Auteur |
Bericht |
DennisvdB
|
Re: Belachelijke prijzen... Porsche's en onderdelen...
Waardestijging? Ik heb liever dat al die oldtimers gigantisch zakken in prijs, dan wordt het tenminste weer leuk.
|
07 aug 2014 21:27 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dat op marktplaats zijn vraagprijzen, lijkt me stug dat iemand die 350 betaalt voor een verroeste verzameling koppeling meuk. Maar het zijn inderdaad stevige prijzen voor goede spullen. Ik heb me omgekeerd verbaasd over de lage prijzen waarvoor ik goede gebruikte onderdelen voor mn lease 508 heb kunnen vinden bij auto-demontage bedrijven. Dan merk je dat je inderdaad gewend bent aan Porsche prijzen. De auto gaat binnenkort terug naar de leasmij, en er zaten te veel mankementjes in (mijn schuld) om m zo in te leveren. Complete grille met sierstrips EUR 80 (gescheurd, paaltje) en een bedieningspaneel voor carkit en navigatie met draaiknop en 8 drukknoppen in de middenconsole EUR 55 (koffie-schade ), beiden echt als nieuw, dat is nog eens leuk . Nog een spotrepairtje op de achterbumper doen, dan kan hij terug ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 aug 2014 22:29 |
|
|
boxstercup
F360M
|
Weet het nog exact, rond 2000 stond een sc 3.o te koop voor 12000, in redelijke staat. 3.2 voor 15k. Toen was een ombouw naar 964 nog een pre, incl witte knipperlichten.
|
07 aug 2014 23:49 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
OOK voor de 993 zie ik de onderdeel prijzen omhoog gaan, waar Porsche zelf ook aan mee doet. Maar ja kwestie van vraag en aanbod zal het zijn...
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
07 aug 2014 23:58 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Potverdorie, je hebt gelijk.... met mooie blauwe sokken....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
08 aug 2014 14:51 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Het hele Porsche prijsbeleid en de (overdreven) bescherming van de naam zijn compleet gestoord! Wordt er vorig jaar een leuk "PorscheFest" georganiseerd. Succesvol mag ik wel zeggen. Heel veel Porsches in ALLE soorten bij elkaar EN publiek wat er op af komt om te kijken........ Mag niet mensen!!! Of jullie krijgen met onze advokaten te maken. De arrogantie!!!!! Het is gratis publiciteit!!!!! Het zijn heel veel enthousiaste liefhebbers bij elkaar, die allemaal enthousiaste verhalen uitdragen aan misschien wel toekomstige Porsche kopers!!!!! Hoe arrogant, eigenwijs en en en en en..... moet je wel niet wezen, om daar tegenin te gaan. Nu heet het RS Fest en is het nét zo leuk. Maar door dit soort dom geneuzel krijg ik steeds minder respect voor dit oude merk. Héél jammer allemaal en waarom in gods naam. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
09 aug 2014 23:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vind die naamsbescherming helemaal niet raar. In sommige gevallen wellicht wat overdreven, maar voor een groot concern zeker niet vreemd. Gratis publiciteit die ze niet kunne beinvloeden... Wat als een grote vechtpartij ontstaat op je Porsche Fest of twee pillendealers worden gearresteerd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 aug 2014 6:53 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
En als je alles toestaat, loop je het risico op een zeker moment je merkenrecht te verspelen.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
10 aug 2014 7:51 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
tja ik zie de laatste jaren de prijzen voor de Mahle cilinders stijgen en zie dat sommige motorsport onderdelen goedkoper zijn dan upgrades voor straat autos! na wat zoeken kom ik dit bedrijf tegen https://www.elevenparts.com/mahle.php911 Carrera 3.2L, 232hp EUR 2150,00 930 103 989 07 ehhh 2150 voor setje originele Mahle in zwitserland ??? We ship worldwide by Airmail, DHL or UPS. All prices are net, Export Switzerland, in EURO. For Swiss customers, add 8% sales tax. Payment by bank transfer only, sorry no Credit Card accepted. Dus terug van vakantie ff langsrijden 2150*1.08 = 2322 voor origineel setje ehhh mazzel ik ga me onderdelen wel in het buitenland kopen hahaha
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
10 aug 2014 9:58 |
|
|
giulia
|
Toch niet volgens mij...sowieso douanerechten want niet EU land en daar nog eens 21 % bovenop.
