Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:19



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Chalon voor 914... Wie kent zo'n auto? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2
Bericht 
de dames vinden hem ook leuk ;)

Afbeelding

ook op lpg te verkrijgen :mrgreen:


Afbeelding

op het circuit in 1970


Afbeelding


22 aug 2005 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zou dat door dat nummerbord komen? :roll: :lol:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 aug 2005 16:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
geen
Hilversum
Bericht 
geen expert wel info!

in 1969 introduceerde porsche de 914 voor het publiek, ook bekend als de vw-porsche.
De eerste versie van de 914 (914/4) had een 1.7 (1679cc) vier cilinder blok met twwe kleppen per cilinder en had een vermogen van 135 NM/80PK.
Omdat het publiek het vermogen wat aan de krappe kant vond introduceerde porsche de 914/6 dit beschikte over de 2 liter zescilinder uit de Porsche 911T en beschikte over 156 NM/110 PK, ook het stuurkolom en de remmen zijn vervangen voor de geventileerde van de 911.
In 1973 introduceerde porsche een 2 liter viercilinder (de door ontwikkelde 914/4 1.7) met een koppel van 142 NM en 100 PK, deze auto moest zorgen voor een betere afzet, omdat de 1.7 te prijzig was voor de bijbehorende prestaties.
Toen in 1974 de productie van de 914/4 1.7 stopte intoduceerde porsche voor de amerikaanse markt een 1.8 met 76 PK, de europese versie met webbers bracht het vermogen op 85 PK
_________________________________________
Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet


22 aug 2005 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Die 4 cilinders kwamen die nou uit de VW Ponton of later de 411, want dat waren geen beste jongens en dan heb ik het nog niet eens over het verbruik :!:

En wat te denken van de VW Klipperbussen :twisted: , ze moesten of gingen of stonden in de Garage :!:
Er moest ook een begrenzer op, want je trapte ze zo stuk.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 aug 2005 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
molen934 schreef:
Kan mij herrineren, je had een 914 met een 4 cilinder boxer 1.7 en 2.0 L
en een 916 met een 6 cilinder van de 911 maar of dit nu een 2.0 of een 2.2 L was weet ik niet meer.
Is er misschien een expert op dit forum :?:


zou mezelf geen expert durven noemen, maar in een notedop:

914/4 was er met een VW type 4 motor in 1.7, 1.8 en 2.0
914/6 had een 2.0L 6 cilinder uit de 911T (110pk versie)

914/6GT had een 2.0L 6 cilinder uit de 906 (of Carrera 6) met dubbele ontsteking (200pk). Daarmee is in 1970 het wereldkampioenschap (tot 2 liter) binnen geharkt een ook een 5 plaats overall/klasse overwinning in LeMans gehaald

916 is erg zeldzaam (zijn er maar 13 gebouwd) en had een vast stalen dak
er zijn er 2 met een 2.4S motor (190pk) gebouwd en de rest had een 2.7RS motor (210pk)

leuk detail... een kennis in de VS heeft vorige week met een originele 916 gereden (uitvoering met 2.7RS motor)
ondanks de smalle bandjes (185) melde 'ie dat de auto verreweg superieur was aan een 911 2.7 RS Carrera :mrgreen:

En er zijn inderdaad nog 2 914/8 proto's (staan allebei in het P-museum) met een 8 cilinder boxer uit de 908
Allebei de auto's zijn heel verschillend. De een (zilver) was een verjaarskado voor F.Porsche
De ander (een rode) is door F.Piech gebruikt als test auto

molen934 schreef:
Die 4 cilinders kwamen die nou uit de VW Ponton of later de 411, want dat waren geen beste jongens en dan heb ik het nog niet eens over het verbruik :!:

En wat te denken van de VW Klipperbussen :twisted: , ze moesten of gingen of stonden in de Garage :!:
Er moest ook een begrenzer op, want je trapte ze zo stuk.

onzin! De 4-pittertjes leveren (naar de standaard van vandaag) geen wereldprestaties (maar voor toen zeker wel!), maar het zijn zeker geen slechte motortjes
de 1.7 kwam inderdaad regelrecht bij VW vandaan (zelfde als in de 411), maar de 1.8 en 2.0 hebben speciale cilinderkoppen
Een 2.0 914/4 motor is wel effe wat anders dan een 2.0L bus motor...
En de 914 stond bekend om een laag verbruik (daar werd zelfs mee geadverteerd)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 aug 2005 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
RS clone schreef:
ook op lpg te verkrijgen :mrgreen:
Afbeelding

Hé niet dollen met 's-werelds snelste brandweer auto!
(werd gebruikt op de Nurburgring, de tanks achter in zijn brandblussers)
:mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 aug 2005 16:53
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Hé niet dollen met 's-werelds snelste brandweer auto!


toen misschien... :wink: Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 aug 2005 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
geen kans :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


22 aug 2005 20:30
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.