Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 apr 2025 5:38

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
964 RS Touring 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Om een oude RS hangt iets meer "romantiek" wat zich wss meer blijft vertalen in de prijs...

..maar kopen om de investering zou ik sowieso niet doen...(is trouwens ook al uitgebreid besproken hier meen ik.. :wink: )

25 sep 2005 23:38
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
fred.soers schreef:
Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3? Van de Rs zijn er iets meer gemaakt en de GT3 heeft m.i. wat meer Racehistorie!

Wie biedt duidelijkheid??

RS zal op termijn een betere investering zijn, maar of je het daar voor moet doen :roll: :roll:

Ervan uitgaan dat je met de RS de 964 bedoeld en niet de 996, denk ik dat op gebied van racehistorie de 964 niet moet onderdoen. Alle races waar nu met een GT3 wordt geraced, deed men dat in de beginjaren 90 met een 964RSR.

Heb je de productieaantallen van de 964RS versus 996GT3, die kan ik namelijk nergens vinden. Ben ook niet zo'n Google-expert.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 sep 2005 8:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
de Beerens RS is dus NIET diegene die ik een tijd terug te koop wist !
Toch vreemd dat van een auto waar er "maar" 2051 van gemaakt zijn, er zo regelmatig te koop verschijnen. Valt mij trouwens ook altijd op van 1973 RS. Ze smijten ermee naar uwe kop :D (om van Cayennes nog maar te zwijgen, die bollen hier precies meer rond dan de nieuwste VW golf)

Als het klopt (Morgan boek) zouden er wel maar 76 RS tourings gemaakt zijn !! das niet echt veel hé. Wie vond nu weeral dat een RS z'n meerprijs niet waard is ? qua zeldzaamheid kan het nochthans tellen.

26 sep 2005 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3?

Daar ben ik geen 100 ... maar 300% zeker van :!: (puur financieel gesproken dan :wink: )

Citaat:
Maar om nu een RS comfort te kopen

Helemaal mee eens :!: Koop dan een C2 :wink:
Hier bestaat geen "gulden middenweg" imho

Citaat:
GT3 is sneller dan de 964, maar dat beetje comfort dat je hebt op een GT3, is zo goed als weg in de GT3RS, en helemaal in de 964RS

Idd ... ben met jou al hoop km's meegereden ... en heb al t geluk mogen hebben in een 964RS te mogen meerijden ... toch nog een behoorlijk verschil :idea:
kben er zeker van dat een forumritje al snel een kleine HEL wordt in een 964RS :?

Citaat:
Als de GT3 een watje is dan wil ik wel eens een stuk in een 964RS rijden!!!

Ik zeg niet dat de GT3 een watje is ...
Ik zeg dat de GT3 tegenover de 964RS een watje is ... :wink:
Ik persoonlijk zou een GT3 kopen ipv een 964RS ...

Citaat:
Echter, zou ik zoveel geld voor een 964 neertellen: doe mij dan maar een Turbo 3.6.

Op zich één van mijn all time favorits ... maar beide wagens hebben een heel andere filosofie imho ... 965 is een puur schuurijzer dat loeihard gaat ... RS gebruik je ff voor het "andere" hard gaan :wink:

Dirk
:wink:

26 sep 2005 10:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
Zeldzaam en meestal weinig kilometers.

Er staan er genoeg te koop toch?

Zelfs speedsters zijn NIET zeldzaam, 550 OOK niet. Het is alleen de emotie die de prijzen doen stijgen...

Dus de 964RS wordt NIET zeldzaam...

We moeten eens af van dat 'ge-zeldzaam'.

26 sep 2005 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
De 964RS zal nooit meer in waarde dalen maar is momenteel al niet echt goedkoop te vinden uiteraard.

Het is een schitterende (race)auto die ik graag in mijn garage zou hebben maar om er nu een zondags ritje met vrouw en kinderen mee te maken??

Misschien toch gewoon een 997 cabrio voor dat zondags ritje, een 911s voor de lijnen en een 964RS voor de circuitdagen? :P :P

Zo veel is dat toch niet gevraagd?

26 sep 2005 12:05
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
dirkie schreef:
Op zich één van mijn all time favorits ... maar beide wagens hebben een heel andere filosofie imho ... 965 is een puur schuurijzer dat loeihard gaat ... RS gebruik je ff voor het "andere" hard gaan :wink:

Dirk

Uiteraard. Maar als ik zie hoeveel mensen een RS kopen en daar dan niet mee over het circuit gaan, dan denk ik: koop dan een Turbo 3.6. Voor hun de betere auto.

