Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 feb 2025 11:32

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Interessante analyse kentekenbestand 911'jes in Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Interessante analyse kentekenbestand 911'jes in Nederlan
JeroenSC schreef:
Mick,

als jij een onderzoeksbureau hebt gerund, mag ik aannemen dat je onderscheid kunt maken tussen onjuist, onvolledig en niet uitputtend. Niet uitputtend is het zeker niet, maar dat was waarschijnlijk ook niet zijn doel. En ja, je kunt niet controleren of bij de 996/997/993/964 wel of niet de turbo's zijn meegenomen, maar het is wat te snel om dan te concluderen dat de gegevens niet juist (of in jouw woorden: niet doordacht) zijn. Een opmerking als 'zegt genoeg over de validiteit van de cijfers' vind ik ronduit suggestief en nergens op gebaseerd.?

+1

Er wordt hier geen wetenschap bedreven of er hoeft niemand op te promoveren......Doe meer met ongeveer ;-)

12 apr 2014 0:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Als je het hebt over een 'interessante analyse' dan is ongeveer niet goed genoeg. Zeg dan dat je wat leuke cijfertjes op een rij hebt gezet en dat je er verder geen waarde aan moet hechten. Maar goed, inmiddels is dus enige nuance voor deze cijfers wel aangegeven :mrgreen:
Ik ga nog een wijntje inschenken... Proost! :drunken:

12 apr 2014 0:38
Profiel
LEEUWARDEN
Geeft een leuke INDICATIE die cijfertjes :lol: :lol:

12 apr 2014 7:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Mmm als we ons moeten druk maken wat er allemaal wel of niet waar is kunnen we dit forum wel sluiten
Iedereen heeft wel eens prutpraat of onjuiste gegevens hier op het forum geplaatst. Maakt tocht niet uit..
Dat houd de discussie opgang. Zou zeggen lekker plaatsen wat je wil en zeker niet alles van te voren doordenken
Voor je iets plaatst :salut:

12 apr 2014 9:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
't Gooi
Leuk overzicht! Dank voor het delen!

12 apr 2014 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
In de tweets lees ik:

70.8% van alle P’s is geïmporteerd en in tabelvorm de aantallen……

Geeft het tabelletje nu alleen de geïmporteerde (lees: niet nieuw in Nederland geleverde) auto’s aan of is dit een overzicht van alle in Nederland rijdende auto’s?

12 apr 2014 16:38
Profiel
PorscheForum Rookie
MickRS schreef:
Als je het hebt over een 'interessante analyse' dan is ongeveer niet goed genoeg. Zeg dan dat je wat leuke cijfertjes op een rij hebt gezet en dat je er verder geen waarde aan moet hechten. :

Bedankt allen voor jullie leuke reacties, bedankt MickRS voor je inhoudelijke reactie. Hier een kleine toelichting over ontstaansgeschiedenis

Deze analyse heb ik op verzoek gemaakt. Er werd mij gevraagd via Twitter "hoeveel 993's rijden er in Nederland rond? En kan je deze ook uitsplitsen naar coupe, cabrio of targa?" Makkelijke vraag dus om cijfertjes op een rij te zetten maar beantwoording bleek complexer dan gedacht.

Door de hoge importgraad van de hele reeks Porsche 911's, is niet altijd alle data netjes gestructureerd. Ik ben dus veel tijd kwijt geweest om de data van RDW te combineren met andere bestanden en bijna kenteken voor kenteken te analyseren.

Voor de classificatie van de reeksen 911 heb ik info ingewonnen bij Porsche fans. Er werd mij (afgezien van 930) aangeraden om deze reeksen aan te houden: oermodel, G-model, 964, 993, 996, 997 en 991. 930 had ik al uitgezocht, dus behield ik als detailgroepering.

Na modelreeksen heb ik de carrosserievarianten uitgezocht en dat bleek nog een slag lastiger, maar uiteindelijk heb ik bijna alle 911's kunnen duiden (een enkeling, zoals die vermeende oer-model cabrio lukte niet goed). Deze tussenresultaten heb ik afgelopen donderdagavond op Twitter gezet. BNR autoshow had namelijk een nieuwe 911 Targa in de uitzending en was ook wel benieuwd naar de Nederlandse aantallen.

Achteraf gezien had ik toen gelijk de juiste uitvoering/motor moeten registeren. Aangezien veel mensen dit graag willen zien, zal ik nog wat tijd investeren om dit een interessante analyse te laten worden en te verwerken in een blogposting ergens op het web.

13 apr 2014 20:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Subdriver schreef:
In de tweets lees ik:

70.8% van alle P’s is geïmporteerd en in tabelvorm de aantallen……

Geeft het tabelletje nu alleen de geïmporteerde (lees: niet nieuw in Nederland geleverde) auto’s aan of is dit een overzicht van alle in Nederland rijdende auto’s?

Dit zijn alle Porsche 911's die actief geregistreerd staan in Nederland, nieuw verkocht in NL of geimporteerd uit buitenland. Import is gedefinieerd als <datum toelating internionaal> minus <datum afgifte NL> groter dan 30 dagen voor deze analyse

13 apr 2014 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Jasper , top wat je gedaan hebt. Complimenten :-) :salut: :thumleft:

13 apr 2014 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Jasper, als je de analyse nog verder verfijnd is/wordt het nog interessanter.
Reeds dank en complimenten! :thumleft:

13 apr 2014 21:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Jasperverweij schreef:
een enkeling, zoals die vermeende oer-model cabrio lukte niet goed

Kan wel kloppen hoor: betreft dan een omgebouwde targa!

Dank voor al je inspanningen!

13 apr 2014 22:29
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Top Jasper, dat je hier reageert. :thumleft: :res:

Cijfers gaan nu eenmaal snel een eigen leven leiden en na eerst op een 'normale' manier enkele nuancerende opmerkingen over de cijfers gemaakt te hebben die weinig effect leken te hebben, vond ik het toch van belang om dan maar op een meer 'porscheforum' wijze deze cijfers aan de kaak te stellen. :wink: Ik denk wel dat ik naderhand duidelijk toegelicht heb wat ik bedoelde met mijn opmerkingen.

Zoals ik ook al aangegeven heb is 911-land inderdaad een wirwar van types en uitvoeringen. Wat dat betreft denk ik dat je van tevoren goed moet nadenken over wat je wel en wat je niet meeneemt in de analyses en dat ook duidelijk aangeeft. Maar mijn aanbod blijft staan: mocht je hulp kunnen gebruiken bij een diepere analyse, dan wil ik je daar met alle liefde bij helpen, al is het alleen maar als klankbord :!: Twee weten altijd meer dan een. Daarbij heb jij volgens mij toegang tot die gegevens die ik nooit heb kunnen vinden, dus dan begint het bij mij echt wel te kriebelen... :mrgreen:

13 apr 2014 22:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2