|
10 aug 2014 11:14 |
|
|
Patrick
|
Ik denk dat hij die kosten wil ontlopen door er naar toe te rijden. Hoe streng zijn ze daar aan de grens ?
|
10 aug 2014 12:05 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
10 aug 2014 12:49 |
|
|
giulia
|
|
10 aug 2014 18:36 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
2.2T carter met wat oude meuk erbij.... http://link.marktplaats.nl/m845553893Waarom niet € 5000,- vragen? Dat gaat namelijk ook niemand betalen....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
07 sep 2014 12:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
er ontbreken onderdelen zoals krukas en drijfstangen
|
07 sep 2014 13:07 |
|
|
erwin964c4
|
Ik zal toch eerst eens eBay.de proberen dat scheelt meestal al behoorlijk Kijk alleen maar eens naar de prijzen van de motorolie om maar eens iets te noemen Enige nadeel zijn de verzendkosten
|
07 sep 2014 15:19 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Hmmm, heb nog wat SC en 930 onderdelen liggen.........Kaaaatjing....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
07 sep 2014 19:20 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ik nog wat 1969 spul....katjing!!
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
07 sep 2014 20:23 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
heb nog een hele 993 Targa staan, wat zou die doen in onderdelen? en nee, begin er nou niet meteen over dat ik een tik heb
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
07 sep 2014 21:00 |
|
|
bully
|
Die tik levert het meeste op
|
07 sep 2014 22:14 |
|
|
Porschenovice
|
Was vandaag ook echt verbaasd. Naar de RS dag geweest in Rosmalen daar stond een totaal leeg carosserie, gerestaureerd natuurlijk, een luchtkoeler logischerwijs, in knal oranje, voor slechts 50,000 Euro. Nogmaals, helemaal leeg, niets erop of eraan. Moet je voorstellen wat je kwijt bent voordat dat rijdt! Verder leuke dag, dat wel!
|
07 sep 2014 23:02 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
What goes up, must come down....dat een carrera RS waarde blijft houden o.k., maar bv onderstaand spul...I dont buy it... Mensen zien een 2.0 S voor 100k+ gaan en denken dat een te restaureren non matching T dan ook wel 40 moet kunnen doen.... http://link.marktplaats.nl/m845532667
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
08 sep 2014 9:53 |
|
|
Gaius
|
Ik hoorde dat je dan op minimaal €120k uitkomt als je het kwaliteitsniveau wil handhaven. Is ie technisch en optisch wel beter dan ooit nieuw. PS geen enkele swirl of wat dan ook op de lak ontdekt. De targa aan de andere kant van de stand was nog niet van dat niveau.
|
08 sep 2014 21:42 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
"beter dan nieuw".... Dubieuze uitspraak vind ik dat altijd. Net als mensen die een oude auto opnieuw spuiten omdat hij dan "strak" is... Die sinasappelhuid HOORT op zo'n auto mensen... Maar goed, iemand een 356 BT5 kopen? Hoor dat ik mijn verbouwing kan bekostigen met die auto
|
12 sep 2014 22:37 |
|
|
Gaius
|
Lagers, zuigers, tandwielen en de meeste andere metalen onderdelen zijn toch wel van betere kwaliteit dan de dubieuze kwaliteit van vroeger. Tolerantie is ook wat beter voor elkaar.
Als je het 'nieuwe' rijden met oude auto's gaat uitproberen moet menig versnellingsbak snel naar de revisie.
Maar blijft leuk die ouwe zooi.
|
12 sep 2014 23:18 |
|
|