De RS is machtig op het circuit. Op de openbare weg is het nog steeds een geweldige auto, maar kun je de meerkwaliteit van de RS gewoon niet gebruiken.

26 sep 2005 12:51
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ja, vooral in bochten. :roll:
Leuk zo'n ouderwetse turbo,
weet je weer waar het woord "overstuur" vandaan komt.

26 sep 2005 12:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:

Je moet wel kunnen rijden... Maar dat geldt ook voor een RS, want dat is ook niet de meest vergevingsgezinde auto.

26 sep 2005 13:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
De RS is machtig op het circuit. Op de openbare weg is het nog steeds een geweldige auto, maar kun je de meerkwaliteit van de RS gewoon niet gebruiken.

Heb je erin gereden? Moet je de kwaliteiten van een auto volledig uitnutten om er van te genieten?

26 sep 2005 13:56
Profiel
Bericht 
adu schreef:

Heb je erin gereden? Moet je de kwaliteiten van een auto volledig uitnutten om er van te genieten?

Ja, maar ik mocht niet voluit gaan van de eigenaar... (kan ik mij wel iets bij voorstellen overigens)

Om van de auto te genieten hoef je niet voluit te gaan. Maar dan ga je er niet meer van genieten dan van een gewone 964. Althans, ik vind een klapperhard onderstel niet bijdragen aan het genot. De bijbehorende wegligging wel, maar als je normaal rijdt heb je daar niets aan.

26 sep 2005 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Devils son schreef:
Om van de auto te genieten hoef je niet voluit te gaan. Maar dan ga je er niet meer van genieten dan van een gewone 964. Althans, ik vind een klapperhard onderstel niet bijdragen aan het genot. De bijbehorende wegligging wel, maar als je normaal rijdt heb je daar niets aan.

1e zin: dacht ik ook; sterker nog, hoe vaak rijd je met een P voluit?
2e en volgende zinnen: eigen interpretatie :roll:

26 sep 2005 14:03
Profiel
Bericht 
adu schreef:
2e en volgende zinnen: eigen interpretatie :roll:

Het is een mening. Een waarheid bestaat in deze niet.

26 sep 2005 14:11
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
dirkie schreef:

Dirk

Uiteraard. Maar als ik zie hoeveel mensen een RS kopen en daar dan niet mee over het circuit gaan, dan denk ik: koop dan een Turbo 3.6. Voor hun de betere auto.

Een RS is gewoon niet te vergelijken met een Turbo.
Waarom denk jij nu dat een Turbo de beter wagen is voor mij :roll: :roll:
Omdat ik niet op het circuit rij :?: Omdat ik mij niet wil bewijzen op een circuit voor een stel ramptoeristen, die niet liever zouden hebben dat ik even lekker uit de bocht ga :?:
Heb je er al eens bij stilgestaan, dat er misschien ook mensen iets kopen omdat ze het mooi vinden.
Het rijden met een RS, zelfs op de openbare weg, geeft mij gewoon, een prettig gevoel. Je bent hier nog echt met autorijden bezig. Elke op- of afrit zie je met plezier tegemoet.
Dus koop jij nu die Turbo, blijf ik lekker met mij RSje rondkachelen op de openbare weg :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 sep 2005 14:19
Profiel WWW
Bericht 
ppp 356 schreef:
Waarom denk jij nu dat een Turbo de beter wagen is voor mij

De vraag is: waarom denk jij dat ik dat denk? Ik heb mijn persoonlijke mening gegeven, naar aanleiding van een opmerking van Dirkie. En als je die nu eens goed leest (dus vanaf het begin), dan lees je dat ik schrijf dat je een Porsche koopt met je hart en niet met je verstand. Doe dus vooral wat jouw hart je ingeeft. Mij zul je niet op je weg vinden.

26 sep 2005 14:26
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
912 schreef:
ppp 356 schreef:
Zeldzaam en meestal weinig kilometers.

Er staan er genoeg te koop toch?

Zelfs speedsters zijn NIET zeldzaam, 550 OOK niet. Het is alleen de emotie die de prijzen doen stijgen...

Dus de 964RS wordt NIET zeldzaam...

We moeten eens af van dat 'ge-zeldzaam'.

Even gegoogeld
For Sale 964RS 1780 hits
For Sale 964 RS 114.000 hits
For Sale 964 2.660.000 hits

Dus ik blijf gewoon nog even zeldzaam gebruiken :roll: :wink:
Ze zijn makkelijk te vinden :D , makkelijk te kopen is nog iets anders :cry: . De meeste zetten hun Speedster, 550, 904, Rs enz. te koop in de hoop de hoofdprijs te vangen. Hierdoor tonen ze niet zeldzaam, maar ze zijn het wel.

26 sep 2005 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Tja devils son ... :? het is voor mij (en - als ik het goed begijp - met mij nog wel meer meer forummers) onduidelijk wanneer je iets als feit of als persoonlijke mening poneert. Over een persoonlijke mening zul je mij niet snel horen, ik ben het er mee eens of niet en that's it. Zodra je een mening als feit presenteert zul je meer reacties ontlokken, ook bij mij. Ik ben namelijk zo'n type die het merk omarmt maar waarschijnlijk nooit de volle potentie eruit zal halen. Mij zul je namelijk niet (snel) zien op een circuit en een slalom is aan mij niet besteed, maar wat een plezier beleef ik aan die machine :lol: Het technische vernuft, ik vind het allemaal praachtig en de RS is in dat alles wat mij betreft (let op: persoonlijke mening) de overtreffende trap :D

26 sep 2005 14:52
Profiel
Bericht 
adu schreef:
het is voor mij onduidelijk wanneer je iets als feit of als persoonlijke mening poneert.

Als je alles leest moet het logisch zijn. Het begon met deze opmerking:

"Echter, zou ik zoveel geld voor een 964 neertellen: doe mij dan maar een Turbo 3.6."

Dat is een feit (als ik zoveel geld voor een 964 neer zou tellen zou het de turbo 3.6 zijn), met daar achter de mening dat ik de turbo voor de openbare weg een betere auto vind.

Maar, en dat stond er ook bij, ik besef ter dege dat rationele argumenten er niet (bijzonder veel) toe doen bij de aanschaf van een Porsche. Reden waarom ik schreef dat de aanschaf met het hart wordt gemaakt en niet met het verstand.

Ik zal de laatste zijn om iemand te vertellen welke Porsche hij of zij moet kopen. Al wil iemand een Moby Dick uit een museum kopen voor woon-werk verkeer. Ik vind het best (de buren waarschijnlijk niet :twisted: ).

26 sep 2005 17:01
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Mijn vraag

ppp 356 schreef:
Waarom denk jij nu dat een Turbo de beter wagen is voor mij

Uw vraag

Devils son schreef:
De vraag is: waarom denk jij dat ik dat denk? Ik heb mijn persoonlijke mening gegeven, naar aanleiding van een opmerking van Dirkie. En als je die nu eens goed leest (dus vanaf het begin), dan lees je dat ik schrijf dat je een Porsche koopt met je hart en niet met je verstand. Doe dus vooral wat jouw hart je ingeeft. Mij zul je niet op je weg vinden.

Mijn antwoord

Devils son schreef:

26 sep 2005 17:20
Profiel WWW
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mijn antwoord

Ik zie jou niet rijden... :wink:

Maar serieus: Je neemt de opmerking nu te letterlijk. Ik vind gewoon dat voor de openbare weg de turbo 3.6 de beter wagen is en de RS voor het circuit. Maar dan nogmaals: dat is rationeel en Porsches koop je niet met ratio.

26 sep 2005 17:28
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Devils son schreef:
RS-R schreef:

Je moet wel kunnen rijden... Maar dat geldt ook voor een RS, want dat is ook niet de meest vergevingsgezinde auto.

Ja, denk dat dat wel zal lukken.

26 sep 2005 18:21
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
ppp 356 schreef:
Mijn antwoord

Ik zie jou niet rijden... :wink:

Maar serieus: Je neemt de opmerking nu te letterlijk. Ik vind gewoon dat voor de openbare weg de turbo 3.6 de beter wagen is en de RS voor het circuit. Maar dan nogmaals: dat is rationeel en Porsches koop je niet met ratio.

Weet ik, maar vond het gewoon prettig om hierop te reageren :lol: :wink:

26 sep 2005 19:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik zou voor de RS gaan, de 965 is imho veel mooier maar ik houd meer van het bochtenwerk als van de acceleratie

26 sep 2005 22:25
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
robbie965 schreef:
ik zou voor de RS gaan, de 965 is imho veel mooier maar ik houd meer van het bochtenwerk als van de acceleratie

WAT? Je weet toch dat een "RS-Look" een stuk goedkoper te maken is/was dan een "TURBO-Look" he? ;) *owh man!* (hihihi)

26 sep 2005 22:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
no problemo

in een weekend bouw ik hem om en ik kan er ook nog een jubi van maken
das nog makkelijker :wink:

26 sep 2005 22:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende