Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 apr 2025 20:59

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
auto start niet, geen lampjes die branden (911 van 1977 ) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: auto start niet, geen lampjes die branden (911 van 1977
Met voldoende mankracht til je hem er zelfs op... :wink:

16 feb 2015 14:33
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Hou er even rekening mee dat als je een 911 op een aanhanger zet dat je hem dan achterstevoren er op moet laden omdat je anders onvoldoende druk op je trekhaak hebt en het hele zaakje kan gaan slingeren :bang: (been there....)

Dus misschien heb je wel een sleepoog achter op de 911 zodat je hem netjes op een aanhanger kunt lieren. Succes!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

16 feb 2015 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de tip! heb nog nooit wagen ( laat staan Porsche ) op aanhangwagen gereden...

Ik heb wel nog even net liggen testen ter plaatse en ik denk toch dat slechte massa van de batterij de oorzaak zal zijn.
Als ik een startkabel aan de - pool van de batterij hang en een ander massapunt neem ( zoals motorblok of scharnier ) werkt wel alles, alleen starten lukt nog niet omdat de startmotor de motor niet rondkrijgt ( lijkt alsof je platte batterij hebt wat nochtans niet is! ) dus ik denk dat ik die massakabel moet vervangen door een nieuwe en aan de carrosserie op schuren met schuurpapier.

Op het zicht zie ik niks mis met de kabel, maar dat zie je natuurlijk niet binnenin.

16 feb 2015 23:10
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Als de massakabel er nog goed uitziet, zou ik gewoon de contactvlakken eens goed schoonmaken.

Wss zit daar het probleem..

16 feb 2015 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ga ik morgen na mijn werk onmiddellijk proberen.
wat ik wel niet begrijp is dat ik vandaag bij de wagen kwam, en ik het contact in de eerste stand zette alles werkte tot mijn grootste verbazing ( dashboardlampkes, bezinepomp, autoradio, lichten... ) en na 10 minuten dit te observeren dacht ik, ok alles werkt terug fijn, ik ga de contactsleutel doordraaien en starten en ineens alles weg, niks meer, alles dood, geen enkel elektrisch component dat werkte.

1)Dus die logica ontglipt mij, als de massakabel slecht is, waarom werkte dan alles behalve starten bij mijn aankomst?
2)Waar om werkt na de startpoging ineens terug niks meer?

Ik weet dat slecht massa vreemde dingen kan doen, maar zo vreemd?

16 feb 2015 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
porschepassie schreef:
Als ik een startkabel aan de - pool van de batterij hang en een ander massapunt neem ( zoals motorblok of scharnier ) werkt wel alles, alleen starten lukt nog niet omdat de startmotor de motor niet rondkrijgt ( lijkt alsof je platte batterij hebt wat nochtans niet is! )

Let op: "gewone" startkabels zijn te dun voor een Porsche. Als je dikkere neemt gaat het ineens een stuk beter. Misschien is dat je euvel (uit bovenstaande quote) geweest.

16 feb 2015 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
porschepassie schreef:

Ik weet dat slecht massa vreemde dingen kan doen, maar zo vreemd?

Dat klopt allemaal, soms start je auto gewoon en dan na 10 minuten stopt zij er weer mee !
Ook al ziet alles er nog zo goed uit, maak een extra massakabel op een ander punt op het chassis.
Op mijn 65er heb ik alles dubbel, en nog een extra aan de versnellingsbak !

Bij de OPC willen ze daar niets van weten, maar ik heb nooit meer problemen gehad.
En dat geldt voor alle andere klassiekers, ook Aston's , Ferrari's, Maserati's enz

Afbeelding

16 feb 2015 23:59
Profiel
981 Boxster GTS
Nog een paar tips om na te lopen (hoeft niet direct oorzaak van het probleem te zijn):

Als de oorzaak inderdaad in een slechte massa verbinding zit, dan zijn er wel meer plekken die problemen kunnen veroorzaken.

1. Oxidatie in de zekeringkast :arrow: haal de zekeringen eruit, vervang ze voor nieuwe (van dezelfde waarde)
2. Haal de relais uit de zekeringkast en er weer in, herhaal dit een paar keer, maak de pootjes schoon en monteer de relais (het X-contact- en brandstof relais kunnen rare storingen veroorzaken.
3. In de motorruimte zit ook de nodige electronica (en zekeringen) die aandacht kunnen gebruiken.

17 feb 2015 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Hallo allen,

Probleem opgelost! desondanks het feit dat er niks te zien was aan de massakabel, ook geen corrosie gevonden onder de kabel heb ik de massakabel van de batterij vervangen door een nieuwe en alles werkt perfect.

Wist dat slechte massa vreemde dingen kan doen, maar aan dit had ik nooit gedacht.
Bedankt aan allen voor de steun, de tips en het meedenken!!! :res: :cheers:

17 feb 2015 22:29
Profiel
981 Boxster GTS
Gefeliciteerd met het verhelpen van het euvel.

Toch wil ik jou er op wijzen dat indien de massakabel slecht (of in het geheel geen) contact maakt, de overige electrische componenten in de directe omgeving wellicht dezelfde problemen kunnen gaan vertonen.

En volgens mij zit bij jouw 911 de zekeringkast schuin boven de accu.

:idea:
Ik zou e.e.a. (zie mijn bericht hierboven) voor de zekerheid even nalopen.

17 feb 2015 22:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2