Re: Adieu, goodbye, vaarwel...
Nee. Met er genoeg van te hebben hier als target practice rond te zwerven. Als iemand een graatje dwars heeft zitten, schieten we uit de heup. En denken we alles maar te kunnen zeggen. Ik ben hier in de afgelopen jaren voor nazi uitgemaakt, voor NSB'er, voor Gestapo, ben gestalked, mijn vrouw is telefonisch bedreigd midden in de nacht een keer of 5 in een week en dan noem ik alleen de echte excessen. Op een f*cking auto-internetforum. Waar hebben we het in godsnaam over?
Ik heb in de afgelopen 48 uur het IWC Bottas topic wel een keer of 6 helemaal nagelezen. Ik begrijp oprecht niet waar de ophef vandaan komt. Het zijn een aantal tegenovergestelde meningen. Dat kan op een forum. Er wordt niet gescholden en er wordt niemand kapot gemaakt. Vervolgens wordt er meermaals gevraagd 'of je hier dan geen kritiek mag geven'. Waarop meermaals geantwoord wordt dat dat wel mag, 'maar dat op een forum niet iedereen het met die kritiek eens hoeft te zijn. En dat mag laten weten.
Vervolgens vindt iemand het nodig om midden in de nacht beschuldigingen te gaan uiten, mij kontn..ker te noemen (en dat vervolgens weer snel te verwijderen en vervolgens te ontkennen). Ik ben het zat om elke keer als ik hier iets post als forumbezoeker (want dat ben ik meer dan 90% van de tijd) wat iemand anders niet bevalt aangevallen te worden omdat ik moderator ben. Zoals jouw bovenstaande post. Wie gooit er hier nou olie op het vuur? Kheldar. En daar mag ik niet op reageren? Hoezo niet? Het is een loze beschuldiging. Lees het betreffende IWC Bottas topic en wijs mij aan waar er in dat topic 'azijnpissers die hun eigengereide en ongenuanceerde botte mening weer even moesten ventileren' voorkomen. Nergens namelijk. Maar het is de tactiek van een kind: als je je punt hebt gemaakt nog even gaan schelden. Zwaktebod.
In dat topic komen geen azijnpissers voor. Slechts mensen die het niet met de topicstarter eens zijn. Waarvan de meeste aangeven zijn reactie te begrijpen maar het niet met zijn wijze van communiceren eens te zijn. Eigengereid? Omdat je een andere mening hebt? Pfffff. Ongenuanceerd? Ik zie geen ongenuanceerde meningen. Bot? Wellicht, maar op de forumschaal van 0-10 hebben ze bij mij geen enkele keer een belletje doen rinkelen waarbij ik (of een ander teamlid) dacht in te moeten grijpen (als moderator).
Dus nee. Ik gooi geen olie op het vuur. En ja, zoals in een ander topic al geschreven: als Antoine inderdaad besluit hier voorgoed weg te gaan om de reacties in het IWC topic is dat zijn goed recht. En zijn eigen beslissing. Ik ga er niet om huilen. Sterker nog: ik kan er niet mee zitten. We zijn allemaal grote jongens (en meisjes) en als we het hier niet meer naar onze zin hebben, moeten we gewoon vertrekken. Of een tijdje een time out nemen om alles te laten zakken. Heb ik ook al vaker gedaan na een van de bovengenoemde excessen.