Voor de niet direct injectie zou het ook de inlaatkleppen kunnen reinigen. Vernevelde brandstof komt daarlangs de cilinder in.
Dat is tevens ook een nadeel van de directe injectie dat het allemaal meer aankoekt. Zeker als er korte stukjes worden gereden. Hebben alle merken last van. Porsche met DFI ook. Gaat met het voortschrijden der kilometers wel meer voorkomen.
01 sep 2020 11:10
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Re: V-Power “Racing”
Pondje schreef:
Kan deels tussen de oren zitten, maar 400km op een halve tank had ik nog nooit gehaald hoor
Als ik met de Porsche gaat rijden mag ik blij zijn dat ik 400km met een volle tank haal
01 sep 2020 13:40
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: V-Power “Racing”
Pondje schreef:
Kan deels tussen de oren zitten, maar 400km op een halve tank had ik nog nooit gehaald hoor
Hoe heb je dat gemeten
400 km gereden en toen de wijzer op het midden gespot, of 400 km gereden en (niet?) vol afgetankt?
Ik weet niet wat je normale verbruik is ... maar 10% verschil in verbruik ga je MI niet redden door andere brandstof alleen
01 sep 2020 15:30
Pondje
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Re: V-Power “Racing”
Thuis afgetankt en kwam neer op 38L na 450km! Vindt ik abnormaal zuinig en had ik nog nooit gehaald hoor
01 sep 2020 15:40
Rik964
Re: V-Power “Racing”
Chip met dual map ingebouwd. Schakelaar eenvoudig gemonteerd onder de stoel. Het schakelen werkt! Ter plaatste werd door Patrick (Kappi2907) de 964 uitgelezen. Dit weekend rijden met de 964, ik ben benieuwd.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum