Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 0:09

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Investeringstip 

Eens of oneens?!
Eens! 19%  19%  [ 11 ]
Oneens! 65%  65%  [ 37 ]
Waar kan ik er één halen! 4%  4%  [ 2 ]
Porsche 924? 12%  12%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 57

Investeringstip 
Auteur Bericht
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Investeringstip
Ik vraag me af, wie van de respondenten ervaringsdeskundige zijn i.e. wie heeft al een 924 gehad?

Een auto wordt een icoon/klassieker niet alleen door lage productievolumes (kever, model T) maar vaak ook omdat ze fijne auto's zijn of omdat ze nostalgische waarde heeft. De eerste 924 is het meest zuivere uitvoering van de 4 pitter transaxles. Goeie koppel, klassieke lijnen, mooie velgen en ditto interieur. Nu nog een erg ondergewaardeerd Porsche. Bij mij speelt nostalgie een heel grote rol en ik zou heel graag weer een 924 willen, en ik ben vast niet de enige persoon van mijn leeftijd die zo over de 924 voelt. Laat even de vooroordelen buiten de deur, kijk naar de auto zonder te denken dat het geen echte Porsche is etc. Helemaal origineel, zoals ze fabriek verlaten is het tog een plaatje :cheers:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hier wordt ik erg hebberig van...

Afbeelding

11 sep 2014 11:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Investeringstip.... :shock: Heb ook dat lijstje in Garros gezien en er stond 924, 1976...
En daar zit toch wel wat in: in 1976 op de markt gekomen en in dat jaar maar 5000 stuks gemaakt(totaal 121.000)
Die 76-ers zijn toch iets anders dan de latere modellen: bijvoorbeeld de achterruit, is maar 1 jaar gemaakt (met Porsche script in acherruit) deze ruiten zijn mega zeldzaam (en dus mega duur :mrgreen: )
Wij zijn nu bezig om nummer 453 ooit uit productie te restaureren en inderdaad, het loont absoluut niet, maar het feit dat het zo'n vroege is maakt 'm bijzonder. Ben benieuwd naar taxatie als ie klaar is... Hoofdreden dat we 'm inderdtijd gekocht hebben (voor 0,75 eurocent per kilo.. :D ) . We vonden het LEUK... En niet in ons achterhoofd dat we een goede investering deden

Ook "toevallig in bezit van een GT (937). Is idd een hele andere league, maar ook hier hetzelfde: vind het een affengeile auto en ik kon er 1 kopen...
Het feit dat het 1 van de 3 ooit in Nederland geimporteerde GT's is én de hele historie van de auto bekend is, is een pre voor later. Ik heb er inmiddels dermate veel pecunia inzitten dat ook deze auto geen positief redement geeft. Maakt mij geen bal uit, ik heb vandaag weer met een hele hele grote grijns op mijn gezicht gereden...
Investering:... Misschien een goede investering in mijzelf omdat ik er blij van word....

11 sep 2014 16:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Investeringen in jezelf zijn altijd de beste :mrgreen: :wink:

12 sep 2014 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Die 901 uit 1964 van die meneer die hier ook wel een post (als hij iets te jammeren heeft) is een jaar of 4 geleden met moeite voor een ton verkocht. Dingen doen nu 5 ton + dus de potentie is er :wink:

12 sep 2014 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Cloaca schreef:
Oneens, de doorsnee 924 zal naar mijn mening nooit goed geld opleveren....
Daar is de auto gewoon niet mooi genoeg voor....

Een gewone 924 in goed staat, misschien niet, misschien wel. Je vind nu al moeilijk een goede en er zijn er al heel veel in de schrootpers geëindigd ...

Niet mooi? :ass:

Als ik wou investeren, had ik beter die (zilveren met gulden weerschijn) 924 Carrera GT, de oer-944, hier gekocht. In plaats van die twee hieronder nu. Alleen vind ik een 924 mooi, een 944 niet, dus een 924CGT zeker niet en een 968 dan wel weer. De 924S M755, met de dikke zijstrips van de 944, vind ik dan weer de allermooiste 924. Tsja.

Maar het kan toch geen kwaad met verstand je hart te volgen en dan krijg je met de transaxles nu meer. :thumleft: En wie weet, als je ooit zou verkopen ook. :res:

12 sep 2014 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Johannvb schreef:
Ik vraag me af, wie van de respondenten ervaringsdeskundige zijn i.e. wie heeft al een 924 gehad?

Als het hier :mrgreen: zo geen gedoe was, zou ik een oud fotootje plaatsen van mijn met de ambulance afgevoerde 924 Le Mans (kit), onder jaren stof.

Ik kreeg de insectenlijken nooit van de uitgedroogde witte lak gepeurd, kon de hypermooie spaakvelgen met gekleurde P-wapen niet zuiver houden. En met die zeer stoere, een paar maten te brede, banden was de wegligging zeer indrukwekkend slecht, zelfs en vooral bij lage snelheid op nat wegdek of in een bocht met steentjes. Ik had er dwars door Duitsland mee gereden en een jaar klanten mee bezocht. De motor was goed, zoals alle geminachte maar onverslijtbare 924-motoren, een beetje te weinig vermogen op de Autobahn, de versnellingsbak was juist aanvaardbaar. Die krijg je namelijk wel kapot. Het ding startte foutloos, koud of lekker warmgereden, maar weigerde na een kwartier stilstand. Ik heb dikwijls de tweede klant van de dag moeten afzeggen. En een mobieltje bestond toen nog niet.

Kortom, de kinderen kregen elk 50 € van de ambulance-voerder en ik vond dat goed betaald. Ik dacht, daar zijn we vanaf en nooit meer zo een wit ding. :evil:

Drie jaar later botste ik op een goed onderhouden witte :shock: 924S :o ... tweede eigenaar, grootvader, kleinzoon. Bleek het ook nog een "Le Mans" te zijn, officiëel bij Porsche bekend als M755, Sportliches Sondermodell, de Speciaal Sportief. Met optie "ohne kat", dus met 163 pk voor 1220 kg. Al die mooie herinneringen. :cry: Die kon ik niet laten staan. De rest is geschiedenis.

12 sep 2014 12:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2