Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:20

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche gebruik, eerste, tweede, of enige auto ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Ik heb de 993 S speciaal aangeschaft voor woonwerkverkeer , omdat er anders nauwelijks mee gereden zou worden. Het z.g.n. funrijden is aan mij niet besteed , je komt in dit land te vaak in drukte en/of files terecht om van "fun" te kunnen spreken.

20 sep 2005 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Mijn 964 is duidelijk de tweede auto voor erbij. Heb een auto (Chrysler Voyager) van de zaak, maar daar rij ik niet veel in (ga vaak op de fiets naar mijn werk), zo'n 15000 km per jaar of zo. Wel lekker groot, dus er gaat veel in tijdens de vakantie :lol:

Porsche vooral in het weekend dus en dan is het extra genieten.

Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 20 sep 2005 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.

20 sep 2005 13:37
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Dagelijkse auto de 996 4s, KJN is de familiebak. :oops: :oops: :oops:

20 sep 2005 14:47
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
John4S schreef:

Familie-Droombak (die van mij in elk geval) :roll: :wink:

Laatste update 22/10/2013

20 sep 2005 14:48
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mijn dagelijkse wagen is een VW Touran van de firma.

Wil ik eens genieten, dan neem ik de 968.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 sep 2005 15:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
John4S schreef:

ge moet u daar niet voor schamen
:lol: :lol:

20 sep 2005 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964 Cabriolet C2
Bericht 
Ik heb de Porsche nu een 6-tal maanden, en ik kom er nog niet mee op de weg.
Als ik dat dan eens doe, dan is het met geleende handelaarsplaten.
Vanaf volgend jaar, dan is mijn "project-car" klaar, dan zet ik hem op de weg.

Ik heb ook een leasebak (BMW320d) van het werk waarmee ik 60.000 km. per jaar mee doe. ook zo'n "baas-betaald-de-kilometers" auto.
Verder staat in de garage nog een Z3 (voor de vrouw), een MG van 1976 en een Ford Ka (omwille van de 4 plaatsen).
We gebruiken dus meestal de 320d, omdat dit niks kost en het een fantatische wagen is. Tanken met kaartje van het werk.. je weet wel.
Uiteindelijk is het de bedoeling om de Z3 van de weg te halen (bewaren voor later) De MG ook aan de kant en de Ford Ka, die mag weg. De Porsche komt er dan bij als een 2de wagen.
Vanaf volgend jaar maart (dan is mijn huidige 964 klaar) zoek ik voor mezelf een 911 speedster. Maar dan wel een héél goede, zonder werk.
Dit zal dan de 3de wagen worden denk ik.
Verder staat nog een Pontiac Fiero aan de kant waar nog wat werk aan is. Maar die dat is een wagen zonder emotionele en financiële waarde.

20 sep 2005 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
De 911 is 3e auto. M'n vriendin gebruikt een Corolla diesel voor dagelijks vervoer en ik een Renault Express als het regent. Anders op de fiets naar het werk (zo'n 2,5 km). Maar in ieder geval elk weekend wel een keertje met de P op stap. P heeft 4 wielen + een motor = auto, en die zijn bedoeld om mee te RIJDEN!!!

20 sep 2005 16:34
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
PeterDeleu schreef:
Tanken met kaartje van het werk.. je weet wel.

Neen :?: :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 sep 2005 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Helaas niet de eerste, niet de tweede en óók niet de derde laat staan de vierde auto een Porsche. Puur vanwege ruimtegebrek, zou binnen afzienbare tijd weleens verandering in kunnen komen......
Desalniettemin gezien mijn vak/branche altijd de beschikking over zéér fatsoenlijke auto's: Op dit moment een A6 Avant 3,0 TDI quattro ( tiptronic :wink: ). Echtgenote een Golf 1,6 5d. autm. van 2002 ( = boodschappen auto ).

20 sep 2005 16:47
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
Vanwege de vele projecten door het hele land verplaats ik mij in de overbekende "leasebak" (Volvo) met de bekende tankpas van de zaak.

In het weekend of doordeweeks 's avonds mag de 993 uit de garage om lekker te draven.

Vrouwlief verplaatst zich in een Golf Cabrio, hetgeen in het weekend bij mooi weer nog wel eens een discussie op wil leveren met welke auto wij gaan toeren (ja ja = luxe probleem, kweet 't)

De in redelijke nieuwstaat gebrachte SC staat in de stalling, ook hier geldt: kweet 't is zonde maar ik pak toch meestal de 993.
Vind ik een fijnere auto.
De SC zal op termijn ondanks alle modificaties helaas het veld moeten ruimen, ik moet er alleen nog even aan wennen.

20 sep 2005 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Porsche is er voor dagelijks gebruik.
In het weekend rijden we de Audi..........makkelijk met de kids.

