Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:24

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Net gezien op tv: teveel lawaai kost teveel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
lada
Bericht Re: Net gezien op tv: teveel lawaai kost teveel
Citaat:
Gewoon een beetje normaal doen, dan laat oom agent je echt wel met rust.

Dan zal het daar wel fout gaan :roll:

19 jan 2015 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Robbe schreef:
a.k.a de tesla-rijder")

Burn-outs gaan overigens prima met een Tesla :cheers:
https://www.youtube.com/watch?v=h0sHA1jN3Fc

19 jan 2015 18:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
ik heb het wel gezien, en deze malloot deed dit in een woonwijk tussen de drempels in, terechte bekeuring...

19 jan 2015 18:30
Profiel
911 3.2 Carrera
Had ook wel afgekund met een waarschuwing lijkt mij.

Op de toegangsweg (onder de viaduct) van/naar aquabest had je ook van die scheurneuzen, gaan we die komende jaar ook bekeuren... :?:

19 jan 2015 18:40
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Om maar niet te spreken over die aso's die door tunnels veel lawaai maken....elk jaar nog wel! Georganiseerd! Belachelijk :mrgreen:

19 jan 2015 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Olaf schreef:
Is het wel de misbruikers uitzending van gisteren :?:
Had het graag even bekeken - maar op de uitzending-gemist versie kan ik het niet vinden ....

Er zijn 2 afleveringen, eerst een oude, daarna een verse. Het gaat hier over de oude:

http://www.sbs6.nl/programmas/wegmisbru ... vering-287

Bij 33 min. :salut:

19 jan 2015 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
net gekeken.
beetje raar om zo te rijden. je schiet er niets mee op, tis ook niet relaxed of leuk lijkt mij, maar ieder zn ding.
maar ik vind het terecht dat ze hier een dikke bon voor geven. bij mij door de straat (drempel begin en eind) heb je ook mafkezen die denken dat het CPZ hier begint en stopt. kinderen spelen op de stoep etc etc. mijn motto in de kroeg is altijd, binnen de bebouwde kom boetes maal 3 buiten de bebouwde kom gedeeld door 3
ik begrijp dat het daar ook gevaarlijk is voor kinderen etc etc, maar ik vind het gevaar van 30 kmh te hard op de snelweg gewoon niet te vergelijken met 30 te hard binnen de kom.

19 jan 2015 19:34
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Ik heb net Spee even goed geluisterd, maar er is toch sprake van persoonlijke willekeur.
HIJ vindt iets asociaal gedrag, dus HIJ vindt dat dat 370 euro mag kosten. HIJ verdiend ook meer dan de gemiddelde Ollander. HIJ is geen autoliefhebber. Dus HIJ vindt dat ZIJN vrinden met natte vingerwerk mogen beoordelen wanneer een automobilist bekeurd moet worden. NIET gestaafd aan een feitelijke meting, maar puur op persoonlijke willekeur.

De persoon die bekeurd wordt brengt niemand in gevaar, hoewel hij een irritant gedrag vertoond, maar ik kan nergens een gevaarlijke situatie ontdekken. Hij overschrijd de maximum snelheid minimaal. Laten wij stil door het leven gaan, en gezamelijk halleluja zingen, pak elkaars handjes, en in stilte bidden....

Dit is 1 geval, en er zullen ook bekeuringen uitgedeeld worden die iets erger zijn, of iets minder erg. Wat pas erg is, is dat je als bekeurde geen verweer kan voeren. Dit is geen juiste situatie.

19 jan 2015 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Ook net gekeken. De agenten kan ik volgen; als iemand zo door mijn straat zo rijdt dan verdient hij/zij een prent. De boete staat echter niet in goede verhouding met het door rood licht rijden. De uitleg die Spee vervolgens geeft wordt maar een ding duidelijk: deze man is geSPEEnd van iedere werkelijkheid.

Het SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) rapporteert namelijk in haar onderzoek in 2011 dat het negeren van rood licht in 2009 de hoofdtoedracht bij 5,3% van de ongevallen met een dodelijke afloop (32 van de 597) en bij 3,7% van de ernstige ongevallen die resulteerden in ziekenhuisopname (155 van de 4.137; bronnen: Ministerie van Infrastructuur en Milieu en Dutch Hospital Data). Dit is relatief hoog met de ons omliggende landen; als reden wordt opgegeven het relatief hoge aantal kwetsbare verkeersdeelnemers in Nederland (voetgangers, fietsers, bromfietsers en motorrijders).

Autoverzekering.nl maakte een paar jaar geleden een top-10 van ongelukken veroorzaakt door de chauffeur.
10. Slechte wegen
9. Roekeloos rijden
8. Overschrijding snelheidslimiet
7. Afleiding van de bestuurder
6. Drugs- en medicijngebruik
5. Alcohol
4. Achterom gluren
3. Eten in de auto
2. Audio/navigatie installatie
1. Mobiele telefoon

My 2cents...neem die Spee maar niet meer op in de uitzending.

19 jan 2015 23:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Elferhenkie2 schreef:
Er zijn 2 afleveringen, eerst een oude, daarna een verse. Het gaat hier over de oude:

http://www.sbs6.nl/programmas/wegmisbru ... vering-287

Bij 33 min. :salut:

:thumleft:

Gezien .. maar halverwege het geneuzel van Spee afgehaakt.

Inderdaad vervelend rijgedrag wat ik hier in de straat ook niet zou willen zien ....

De boete is inderdaad wel extreem t.o.v. andere overtredingen.

20 jan 2015 9:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Als de bestuurder er niet mee eens is, kan die met de auto naar het bureau of garage of waar dan ook gaan om de geluidsmeting te laten doen, als er dempers uit zijn gehaald...tja
Maar ben van mening dat de politie niet alles kan bepalen!!
Mijn pas aangeschafte porsche, geeft naar mijn idee te veel rook, witte rook, ruikt niet, volgens de verkoper van LANG stil staan , volgens mijn zoon ook ..normaal, ik heb nog geen lange rit gemaakt (3maanden van de weg af voor old-timers), kan ik daar ook problemen mee krijgen als de politie achter mij zou rijden??

20 jan 2015 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
Ik ga irritant gedrag ook niet goedpraten, maar het ging de vrinden ook niet om een gevaarlijke situatie, maar meer dat iemand dat niet hoort te doen in de auto, omdat autorijden een serieuze zaak is en geen lolletje mag zijn. En die amg bestuurder maakte er duidelijk een lolletje van, en geen gevaarlijke situatie (want reed niet aantoonbaar te hard).

Daarmee ga ik niet goedpraten als iemand dit standaard binnen de bebouwde kom doet (was niet in een woonwijk, want daar geldt 30km/h, en hier was de limiet 50. Woonwijk met kinderen is ander verhaal, kielhalen!).
Echter, wat is er mis met een waarschuwing, en hem even er op wijzen dat ie dat maar ergens anders moet doen zoals een circuit of een verlaten industrieterrein. En dat ie de volgende keer een forse boete krijgt als ie dat weer doet onder het oog van de politie. Lijkt mij een betere.

Ik ben tegen asociaal rijgedrag, en gevaarlijk rijgedrag. Maar die beide kwalificaties zijn in hoge mate subjectief zoals al eerder werd opgemerkt.
Ik vind zelf dat ik erg netjes en beheerst rij daar waar het moet. Een ander is het daar wellicht niet mee eens, en vind mij asociaal rijden. Geen idee.
Daarom wil ik niet afhankelijk zijn van een agent die mijn auto niet mooi vindt of iets dergelijks, of net allerlei papierwerk heeft moeten doen en chagrijnig is, en dat wil botvieren op de eerste die buiten zijn persoonlijke kader van verkeersregels komt.

Het huidige wetsartikel laat teveel ruimte aan wetsdienaren die wellicht niet geschikt zijn om het artikel te hanteren.
En Koos S. lijkt me gezien zijn uitspraken er 1 van.

20 jan 2015 10:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Robbe schreef:
Daarmee ga ik niet goedpraten als iemand dit standaard binnen de bebouwde kom doet (was niet in een woonwijk, want daar geldt 30km/h, en hier was de limiet 50. Woonwijk met kinderen is ander verhaal, kielhalen!).

Dit was wel een 30KM/H zone.... Kijk maar op 33:15 :wink:

20 jan 2015 11:16
Profiel
993 4S
Gisteravond ook gekeken en vond het allemaal wel meevallen.
Zou zelf als agent alleen een waarschuwing gegeven hebben.
Maar los hiervan; je kunt toch in beroep?

