Tsja, ach wat is
alarmerend?
Waardevermindering van een auto
Nee, dat is nieuws
Ik neem toch niet aan dat velen hier hun auto hebben gekocht, als investering in de hoop dat het alleen maar meer waard zal worden (een enkeling/uitzondering daargelaten).
Het gaat (denk ik) toch vooral om de emotie met het merk, en daarbij zeker ook het plezier en het genot wat je beleefd als je er mee rijdt...
, en natuurlijk niet te vergeten het gezellige sociale aspect!
Dat Porsche dan tov andere merken wel wat waardevaster is, lijkt mij mooi meegenomen!
Momenteel is de vraag blijkbaar redelijk groot naar de 993 "S"jes, maar hoelang nog?
Er komt toch echt een keer een moment dat de 2S en 4S 993 rijders (massaal?
) gaan overstappen naar de 996 4S en/of de 997S of 997 4S.
Tsja, wat betekent dat voor de prijs: groot aanbod, weinig vraag?
In Duitsland is het inmiddels al echt niet meer zo'n probleem om voor €. 35.000,- een zwarte 993 4S te kopen....
(dus voor onder de 40K op NL-kenteken) Ik geloof dat tot en met de 964 er inmiddels een redelijk vast prijsniveau (uiteraard met enige schommeling) is ontstaan.
Wat betreft de 993 en 996 zijn wij daar volgens mij nog niet!
Mijn voorspelling (met het uiteindelijk te verwachten prijsniveau):3.2 - 12.500 - 17.500
964 - 17.500 - 22.500
993 - 27.500 - 32.500 (buiten de "S" en de echte turbo)
996 - 27.500 - 32.500 (buiten de 4S, de echte turbo en GT-3)
Met de 997 zal de waardevermindering/afschrijving zeker net zo snel gaan als met de 996.
Waarom?
Er worden er gewoon simpelweg teveel van verkocht!