Auteur |
Bericht |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Bij ASN staat een 3.4 voor € 15K met 217.000 km op de teller, de kans is klein dat de motor dan nog kapot gaat
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
25 dec 2014 0:37 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Maar niet uitgesloten . Ik zou ook niet te veel van het navigatiesysteem verwachten . Dit is inmiddels bijna 18 jaar oud , en wegen zijn in die tijd flink veranderd . Wel maakt het het dashboard mooier /voller . De 996 is een auto waarin je heel heel veel plezier van kan hebben .
jeroenoop
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
25 dec 2014 9:31 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Ach, negen van de tien keer dat ik dat navigatiesysteem gebruik, kom ik waar ik moet zijn...
_________________________________________ rouge et noir
|
25 dec 2014 12:28 |
|
|
yamaha
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
heb net een 996 aangekocht cabrio bj2001 nu er zit geen cd voor navi bij ,hoe kan dit opgelost worden? bij daeler langs geweest die zegt om het spul te ombouwen en kostprijs 2500 euro ik denk dat er toch een betere oplossing bestaat alvast dank
|
25 dec 2014 14:54 |
|
|
Ardennen
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4SGelderland
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Dank voor je info! Vraagje; de 997's hebben een olietemp meter, bedoel je die met "geven geen reele waarde aan" of de koelvloeistof temp meter. Ik heb een tijdje geleden PCG nog eens gevraagd mnt olietemp waarden en die gaven aan dat 105 graden voor de olie normaal is bij normaal gebruik en dat deze kan oplopen tot 110/115 bij meer extreem gebruik of hoge snelheden. Volgens PCG hebben alle 997's deze karakterestiek. Overigens herken ik wat je aangeeft met "altijd wel ok" van mijn 996, daar zat eigenlijk nooit beweging in de temp meter als de bedrijfstemp bereikt was.
|
25 dec 2014 15:29 |
|
|
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
heb mee zitten lezen,, interessante kost, het zou verklaren waarom een 993 ruim 2x zo duur is als een 996, en niet alleen de luchtkoeling met het bij horende geluid.
heb het idee dat het invreten van de zuiger en ovaal worden van cilinders niet zo zeer komt door dat het te dun is,, Porsche weet best wat van motoren af, ze verdienen aardig wat met consultant diensten voor andere merken die ergens niet uitkomen. Die blokken zitten niet in budget bakkies, en Porsche zal echt wel heel grondig testen, ze weten wat hun klanten ermee uitspoken.
na een hoop youtube filmpjes gezien te hebben, is me opgevallen dat mensen veel te goedkope olie gebruiken en te lang laten zitten,, dan krijg je ook veel narigheid. als er echt serieuze constructie problemen zouden zijn zouden er veel meer uitval zijn, kijk maar hoe VAG af gefakkeld is in de Duitse pers met die distributie kettingen van de TSI benzine modellen.
denk dat het gebruik van de motor parten speel, door de redelijke grote hoeveelheid olie, en koelvloeistof , en lange leidingen, dan te snel op het gas is geen goed idee.
Wat ik nog niet echt boven water hoe komt die olie in het koelwater ? als de boel verstopt de boel te warm word en de koppakking er uit knalt snap ik. is de olie water wisselaar erg slecht ?
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
26 dec 2014 15:25 |
|
|
Frans D
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Hoe je het went of keert en zelfs al is er verschil in mening naar de oorzaak onder de specialisten; de neuzen wijzen wel allemaal dezelfde kant uit, dat er qua motorconstructie het e.e.a. aan schort. Er zijn wel meer specifieke motorproblemen geweest met Porsche blokken, dus ze zijn beslist niet foutloos. En het echt grondige testen, komt pas daadwerkelijk als de klant ermee de weg op gaat.
|
26 dec 2014 16:11 |
|
|
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
je heb gelijk ook Porsche maakt fouten, maar het niveau ligt daar wel erg hoog. heb ooit voor Mercedes en BMW gewerkt, waar ik wel contact had met mensen van de ontwikkel afdelingen, die test zijn geen kattepis,, het is echt niet dat ze een prototype bouwen, dat ze van Stuggart naar Bremen rijden en als er niks kapot ging de productie in.
er is veel discussie met elk hun eigen insteek.
denk dat het zaak is om een procedure te ontwikkelen dat je snel de lekke keerringen en die lagers eruit kan pikken, en de radiatordop los of er geen rommel in zit. als iemand een wagen wil (in)kopen.
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
26 dec 2014 17:17 |
|
|
koekie
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Hoeveel procent van de 996-en loopt nou eigenlijk in de prak en bij welke km stand ? Dit heeft toch ook met algemeen gebruik te maken ?
|
26 dec 2014 21:15 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Rond de 100.000 en volgens porsche 4%. En dat de 993 twee keer zo veel moet kosten heeft weinig tot niets met de betrouwbaarheid van het blok te maken. De 993 heeft altijd al een status aparte gehad, omdat het de laatste luchtgekoelde is...
_________________________________________ rouge et noir
|
26 dec 2014 21:29 |
|
|
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
4% bij dat andere merk met dat paardje zouden dat helemaal geweldig vinden.
als iemand een 996 aanbied met 150 a 200 K is het al mocht het een punt zijn al geweest en aangepaste onderdelen gehad hebben.
maar heeft iemand een idee waar die olie in het koelwater komt ? zijn de cilindervoeringen zo ver in gesleten dat ze op die manier komt ? ( lijkt me sterk ) waarschijnlijk de koppakking dan ?
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
26 dec 2014 22:04 |
|
|
Alfredo
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Weet iemand de kosten van de koppakking vervangen van een 911....3.6 l
|
07 okt 2018 13:19 |
|
|
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
moet ff wat meer vertellen ,, is alleen de pakking lek of heb je een cilinderkop probleem ?
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
07 okt 2018 13:54 |
|
|
Alfredo
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Hij pluim witte rook uit een pijp Maar wil beide kanten aanpakken.. Witte rook duid meestal water in de cilinder dat verbrand en om hem goed te maken.. Dan maar alles in een keer goed repareren
|
07 okt 2018 14:36 |
|
|
Alfredo
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Hij pluim witte rook maar wil hem goed maken dus alles goed repareren
|
07 okt 2018 14:37 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Resto bellen hier goed bekend
|
07 okt 2018 17:21 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Witte rook ... water of olie rook? Constant pluimen of enkel onder webepaalde omstandigheden (bv. Koude start). Heb je al de peilstok gecheckt? Heb je olie in koelwater (kijk eens in koelwaterreservoir). Summiere symptoombeschrijving kan geen echte conclusie uit voortvloeien.
Als je het blok zelf uit elkaar kan halen dan gewoon stap voor stap op zoek gaan naar de oorzaak.
|
07 okt 2018 17:45 |
|
|
Alfredo
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Zal het checken kom er op terug dank je
|
08 okt 2018 9:59 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Porsche 996 3.4 advies........
Anders ook hier eens kijken/volgen: viewtopic.php?f=3&t=51871Of een eigen draadje in de juiste rubriek openen.
|
08 okt 2018 15:07 |
|
|