20 jan 2015 11:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Het speelde zich af op de avond voor de TT nacht in Assen, heel veel volk op de been en daarom werd er op dit soort actie's streng toegezien. Werd vooraf ook voor gewaarschuwd trouwens :wink:

20 jan 2015 11:25
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik heb werkelijk geen enkele moeite met boetes voor dergelijk hufterig gedrag.

De openbare ruimte is voor iedereen en daar moet je je een beetje gedragen.
Types die vinden dat ze meer kunnen / mogen omdat ze in algemene zin zichzelf succesvoller vinden dan anderen heb ik een takkenhekel aan, opzouten.

De type boetes en de hoogte daarvan zijn m.i. een indicator voor de hufterigheid van een samenleving.
Kop indrukken die handel.

20 jan 2015 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
MOD: Volledige en beslist niet noodzakelijke quote van direct bovenstaande post geveegd. Quote met beleid :idea: - er is ook een knop Afbeelding

waar het om gaat is dat , zonder vorm van beroep, want een mening van een agent, er een boete van 380 euro uitgedeeld kan worden als de agent iets niet zint. In dit geval was het lawaai en forser optrekken. (Overigens kan ik je verzekeren dat je met een amg met gierende banden helemaal niet snel optrekt, en alleen je banden oprookt.)

Of deze bestuurder zichzelf succesvoller vindt, geen idee. Gaat het hier ook niet om. Het gaat om de subjectiviteit waarvan je afhankelijk bent of je wel of geen 380 euro armer wordt. Het ging Spee ook niet om te hard rijden, maar om teveel lawaai. En dan niet technisch lawaai met veel db, maar een vorm van ordeverstoring.

Nog even refererend aan wel/geen 30km zone, als het daadwerkelijk een woonwijk was, dan had hij simpelweg een boete moeten krijgen voor 20km te hard binnen de bebouwde kom. Maar dat gebeurde niet... Over willekeur van de agenten gesproken....

Ik denk dat iedereen echt hufterig gedrag graag bestraft ziet. Maar geef dan een boete voor te hard rijden, en niet voor iets subjectiefs, waar een agent zelf waarschijnlijk een week voor moet werken.
We hebben een controlesysteem dat te subjectief is voor dit soort hoge boetes.

20 jan 2015 16:03
Profiel
Het kromme is dat subjectiviteit niet bestaat binnen de politiewereld. Ze hebben bij indiensttreding allemaal een eed af moeten leggen waarmee hun warnemingen tijdens werk altijd als objectief wordt gezien. Met andere woorden...alles wat de pliesie zegt is waar.

20 jan 2015 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
even een vraagje, er is vast wel een politieagent onder ons, wellicht dat hij/zij een en ander kan toelichten?

20 jan 2015 16:29
Profiel
993 4S
Door rood rijden en rechts inhalen kun je objectief beoordelen.
Het gedrag van de AMG-piloot kun je alleen subjectief beoordelen.
Aangezien best een aantal reageerders hier het een terechte boete vinden, denk ik dat de agent geen hele gekke beslissing genomen heeft.
En nogmaals, je kunt toch in beroep gaan als je het er niet mee eens bent?

20 jan 2015 17:02
Profiel
Moderator
PF #57
Geen enkele kans als je het op moet nemen 1 op 1 tegen een ambtenaar in functie. Been there, done that, got the veroordeling to prove it... :twisted:

20 jan 2015 18:28
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Als ik de topicstarter goed lees gaat het over "herhaaldelijk met geweld optrekken".
Geen medelijden mee. Kan me voorstellen dat dat erg intimiderend over kan komen bij ouderen of kinderen.
Zie niet in waarom iemand dat recht zou moeten hebben. Kop indrukken.

20 jan 2015 18:38
Profiel
+1
Respect voor die agent!
Voor asociaal gedrag moeten ze maar naar Maaskantje

Afbeelding

20 jan 2015 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
je kunt in beroep gaan officieel, maar je kunt je nergens op beroepen, er is geen bewijslast. Kansloze zaak dus, welke rechter gaat de mening van een "verdachte" stellen boven die van de verbaliserende agent...

20 jan 2015 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
lada
lindemans schreef:
Als ik de topicstarter goed lees gaat het over "herhaaldelijk met geweld optrekken".
Geen medelijden mee. Kan me voorstellen dat dat erg intimiderend over kan komen bij ouderen of kinderen.
Zie niet in waarom iemand dat recht zou moeten hebben. Kop indrukken.

Als jochie zou ik dat geweldig gevonden hebben....

20 jan 2015 19:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende