Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:46



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed 
Auteur Bericht
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Hoeveel plamuur kwam ze tegen toen ze hem kaal aan't maken waren?


Geen plamuur. Auto was gewoon netjes. Behalve verrotte dorpels dus.

En het is een goede garage. Staat zeer goed bekend. Maar dat je een 911 weer voor 1.000 of 2.000 euro rijdend hebt, is gewoon niet waar als er iets mee aan de hand is. Helaas. Daar moet gewoon een 1 voor.


19 aug 2020 14:09
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
Citaat:
Vraag en aanbod bepaald de prijs. Niets meer en niets minder


Dan zou bijvoorbeeld een Renault 30 V6 en een Talbot Samba Cabio ook zoveel waard moeten zijn. Zijn ook zeldzaam.

Maar daar is geen vraag naar :popcorn:

Als ik je een advies mag geven; neem je verlies en verkoop de auto zoals hij nu is.
Ik neem aan dat de carrosserie perfect is, dat is al veel waard.
Ga naar een goede specialist, niet de dorpsgarage, laat die er naar kijken en inschatten wat de waarde van de auto nu is.
Die specialist wil hem misschien dan wel overnemen, of weet de weg in Porscheland.
Succes!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 aug 2020 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Met alle respect, maar is garage ook tevens een Porsche specialist,
Ga anders eens voor een second opinion bij een Porsche specialist te rade.
Die kan je wellicht de goede kant op sturen :idea:
_________________________________________
911SC,1981


19 aug 2020 14:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ewout schreef:
Porsche rijden kost sowieso meer geld dan het rijden van een middenklasser.


Ik weet niet wat voor middenklasser jij hebt - of wat je vind dat daar onder valt .... maar ik ben het ook hier niet mee eens.

M'n 997 4S Cabrio was goedkoper in de houderschapsbelasting en het verbruik dan m'n middenklasser. Ook was de All Risk verzekering goedkoper (op basis van Taxatiewaarde - tegen nieuwwaarde voor de middenklasser).

Maar ik moet natuurlijk wel even vermelden dat de middenklasser 3x zoveel kilometers per jaar maakt dan de 997 :popcorn:

Als ik de trekhaak en laadruimte niet zo hard nodig had, was de middenklasser de deur uit gegaan - en niet de 997 .... die heeft van pure armoede plaats moeten maken voor een luchtgekoelde 911 :mrgreen:


19 aug 2020 14:13
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
... Maar dat je een 911 weer voor 1.000 of 2.000 euro rijdend hebt, is gewoon niet waar als er iets mee aan de hand is. Helaas. Daar moet gewoon een 1 voor.


Als hij roest, heeft lang stilgestaan en het blok aan revisie toe is mag je daar gerust een 3 of 4 voor zetten hoor.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2020 14:14
Profiel WWW
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Als hij roest, heeft lang stilgestaan en het blok aan revisie toe is mag je daar gerust een 3 of 4 voor zetten hoor.


Precies, dat is dus mijn fout. Ik had maar 23k liggen. Je hebt dus minimaal 10k meer nodig voor onderhoud/reparatie.


19 aug 2020 14:20
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
77460

Heb ook wel eens een mindere gehad :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


19 aug 2020 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
OK.
Heel nare ervaring.
Maar ik vrees dat weer zo’n draadje gaat worden waarin jij gaat zeggen dat alle 911-en slecht zijn en wij allemaal gaan roepen dat ze juist heel goed zijn.
Je hebt een rotte appel uit de mand gepikt. Dat is heel zuur en duur. Dat wil niet zeggen dat alle appels rot zijn. Alle G model appels zijn echter wel oud, dus kans op rot is aanzienlijk en neemt ek jaar verder toe.
Wie zegt dat 911 nooit rot of slecht zijn, is niet of slecht geïnformeerd. En heeft het fout.


19 aug 2020 14:29
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Je hebt helemaal gelijk. Ik zeg ook niet dat ze allemaal slecht zijn, alleen niet beter/sterker dan een andere auto. En dat wordt wel heel veel gezegd en opgeschreven

En als ie gaat roesten, dan wordt het al gauw onbetaalbaar, omdat de motor ondertussen kapot gaat terwijl je de strijd aangaat met de roest.

Had ik dat geweten, dan had ik de auto 4 à 5 jaar geleden direct verkocht en er geen geld meer ingestoken.

Maar ik houd nu ook op met berichten plaatsen. Die auto heeft al genoeg tijd, geld en (veel negatieve) energie gekost.


19 aug 2020 14:35
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Johann schreef:
Heb je wel een goeie technicus vraag ik me af. Een Luchtgekoelde 911 blok is een best eenvoudig beestje. Als de compressie goed is kan je redelijkerwijs ervan uitgaan dat de kleppen goed afgesteld staan. Een luchtgekoelde blok maak natuurlijk ook meer herrie dan een watergekoelde blok want er is geen isolatie laag tussen het mechaniek en de buitenwereld.

Volgens mij kan het maar aan enkele dingen liggen:
- Wat Dial_888 al zei; bougies vervangen, bekabeling vernieuwen, verdelerkap/rotor vervangen. Na vijf jaar zijn ze ook alweer oud
- Oude benzine
- Vieze injectoren
- Vieze luchtweger
- Te weining benzine druk
- Verstopte benzine filter
Allemaal te fixen voor minder dan 1000 euri.


Ik zou eerst even langs Johann rijden :mrgreen:

Punt 1: de meeste NL-auto's hebben meer last van roest door ons zeeklimaat.
Punt 2: AKK! en daarmee een onderzoek naar vroegere schades.
Punt 3: onderhoudshistorie.
Punt 4: Niet wegdoen, je hebt er al veel in geïnvesteerd! Maak het jouw auto!!!
Punt 5: als Johann niet kan/wil, zijn er juist hier andere mensen die je misschien willen helpen, misschien is het maar een kleinigheidje!
Punt 6: Totmbo af en toe een bloemetje geven, en niet teveel naar haar luisteren :mrgreen:
Punt 7: bulletproof is alleen het VW T4 2.5 tdi blok :mrgreen: :cheers:

Zoek eerst bij de hulpvaardigen alhier uit, wat er loos is! Je hebt een leuke klassieker in handen, niet zo snel opgeven! Hoort ook deels bij de hobby!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 aug 2020 14:36
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Naas alle problemen is er ook een kopbout afgebroken, dus het is sowieso geen kleinigheidje.

Blok eruit, koppen eraf, alle kopbouten vervangen, blok weer inbouwen. 'The works'.

En waarschijnlijk dus oliepomp kapot want warmtewisselaars volgelopen. Dus blok moet waarschijnlijk ook gesplitst worden.

Gaat sowieso vele duizenden kosten. Wie het ook doet.


19 aug 2020 14:41
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En mijn Totmbo was aardig gek op die auto. Ze had zelfs een koosnaam voor de auto. En ze reed er graag in. Sneller dan ik zelfs. En ze is Oostenrijkse, go figure.

Dus dat is het probleem niet.

Maar zij vind de kosten wel absurd en kan ook niet geloven dat de andere liefhebbers allemaal tussen de 25 en 40k hebben liggen voor zulke situaties.


19 aug 2020 14:43
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
EN daar gaat het mis....NOOIT aan TOTMBO vertellen wat het kost.

TOTMBO denk dat ik mijn 931 hebben opgeknapt voor enkele duizend euri want ik laat haar alleen de rpijzen van de geodkope dingen zien en dan roepen hoe goedkoop de auto niet is :D . TOTMBO alleen selectief informeren dus :res:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2020 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Je moneypit zou nog een beetje mee kunnen vallen....

Als je m voor 25k hebt gekocht, dus in de dagen dat er niet de belachelijke bedragen voor werden betaald zoals afgelopen 4 jaar...

En je hebt er bijelkaar 25k in gestoken tm de dag dat ie weer rijdt

Dan denk ik dat je er niet alteveel op verliest - en als ie mooi is zelfs quitte kunt spelen

Ook goed argument om je vrouw ervan te overtuigen dat het prima is om er nog een paar duizend euro tegenaan te gooien.

En met alle respect voor je huidige garage, ik zou m naar een porsch specialist laten brengen. Daar kunnen ze dan met een frisse blik en echt verstand v lufties aangeven wat er moet gebeuren. Visser in Huizen is bv niet te ver van Amsterdam. Rebel in Steenwijk is wat meer ri jouw provincie.


19 aug 2020 14:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
En waarschijnlijk dus oliepomp kapot want warmtewisselaars volgelopen.


Bij een kapotte oliepomp lopen je warmtewisselaars niet vol met olie. Bij een lekkend blok wellicht wel.

Sowieso is het raadzaam bij een motor-revisie het blok te splitsen - zodat je ook de krukas en drijfstang lagers kunt vervangen. Je zal die eerste niet zijn die voor veel geld een motor laat reviseren en op die laatste € 1000 bespaard ... om niet veel later een uitgelopen of vastgelopen drijfstang te hebben :|

drie.twee schreef:
.... en kan ook niet geloven dat de andere liefhebbers allemaal tussen de 25 en 40k hebben liggen voor zulke situaties.


Ik ook niet .....
Daarom laten (gelukkig) veel mensen een AKK uitvoeren voordat ze tot zo’n dure aanschaf overgaan.


19 aug 2020 14:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Daar heb ik me ook al eens meer dan 5K mee bespaard :thumleft:


19 aug 2020 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Je hebt er niks aan maar het is en zal een moneypit blijven. Als ik het zo lees moet er nog genoeg gebeuren en ben je zo weer 8-10 mille verder (en dan maar hopen dat er niet weer iets kapot gaat want nog steeds een oude auto).

