Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:53

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
PDK verbeterpunt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: PDK verbeterpunt
de911gek schreef:
... bij de 991 PDK wel een gave feature vond dat je de hem vanuit de D en M in zijn neutraal kan zetten door beide flippers tegelijk te gebruiken.

Klopt, maar alleen als je het stuur met de flippers hebt. Bij het "gewone" stuur (met de "duimknoppen") gaat de PDK niet naar N als je beide tegelijk naar je toe trekt.

11 nov 2014 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: PDK verbeterpunt
Driver4S schreef:
@de911gek. Ja ik doe dat ook iedere keer als ik bij het PZ ben en probeer het aan zoveel mogelijk PZ medewerkers te vertellen. Als we dat nu allemaal gaan doen dan dringt het wellicht na een tijdje door bij de engineers in Duitsland en gaan ze iets doen. Maar dan moeten we ons echt als een hele grote groep mobiliseren en die kans is niet zo groot. Ik zou al tevreden zijn als ze deze verbeter punten in de toekomst meenemen in een nieuw model. :cheers: :ba:

De 991 PDK is qua parameters aan te passen door een engineer. Dus die feature zit al op een nieuw model en Porsche zal echt geen ontwikkelgeld meer in de 997 gaan stoppen. Ze zijn zelf al twee generaties verder met ontwikkelen.
Overigens is het geen vaste tijd van 5 sec in de 997 PDK. Als je hem handmatig schakelt via het stuur en je zit bv in een flink bochtig parcours hangend aan het gas dan houdt hij gewoon de manual vast net zo lang tot je van het gas af gaat.
En dat gedrag is heel bewust gekozen door Porsche. Staat een prachtig stuk over in de Total 911 van een paar jaar terug. Ik denk dat, hoe hard en met hoeveel mensen je ook gaat klagen, Porsche daarmee niet van z'n eigen theorie af zal stappen.

12 nov 2014 9:31
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2