Walter Rohr heeft zelf een jaar of 10 geleden eens gezegd "Misschien niet het mooiste model van het moment maar als je het de tijd geeft wordt het vanzelf een klassieker die gewaardeerd gaat worden." Ik wacht dus rustig af. 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 apr 2014 23:20 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Ach, ontspan. Een 996 is in de ogen van velen weliswaar niet de meest begeerlijke Porsche, maar het is maar waarmee je het vergelijkt! Het blijft een imposante machine en als je hem hebt, dan is dat toch geweldig?
|
02 apr 2014 2:40 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Qua lijnenspel vind ik de 996 een hele mooie auto. En ik wil niet vervelend zijn, maar ik doe het toch, de koplampen zijn voor mij het minpunt van de auto. An sich niet lelijk, maar vergeleken met andere 911-types gewoon het minst mooi. Maar er zullen vast mooie kits voor zijn om dit aan te passen, al is het maar een frame waarmee je in ieder geval een ronde lamp suggereert.
Maar ja, who cares what I think - als je een 996 hebt, ben ik best wel een beetje jaloers op je met mijn spartaanse koekblik.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
Laatst bijgewerkt door Traveller69 op 02 apr 2014 8:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 apr 2014 8:13 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Ok dan, even over de koplampen. Ik heb nu ruim een half jaar goed naar het ontwerp van de 996 kunnen kijken en inderdaad zijn de koplampen niet de mooiste oplossing. Maarrrr, het alternatief is zoals dat gedaan is bij de 997. En eerlijk gezegd vindt ik dat weer een stap terug in design; eigenlijk ook geen mooie oplossing. Je hebt dan wel ronde koplampen, maar je hebt ook weer losse lampen in de bumper zitten. Dat maakt mi het ontwerp weer een stuk minder clean... Overigens hadden ze bij de achterlichten van mij iets mogen bedenken voor het oranje/witte deel. Stel je voor dat dat gewoon plaatwerk was geweest. Hou je twee kleine rode streepjes over 
_________________________________________ rouge et noir
|
02 apr 2014 8:35 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Joh, niet zo van de lange tenen. Wat maakt jou het uit wat een ander van jou auto vindt? Als jij de 993 de lelijkste Porsche aller tijden vindt, prima toch, ik lig er niet wakker van 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 apr 2014 9:21 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
altijd maar dat rammen op die 996. het is potverdrie de pvda niet. toch?
_________________________________________ oud is beter
|
02 apr 2014 9:50 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
godd*mme zei ik. niet potverdrie. stelletje gereformeerden.
_________________________________________ oud is beter
|
02 apr 2014 9:51 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 apr 2014 10:33 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... ik snap dan ook niet dat je dat spartaanse koekblik nog niet omgeruild hebt voor een 996 ... heel trendy design - de (BMW) Mini Cooper heeft ze ook Inderdaad - smaken verschillen nu eenmaal ... en je hebt die Porsche toch voor jezelf - en niet voor je omgeving (buren etc.) 
|
02 apr 2014 10:49 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
klopt helemaal. Maar door deze reacties zal ik in de toekomst bij vragen veel minder geneigd zijn om ze hier te stellen (gelukkig niet aan de orde met mijn auto)
zie ik een vraag over de radiator, temperatuur of olie dan komen er allerlei flauwe opmerkingen van mensen die niet in een 996 rijden waar de TS niets maar dan ook niets mee kan en waar ik dan met mijn lange tenen over val.
Het forum is er toch om elkaar te helpen en niet af te zeiken over de auto?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
02 apr 2014 10:57 |
|
 |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik vond de Boxster erg mooi ( 6 jaar in gereden, met oranje knippers) en de 996 coupe vind ik schitterend ( dus ik begrijp lindemans).
Voor de Boxster reed ik tweemaal met veel plezier in een 944. Op alle versies was er kritiek. Maar het maakt mij niet uit, alle vier heb ik met veel plezier gereden en in de 996 hoop ik nog vele jaren te rijden!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
02 apr 2014 11:16 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Sorry, was mij even ontgaan... 
_________________________________________ rouge et noir
|
02 apr 2014 11:24 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dan koop je toch n echte?!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 apr 2014 11:30 |
|
 |
Tilt!
|
Dit! Was eerder deze week de Jubi50 aan't bewonderen, keek naar de koplampen en de manier waarop ze geïntegreerd zijn in de carrosserie en dacht bij mezelf "needs 996 mk2 headlights" Het is gewoon ZOVEEL moderner dat de bompa's het nog steeds niet gewoon zijn. De 996 is mee met zijn tijd. De 997 en 991 zijn precies 356's qua koplamperij De 986 (in the mean time) ages beautifully Hoe ouder die wordt, hoe mooier. Dat is een model waar de mk1 koplampen dan echt bij passen. Vind 'm pakken mooier dan de 987. De 986 staat er, de 987 is een flauw aangepast aftreksel, gemaakt om de puristen te plezieren. YMMV 
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
02 apr 2014 11:47 |
|
 |
912
|
Gaat lekker hier, leuk topic... 
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
02 apr 2014 12:00 |
|
 |
912
|
Ik moet bij de 996 ook altijd aan Pixar denken. Kan er niks aan doen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
02 apr 2014 12:01 |
|
 |
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
 (I don't give a damn what you think about it.  )
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
02 apr 2014 12:28 |
|
 |
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
En voor de puristen.....de achterkant is ook niet orgineel. 
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
02 apr 2014 12:30 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
...en aan je onderschrift te zien, de onderkant ook niet 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
02 apr 2014 12:34 |
|
 |
912
|
Nee heel goed, maar je had het nooit gedaan als je über-happy was geweest met de standaard 996 koplampen...
|
02 apr 2014 12:40 |
|
 |
Blauwe Blazer
|
Jaaaa, ik zie dit ook als het ultieme bewijs dat je eigenlijk geen spiegeleieren wilde hebben ..... 
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
02 apr 2014 12:51 |
|
|