Auteur |
Bericht |
beaker
koekebakker
930uden
|
Re: De waarde van je Porsche is zojuist gestegen...
De Porsche is mijn kist straks.
_________________________________________ no guts, no glory
|
18 okt 2014 9:28 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
+1 voor Ivo Dat de 6 plankjes nog maar even ongebruikt mogen blijven liggen
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
18 okt 2014 10:10 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Naja, voor mij niet hoor. Ik vind het gewoon mooi om er een te hebben, er mee bezig te zijn. Er naar te kijken. Rijden is voor mij niet eens primair.
Lees nu verder en zou eigenlijk moeten quoten. Gaat inmiddels al weer over 6 plankjes....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
18 okt 2014 11:03 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Toen het woord "light" een modewoord werd begin jaren 90, kwam Saab met een 900 Turbo Light. Eentje die niet te hard blaast of zo, hoe kom je erop.
Lijkt me wel een logische ontwikkeling als je ziet hoe lekker die TFSI motortjes van VAG draaien, ook al bij weinig toeren.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 okt 2014 11:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
De Saab LPT inderdaad ( low pressure turbo) De TSi en TFSi zijn overigens niet "geheel" zonder problemen. Denk overigens dat de concurrentie qua vermogen de 911 al aardig aan het inhalen is dus standaard een turbo, is niet alleen om betere milieu-/verbruikcijfers neer te zetten een noodzaak aan het worden.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
18 okt 2014 12:03 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Idd, qua pk's begint Porsche achterop te geraken. Beetje sportmodel van een regulier merk haalt evenveel paardjes, soms zelfs met diesel. Maar ik zou het liever op een andere manier opgelost zien dan door turbo's te gebruiken Niet dat ik de Porsche Turbo niet tof vind, integendeel. Maar om ieder model een turbo te gaan geven, nee... vind ik niet echt leuk.
|
18 okt 2014 14:16 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Tsja, bij Porsche is een groot deel van de clientele nu eenmaal flink conservatiever dan de ingenieurs... En dat die ingenieurs dat niet zijn, is maar goed ook. Anders waren de elfjes alleen in de jaren 60 de beste sportauto's geweest en liepen ze nu hopeloos achter Ik hou echt serieus veel van de klassieke 911, maar gelukkig blijkt ieder nieuw elfje altijd weer de ultieme sportauto van zijn generatie te zijn...
_________________________________________ rouge et noir
|
18 okt 2014 21:01 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Volgens mij is dit forum niet representatief voor het huidige clientele van Porsche. Wat wij er hier dus allemaal van vinden zal erg weinig te maken hebben met wat een goed business-keuze is voor Porsche. Zonder turbo's doe je niet meer mee in de huidige markt en waarschijnlijk binnenkort zonder hybride doe je niet meer mee. Gelukkig is Porsche goed met die technieken bezig dus ik heb er geen twijfels bij dat ze er weer wat moois van weten te maken! Wellicht zou het wel mooier zijn om hybride te doen zoals met de 918 ipv turbo's op alle modellen. Alhoewel ik niet tegen turbo's ben....integendeel
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
18 okt 2014 23:39 |
|
|
Appie G
Petrolhead
997 Coupe
Carrera S '05
|
Eens met de eerste zin dat dit forum een ander type rijders/bezitters heeft. De gemiddelde leeftijd van onze Porsches zal iets hoger liggen. En wij zoeken dus iets anders Oneens dat Porsche zich niks aantrekt van onze mening. Zij weten dondersgoed dat het merk gedragen wordt door mensen als ons. De regelgeving dwingt ze helaas tot andere keuzes. Ik heb er vertrouwen in dat de ingenieurs bij Porsche met iets komen dat ons toch weer aanspreekt. (Zolang de motor bij een 911 maar ligt waar die ligt)
_________________________________________ Gewoon omdat het kan: You only live once. Live Porsche.
|
19 okt 2014 9:54 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het dan gaat aflopen met de pk's. Gaat de 991 een slak worden in vergelijking met de nieuwe reeks? Want een turbo is nu ook niet zomaar eventjes 20-40pk er bij.