Hoe langer hij stilstaat hoe verder hij aftakelt...hoe dan ook. Ik zou hem "as is" verkopen, even verdrietig zijn en door met andere zaken.


19 aug 2020 14:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Johann schreef:
EN daar gaat het mis....NOOIT aan TOTMBO vertellen wat het kost.

TOTMBO denk dat ik mijn 931 hebben opgeknapt voor enkele duizend euri want ik laat haar alleen de rpijzen van de geodkope dingen zien en dan roepen hoe goedkoop de auto niet is :D . TOTMBO alleen selectief informeren dus :res:

Ik neem aan dat TOT-J-MO hier niet meeleest.... :mrgreen:
Ik zou ook niet zomaar 40k hebben “liggen” om in mijn 3.2 te kieperen trouwens. Ik geloof niet dat dat een vereiste is om een 3.2 te bezitten en rijden.


19 aug 2020 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Uit de eerste post van TS:
drie.twee schreef:
...Ik ga hier ook verder niet op reageren.
:mrgreen:

Maar alle gekheid op een stokje. Ik zou allereerst naar een Porsche-specialist gaan en hem de auto laten beoordelen. Dan weet je beter waar je aan toe bent dan nu. Heb je nu het geld (er) niet (voor over) om hem rijdend te maken? Dan sluit ik me aan bij de adviezen het hok te verkopen. Als je hem nu wegzet en over een jaar of 4 weer uit de schuur trekt, krijg je nog eens het k#tgevoel terug dat je nu ook al hebt. Plus dat er mogelijk nog meer aan moet gebeuren om hem rijdend te krijgen of dat je er nog minder voor kunt krijgen dan nu.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


19 aug 2020 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
En als ie gaat roesten, dan wordt het al gauw onbetaalbaar, omdat de motor ondertussen kapot gaat terwijl je de strijd aangaat met de roest

Ik denk dat je ook nog eens pech hebt gehad met de schadehersteller. Zelfs Porsche restaureert complete auto's sneller dan 4 jaar. Zo'n reparatie hoeft niet langer dan een paar maanden te duren (doorlooptijd).
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


19 aug 2020 15:17
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Als je m voor 25k hebt gekocht, dus in de dagen dat er niet de belachelijke bedragen voor werden betaald zoals afgelopen 4 jaar...
En je hebt er bij elkaar 25k in gestoken tm de dag dat ie weer rijdt


Ik heb er gelukkig nog minder voor betaald; 21k. Meer dan genoeg, zo blijkt nu.

Maar met 25k heb ik hem nog niet rijdend. Die is ruwweg al op. Er komt NOG een keer 10 of 12k bij. Motorrevisie, kopbouten, injectoren etc. en zo ik nu al lees, ook lagers krukas en drijfstang vervangen. Dus blok splitsen.

Niemand wil die auto hebben zoals hij nu is. Mensen zijn niet gek.


19 aug 2020 15:21
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Ik denk dat je ook nog eens pech hebt gehad met de schadehersteller. Zelfs Porsche restaureert complete auto's sneller dan 4 jaar. Zo'n reparatie hoeft niet langer dan een paar maanden te duren (doorlooptijd).


Tja, dat is Drenthe. Weinig expertise en erg traag. (ik kom hier zelf niet vandaan, maar woon hier sinds 10 jaar)

Opslag is nu echt de enige optie. Het geld is op en de economie is voorlopig naar de knoppen.


19 aug 2020 15:23
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Let echt op met opslag....je kunt zo terugkerend roest/lakschade krijgen door slechte opslag praktijken
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2020 15:26
Profiel WWW
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Tja, dat is ook heel jammer. Maar dat krijg je nou eenmaal als zo'n auto niet sterk genoeg is: self-destruct.

Na vele duizenden euros mag je gewoon verwachten dat zo'n auto weer rijdt.
Dat doen andere auto's ook gewoon, hoor.


19 aug 2020 15:30
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Als je een auto tot op de metaal heb geschuurd en niet een KTL coating o.i.d. hebben gegeven is je galvanisatie gewoon weg/beschadigd en is de staal niet meer zo goed beschermd als af fabriek. Dan is roest ook niet ver weg. Daarom moet je het carrosserie helemaal kaal maken, dippen en dan spuiten. Alleen dan kan je redelijk zeker van zijn dat de auto niet door blijven roesten.

Niet Porsche specifiek maar een eigenschap van staal :idea:


Maaruh...ik heb net je intor post gelezen...

drie.twee schreef:
Daarom op zoek naar een origineel Nederlandse Porsche 911 3.2 coupe, 1985-1989, zonder kat, met schuifdak en zwart lederen interieur.
Lakkleur niet belangrijk. Wil deze later body off slate grey metallic laten spuiten.
Kilometerstand ook niet zo belangrijk. Wil t.z.t. volledige motorrevisie laten doen.


Ik zie het probleem niet zo :popcorn:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2020 15:40
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.