Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Daar hoef je geen advocaat voor te zijn , maar zeker niet iedereen zal daar werk van maken en die situatie kent bovendien altijd alleen maar verliezers. Hoe wil je trouwens die mondelinge afspraak hard maken in de procedure
Daar hoef je ws. niet eens om te vragen, want ook hij leest zoals eerder gezegd mee. Tegenover mij (en anderen) was hij over zijn manier van handelen overigens duidelijk en wist je waar je aan toe was, laat daar geen misverstand over bestaan, wat niet wil zegggen dat ik het er mee eens ben.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 sep 2005 16:22 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Ieder diertje zijn pleziertje maar je moet geen ervaringen met een slechte vangst hebben om te genieten van de zoektocht Ik vond de zoektocht naar mijn 964 alleszins zéér leuk.
Waarbij ik niet ontkracht dat HET GROTE GENIETEN zal beginnen met je mooie 964. Proficiat en succes
|
12 sep 2005 16:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 sep 2005 16:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik hoef een procedure om te beginnen niet te winnen om iemand spijt te laten krijgen van zijn handelen. Ik hanteer het principe dat iemand die mij een kunstje flikt, dat die daar een draai om z'n oren moet krijgen. Als men dat eenmaal weet, dan worden er geen kunstjes meer geflikt. Mijn voordeel is natuurlijk ook dat ik goedkoop kan procederen en de wederpartij meestal niet.
Maar mijn antwoord ging uit van de vraagstelling, die als ik mij niet vergis uitging van een schriftelijke overeenkomst.
|
12 sep 2005 17:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bij mij heeft hij het voorbehoud niet gemaakt. Misschien omdat de keuring op zeer korte termijn kan, misschien omdat hij er van overtuigd is dat ik de auto wel zal afnemen (Carlo zal neem ik aan zelden verrast worden door de uitkomst van een aankoopkeuring), misschien omdat hij mij graag als klant wil binden (niet geheel onverstandig, als deze aankoop mij bevalt dan is de kans dat ik in de toekomst meerdere auto's bij hem zal afnemen groot) en misschien ook doordat ik heel duidelijk heb aangegeven hoe ik met de aankoopkeuring om wens te gaan.
Hoe dan ook, ik maak mij geen zorgen. Ik maak in mijn praktijk vervelender situaties mee dan een koop van een auto die teleurstellend verloopt... Dus mocht er een kink in de kabel komen, dan zal ik daar wel bovenop komen.
|
12 sep 2005 17:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Mijn vraagstelling niet:
|
12 sep 2005 17:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en misschien ook wel vanwege iets anders.
Laten we er maar niet naar raden en het juiste antwoord er op aan Carlo over laten.
|
12 sep 2005 17:49 |
|
|
Devils son
|
Ook een mondelinge overeenkomst is hard te maken. Maar dat vereist sluwheid. En verder is het heel casuïstisch.
|
12 sep 2005 17:50 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ik denk als Carlo dit allemaal leest, hij zich waarschijnlijk achter z'n oren krabt en denkt, wat heb ik nu weer allemaal aan mijn fiets hangen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 sep 2005 17:53 |
|
|
Devils son
|
Ik denk het niet. Hier gaan een aantal personen ervan uit dat Carlo afspraken niet nakomt. Ik ga daar wel vanuit, net als dat ik mijn afspraken pleeg na te komen. Verder spreek ik volledig hypothetisch.
|
12 sep 2005 17:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
12 sep 2005 18:00 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik denk niet dat er hier op het forum veel mensen zijn die denken dat Carlo zijn afspraken niet nakomt, de rest is wat mij betreft allemaal 'gepenis"...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
12 sep 2005 18:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Bedankt
|
12 sep 2005 18:31 |
|
|
Devils son
|
[/quote]
Ok, en dat voorbehoud heeft hij tegenover mij niet gemaakt. Dus het feit dat we nu toch met z'n allen er over blijven doorzagen geeft voor mij aan dat er mensen zijn die denken dat ik mij ergens zorgen om moet maken, te weten: een toevallige passant met een zak geld.
Ik heb goede verhalen gehoord over Carlo en ik heb een prettig contact met hem. Geen praatjes, maar gewoon zeggen waar het op staat. Als ik geen vertrouwen in hem had, dan had ik geen auto bij hem gekocht.
Ik heb ook geen aversie tegen autohandelaren. Ik ben weliswaar ooit door een handelaar genaaid, maar ook ooit door een officiele Porsche dealer. De handelaar had geluk, ik studeerde toen nog geen rechten. De Porsche dealer had pech, ik was toen reeds afgestudeerd (en aan de slag). Een dealer die een geklokte auto onder geen beding wilde terugnemen en nadat ik zorgvuldig een zaak had opgebouwd mij verzochten of ze ajb de auto mochten terugnemen... Nota bene ging men toen in op mijn eis: eerst geld terug op mijn rekening en dan mag je hem komen halen.
But I digress. Ik heb er vertrouwen in. Dat is volgens mij het enige dat telt.
|
12 sep 2005 18:35 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Da's precies wat Eric (en Marcel) hierboven zeggen...
|
12 sep 2005 18:56 |
|
|
Devils son
|
Maar met alle respect, dan begrijp ik de discussie niet...
|
12 sep 2005 19:02 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Klopt
(nee, zonder dollen, Eric zegt toch dat Carlo hem dat destijds ook GEZEGD heeft... Dat hij het niet netjes vond, doet op zich niet terzake!)
|
12 sep 2005 19:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... maar dat denk ik ook.
Zeg dus niet dat hij zijn afspraken niet nakomt, maar deze handelswijze is nieuw voor mij en wat mij betreft in dat geval positief gewijzigd.
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 12 sep 2005 19:14, in totaal 2 keer bewerkt.
|
12 sep 2005 19:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
12 sep 2005 19:12 |
|
|
Devils son
|
Uit jouw woordkeuze "maar als advocaat zul je het wel ZEKER weten", leid ik af dat je er een hard hoofd in hebt. Kennelijk dus onterecht.
|
12 sep 2005 20:40 |
|
|
Devils son
|
Zeikert!
|
12 sep 2005 20:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik vond rechten altijd al zo saai, maar dacht dat het toch altijd welliswaar saai, om de essentie en de inhoud ging. Misschien ben ik te blond hoor, maar die zijn volgens mij helemaal zoek hier! Iemand (Devil's son) heeft hoogstwaarschijnlijk een hele mooie 964 gekocht waarin hij na keuring hoogstwaarschijnlijk (2x ) heel tevreden zal rondrijden. Maar wat doen we hier? Lekker hakketakken over wat er evt. zeer onwaarschijnlijk, maar toch, fout zou kunnen gaan en wie dan wie hoe gaat aanpakken. Pfff.... wat een kinderachtig wannabe stoer gedoe! Lijkt wel een zandbak op de kleuterschool, alleen de autootjes waarover geruzied wordt zijn wat duurder!
En nu aub. niet allemaal aankomen met: "Ja maar, hij begon!"
Sorry, kon het even niet laten....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 sep 2005 20:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
daarom tandarts geworden.
|
12 sep 2005 20:58 |
|
|
Devils son
|
Ook wel: beul die een nota stuurt...
Ik ben nu wel officieel bang van jou!
|
12 sep 2005 21:03 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6