En ik denk dat dit ook kan betekenen dat er steeds minder mensen de duurdere modellen gaan kopen, als je het goedkoopste model gewoon kan chippen met serieuze vermogenwinsten.
|
19 okt 2014 10:23 |
|
|
912
|
Porsche wil gewoon megalomane winst maken. Anders waren ze wel zoals Ferrari dichter bij hun roots gebleven... Jij zat te wachten op een Panamera, Macan en nu 4 cilinder turbo's?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
19 okt 2014 12:17 |
|
|
Marcel1967
Almere
|
Vind dat Porsche met de 911 zo dicht mogelijk bij hun roots blijven, de andere modellen staan op zichzelf.
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
19 okt 2014 12:38 |
|
|
MarkGT3
|
Ferrari nu ook aan de turbo's !!..
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
19 okt 2014 12:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Maar dat kan ook bij de duurste... Aan pk's raak je gewoon. Puur rationeel heb ik een overmaat aan pk's, maar als ik door het omzetten van een schakelaar er nog eens 100 bij zou krijgen... dan zou die schakelaar gebruikt worden. Die 530 pk S wordt dan zeg 600 pk, de turbo met 620 pk gaat naar 700 en de turbo s met 680 pk kietel je dan naar 800 pk. De GT2 met 750 pk naar 900 pk. En een paar jaar later krijgt de nieuwe lijn nog meer vermogen, wordt nog verder getuned en voor je het weet is een Veyron bij het stoplicht te kloppen met een 911... Ik verheug me er nu al op.
|
20 okt 2014 0:00 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat Porsche op bijna alle motoren turbos gaat introduceren heeft alles met millieu eisen te maken. Motoren moeten kleiner worden met minder uitstoot. Om dan toch nog enig vermogen te krijgen als je het nodig hebt is een turbo toevoegen de oplossing. Rustig cruisend krijg je dan een motor met relatief laag verbruik en wil je even blazen kun je er toch als een kanon vandoor. BMW en Mercedes doen al een aantal jaren niet anders en rusten alle motoren met twin-turbo techniek uit. Maar verkopen ze daarom minder M5 kanonnen omdat er ook een 114 twin turbo is? Daarnaast zal de nieuwe turbomotor de 'echte' turbomodellen niet van de troon stoten. Er blijft altijd een markt voor een model met exorbitant veel vermogen en zo'n model komt ook eind 2015 weer gewoon terug. Dat het de waarde van oudere modellen beinvloed is betrekkelijk en heeft niks met de introdutie van de turbomotoren te maken. Je zult altijd zien dat 'oudere' series op een gegeven moment weer in waarde stijgen na een dieptepunt en het uitkomen van nieuwere series. Enerzijds omdat er auto's afvallen en er dus een zekere schaarste ontstaat, anderzijds omdat verzamelaars vanzelf op zoek gaan naar iets van 'vroeger'. Zelfs de 996 begint voorzichtig aan een opmars. De waarde maak ik me niet zo'n zorgen om. Gewoon lekker rijden en genieten van wat je nu hebt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Laatst bijgewerkt door maurice op 20 okt 2014 13:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 okt 2014 13:01 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
20 okt 2014 13:09 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
20 okt 2014 13:31 |
|
|
Binko
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5Berkel en Rodenrijs
|
|
24 okt 2014 21:39 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
die flat 4 komt niet meteen inde 911 toch?
edit: zie nu het artikel pas; dus 2.9 in de base carrera en de 3.8 turbo (die ook in m'n turbo s ligt basically) in de carrera S. Ben nu al benieuwd of dat feitelijk zo'n beetje dan dezelfde motor gaat zijn haha
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
24 okt 2014 22:53 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Vandaag in Auto Motor und Sport: 991 krijgt ong. 3.0 Turbo met 365 pk, de S krijgt ong. 415 PK. Geen 530 dus, wat eerder werd gesuggereerd. Leek me ook al een onwaarschijnlijke sprong. Wel uitkijken voor een X6/6 M bij het stoplicht. 575 pk, 4,2 sec. 0-100. vooral de X6 is een monsterlijk gedrocht
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
31 okt 2014 13:54 |
|
|
Tilt!
|
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
31 okt 2014 14:00 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
klinkt inderdaad veel aannemelijker. X6m is maar een traag hok dan met zoveel pk's...laat zien wat voor negatief effect gewicht heeft...(!)
|
31 okt 2014 17:35 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
@ La Champignon: hij is leuk!!!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
31 okt 2014 18:03 |
|
|