Peter-gemiddeld drie keer in de week-3.2

20 sep 2005 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
robbie965 schreef:
ik gebruik de P. alleen met goed weer
verder heb ik nog een ford transit bus en 2 cannondale's :wink:

Ik heb mijn Kona Stab downhill weggedaan zodat ik mijn 944 kon kopen, enige auto maar rijd er niet dagelijks in, dat doe ik op de stadsfiets. De Kona downhill komt ook weer terug :D

...het beste van 2 werelden 8) 8)

944 Granat Rot '85

20 sep 2005 18:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
De Boxster is onze 2e auto, de dagelijkse km maken we in de VW Bora V5. De boxster komt alleen uit de garage als het goed weer is en in het weekend. Nu maar kopen dat het weer van vandaag nog weeeeeeeeeeeeeeeken zo blijft, kunnen velen van ons nog lekker lang genieten.

20 sep 2005 19:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Wij rijden beide ongeveer 60 km per dag, woon-werk, Eric daarnaast ook nog zakelijke km.
Eric heeft een polo Variant (diesel, eerste auto) die we ook gebruiken voor oa de boodschappen vanwege de ruimte.
Ik heb een Seat Arosa (tweede auto) voor dagelijks verkeer, maar ik wissel heel heel vaak met de Porsche :lol: (beide weinig ruimte voor boodschappen)

De Porsche (derde auto) gebruiken we voor de familie bezoekjes, de mijne wonen wat verder weg, dus altijd een leuk ritje en voor de mooie dag ritjes of forumuitjes.

Ik zou bijna zeggen dat de Seat voor erbij is :lol: :lol:

20 sep 2005 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Ik gebruik hem voor dagelijks gebruik.
In de winter de hardtop erop voor het kleine beetje extra comfort.
Moet kunnen met zo'n jonge toet....
Trouwens heb geen plaats op de driveway voor nog een wagen (laten we het niet over de kosten hebben)

Groet,

Edward

20 sep 2005 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Mijn 930 heb ik gekocht als hobby-wagen. Komt alleen buiten als het goed weer is. 1 keer een uitzondering gemaakt (regen) om ermee op Zolder te gaan rijden maar zal niet meer voorvallen.

Een andere wagen heb ik niet maar mijn vriendin heeft er nog 2 : Audi 1800 benzine om mee naar het werk te rijden en een Golf TDI cabrio die ik dan weer het meeste gebruik om boodschappen e.d. mee te gaan doen + dat we hem ook gebruiken als we op vakantie gaan. Naar 't werk gaan doe ik met de Fireblade. Mijn vriendin heeft er ook eentje (Fireblade) maar die is voor haar dan weer haar hobby-motor. Met onze R1 (3de motor) wordt niet op straat gereden, die is alleen maar voor op circuit. En onze go-karts natuurlijk ook :roll:

We hebben het eens bij elkaar geteld en we hebben voor ons tweetjes zo'n 1000PK ter beschikking. Geen/nooit vervoersproblemen dus :lol:

20 sep 2005 20:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
de mijne kan tegen het winterweer
ik spoel die wel af als het te gortig is ivm zout op de baan
voor de rest, bollen maar hoor.

20 sep 2005 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Porsche wordt gebruikt als 3e auto. Mijn dagelijkse auto is een BMW 320D Touring en mijn vriendin rijd een Opel Corsa.

De BMW staat op de zaak, ik zit te overwegen om deze niet meer prive te gaan rijden. Voor het geld van de bijtelling kan ik wel wat onderhoud aan de Porsche laten verspijkeren. :roll:

20 sep 2005 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
CayenneS/997GT3
Zuid-Holland
Bericht 
Dagelijkse auto de 997S , KJN is de familiebak. :oops: :oops: :oops:

20 sep 2005 21:23
Profiel
PorscheForum Rookie
993 Carrera Cabrio
Bericht 
Rover 75 full option dagelijkse wagen voor het comfort op saaie ritten.
993 Cabrio voor hobby, als het mooi weer is of bij speciale bijéénkomsten.
Cabrio zal binnen 1,5maand weer 6 maand onder het zeil verdwijnen vrees ik, zal haar missen :cry: Maar in de vroege Lente is het dan weer dubbel genieten :D

20 sep 2005 21:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Porsche is mijn enige wagen en wordt dagelijks gebruikt voor naar het werk +- 1200 Meter. Ik heb geen kinderen en doe ongeveer 14000 km per jaar. Bagageproblemen neem ik er graag bij.

20 sep 2005 21:36
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dagelijks benenwagen,
familie-bak Volvo( binnenkort iets anders, maar a la Mauk welke?wat?wanneer?), hobby 993

20 sep 2005 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Voor woon werk en lange ritten met vrouw en kids en hond gaan wij meestal met de Citroen Xsara break diesel, mijn vrouw gebruikt voor woon werk en de kids naar school brengen de Hyundai Getz, en als wij echt willen genieten dan gaan wij heerlijk met de Porsche op pad (ook met z'n 4ren (dan blijft de hond thuis). Soms neem ik nog wel de motor Suzuki SV 650s, maar sinds ik de Porsche heb steeds minder.
Porsche dus duidelijk puur voor fun.

20 sep 2005 21:45
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
RS-R schreef:
( binnenkort iets anders, maar a la Mauk welke?wat?wanneer?)

Afbeelding :wink: :wink:

20 sep 2005 21:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende