Re: 911 vs Boxster - dilemma
Hey CT3.2...
Yep, ik begrijp je dilemma! Na 964 Targa (uiteindelijk deden de C4-aandrijving en toch wel heftig windgeruis deze de das om - maar wat een mooie & klassiek look), 2x 964 C2 en 968CS, kocht ik een Boxster 986 2.7. Een heerlijke auto, maar: geen 911. Dat is gewoon iets wat aan de Boxster kleeft. "Geen 911". Dat is al wat minder bij de Cayman, dat verschil, op de één of andere manier. Omdat de 986 geen 6-bak had en geen cruise control, in dit '100km-landje' op zoek gegaan naar weer een 911. Totdat ik bij Haaglanden een Silber 987
3.2S zag staan en me een proefrit gunde: wát een auto!
Werkelik het enige dat er aan scheelt, is dat het... geen 911 is. Dit rijgenot, heb ik alleen ervaren in de 968CS, waarmee je op een circuit echt rondjes kunt draaien om (oudere) 911's. De Boxster is een budget-auto die echt (hard) rijden mogelijk maakt, op bochtige (berg)wegen zonder de angst om te spinnen. Met zoveel plezier - en alles lekker 'open'.
Je gaat je targa missen, zeker, want "je had hem nooit weg moeten doen". Maar mijn Boxster vergoedt het 'verdriet van verkochte 911's' ruimschoots