Re: Wat zijn de verschillen voor de 911 G series m.b.t.EU en
Dan wordt bij deze de samenvatting tot nu toe..... (wederom bedankt dapatch)
SamenvattingOpheldering m.b.t.
niet correct aangeduide EU of US versies;
Er zijn twee verschillende specificaties; •
Noord-Amerikaans, US/Canada (NA) – Vin begint met WP0 met verschillende combinaties e.g. WPOABO voor Carrera Coupe)
•
Rest of World (RoW) - VIN begint met WP0ZZZ
RoW staat voor alles wat niet aan de Noord-Amerikaans standaard voldoet. Dat is dus zeker niet alleen Europa; denk aan Zuid-Afrika, Australië, Japan, Hong Kong, Midden-Oosten etc.
De verschillen zitten vooral in carrosserie (vanwege veiligheid voetgangers), uitrusting en uitstoot.
Voor de NA markt moest de compressie verhouding aangepast worden vanwege uitstoot regulaties en daardoor is er een andere verbrandingskamer gebruikt.
Het verschil zit hem in de zuigers. De zuigers voor auto's met katalysator hebben een grote(re) uitsparing in de bovenkant. Verschillen in de kop komen ook voor maar die zijn vaak klein en eventueel aan te passen.
Een greep uit de verschillen (Denk meeste van de 3.2)• Stoot blokken op achterbumper (Kleine voor Row en Brede voor NA)
• Knipperlicht in fender (Geen knipperlicht voor NA)
• “Schakel indicator” (Pijl) in de toerenteller (Row heeft dit niet)
• VIN op dashboard (RoW) en VIN in raamstijl (NA)
• 3.2 (NA) heeft “driving lights” voor en achter. Voor verwerkt als verlenging van de knipperlicht
• 3.2 (NA) heeft achter rode knipperlichten, RoW heeft Oranje
• Lichtbalk
• Luchtpomp (NA)
• NA staat hoger dan RoW
• Koplampen: H5 (Sealed Beam) koplampen (NA) v.s. H4 lampen. (RoW)
• US (NA) autos zijn vaker door de zon (UV) lelijker qua rubbers, dash, interieur, lak; vooral de Californie autos.
• (NA) Lagere compressie (Andere verbrandings kamer), wat leidt tot een iets lager vermogen/Koppel.
•
Mooi draadje op pelicanparts met foto's