Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:39



Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Gevaarlijk wellicht, maar toch:is een Boxster S een porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
tuurlijk is t een porsche.
maar geen 911.


04 dec 2005 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
zelfs een 2.7 vind ik een Porsche; kan je nagaan wat ik van een S vind...... :D

Rijden en zelf oordelen want je koopt hem voor jezelf en niet voor de buurman (tenminste dat hoop ik toch.. :roll: )


04 dec 2005 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
thomas993 schreef:
Ik heb beide auto's gehad en de Boxster S reed het fijnste (+het voordeel van een cabrio) en de 993 Targa was de fraaiste (+het net niet gevoel van een cabrio).
Mocht ik weer voor de keuze staan - Boxster S (maar dan wel met het glazen achterruitje)


hoezo weer een Boxster S dan? rijd / reed je veel met de P dan?


04 dec 2005 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Een Boxter (zie topic-naam) is geen Porsche...

Een BoxSter wel!


oef...


04 dec 2005 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
Epicurus schreef:
Even uit interesse...

Welke auto rijd jij nu ?


A4 tdi, dus de porsche die er hoop ik komt (993 targa streef ik na), is voor 'erbij'..


04 dec 2005 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Als het voor erbij is en je wilt niet per se een cabrio zou ik een 993 targa kopen, ik zou alleen eventueel dan ook een coupe met schuifdak overwegen, maar je moet gewoon de 993 kopen die nog in de beste conditie is ook prijstechnisch. Ik wilde 2-3 jaar geleden een 2S, ben toen tegen een perfecte Targa aangelopen en recentelijk alsnog geswitcht toen ik een zeer goede 2S tegenkwam.
Ik gebruik mijn P nu als daily driver met een oude stationwagon voor erbij, maar eigenlijk als daily driver zou ik een 996 4S moeten kopen voor het comfort, maar het zou me aan me hart gaan om de 993 weg te doen :cry:


04 dec 2005 11:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
s_vandamme schreef:
een 550 had midden motor, 904 en de 906-7-8-10 en 17's ook
dan de 914 als eerste "productie" auto
sommigen zouden zelfs de 924/44 met midden motor benamen, omdat het blok achter de vooras ligt(al vind ik dit een overstatement)

maar een 356 toch zeker niet.


Ken uw klassiekers .....
EriC4C schreef:

Porsche Nr.1 had de motor voor de achteras :!: :bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


04 dec 2005 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Maar dat is dan ook weer géén productie-auto... :wink:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


04 dec 2005 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Alle Porsches zijn Porsches. Daarom heten ze ook Porsche. Ieder model heeft zijn eigen pro's en contra's.


04 dec 2005 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
niet waar hoor
ik weet een porschefiets staan ,


voor mij is dat geen porsche ,
alhoewel het erop staat

die fiets is een stork en een -stickertje van porsche en in de toonzaal van porsche....

een boxster s is een porsche
maar een boxter moet nog gemaakt worden denk ik


04 dec 2005 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik heb nog ergens een porsche liggen
een bril bedoel ik dus :lol: :lol: :lol: :lol:


04 dec 2005 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
thomas993 schreef:
Als het voor erbij is en je wilt niet per se een cabrio zou ik een 993 targa kopen, ik zou alleen eventueel dan ook een coupe met schuifdak overwegen, maar je moet gewoon de 993 kopen die nog in de beste conditie is ook prijstechnisch. Ik wilde 2-3 jaar geleden een 2S, ben toen tegen een perfecte Targa aangelopen en recentelijk alsnog geswitcht toen ik een zeer goede 2S tegenkwam.
Ik gebruik mijn P nu als daily driver met een oude stationwagon voor erbij, maar eigenlijk als daily driver zou ik een 996 4S moeten kopen voor het comfort, maar het zou me aan me hart gaan om de 993 weg te doen :cry:


Misschien onbeleefde vraag, maar waar ben jij toentertijd die perfecte Targa tegen het lijf gelopen en wat heeft die ongeveer gekost?


04 dec 2005 18:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
s_vandamme schreef:
boxi schreef:
Een van de eerste Porsche's (zoniet een foto van de eerste?) Roadster met middelmotor. (zie link)

Rara welke (moderne) Porsche biedt eenzelfde concept...

http://www.porscheforum.nl/album_thumbn ... c_id=14452

Groeten,

Max


een 550 had midden motor, 904 en de 906-7-8-10 en 17's ook
dan de 914 als eerste "productie" auto
sommigen zouden zelfs de 924/44 met midden motor benamen, omdat het blok achter de vooras ligt(al vind ik dit een overstatement)

maar een 356 toch zeker niet.


Porsche nr. 1 heeft toch ECHT een middenmotor....

Afbeelding
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


04 dec 2005 19:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ok,
ik dacht namelijk ook dat Porsche nr1 een middenmotor heeft.
Ik meen dat te hebben gezien in het Porsche museum in Stuttgart. (volgens mij stond ie namelijk daar begin oktober 2005). Ik hoop dat ik dat goed heb onthouden... :roll:

De Boxster S komt qua concept (en ook een beetje qua uiterlijk?) dus dicht bij nr1 in de buurt. En is in mijn ogen dus boven elke twijfel (wel of geen echte Porsche) verheven.
En natuurlijk is elke Porsche een echte Porsche.

Mijn ideale (echte) Porsche heeft:
- een 6 cilindermotor, in iedergeval achter de voorstoelen
- ronde koplampen (of witte spiegeleieren) :D gevat in buisvormige spatborden

Groeten,

Max
_________________________________________
Fahrspass Pur


04 dec 2005 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Ach wat is een echte Porsche.

Ik was in de markt voor een snelle open sportwagen. BoxsterS was logische keuze. 996 cabrio is m.i. VEELS te groot/zwaar.

Ieder z'n ding maar ik ben niet zo 911-geil. Heb in het verleden met een een 993c2, 996TT en 3.2 Carrera gereden en het zijn gewoon niet mijn auto's. Misschien moet het groeien maar zo'n motor helemaal achterin en een lichte neus die omhoog komt doet het voor mij gewoon niet.

Doe mij maar de Boxster's (S'en of 3.4/3.6 ombouws), 944 (S2), 968 (CS), etc.

993 4S body is overigens wel "sex on wheels" en de nieuwe 997 body is ook weer erg mooi maar de enige 911 die me echt wat doet is een 996 GT3 CS en de rest "mogen ze houden"...


Mark.


04 dec 2005 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
bedankt voor de info we zullen ze dan ook niet kado doen. :wink:

robert
_________________________________________
remmen is angst


04 dec 2005 21:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Tja... Best een interessante vraag.

Zelf ben ik van mening dat alleen 911 varianten als 'echte' Porsches worden gezien.

Alle andere modellen zijn gewoon Porsches, hoe goed ook...


04 dec 2005 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Beste Mark K,

Wat rijd jij nu ?


04 dec 2005 22:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
qoute mark Heb mn BoxsterS besteld nadat ik een dag in zo'n ding heb proefgereden. Daarna 9 maanden wachten op levering.

Dus, inmiddels "gewend" aan 200+ pk een half jaar oude Impreza gekocht voor woon/werk verkeer met vaste deal voor inruil na 9 maanden / levering BoxsterS.

Nou, Impreza is daarna dus gebleven. Beviel / bevalt heel erg goed.

Niet te vergelijken met mn BoxsterS. Impreza (ik heb nog het originele GT model) is gewoon goedkope, slechte auto. Geen torsiestijfheid, ziet er niet uit, plastic, geen afwerking. Maarrrrrrr, 55k gulden, 218pk, 4WD, super stoelen en een best wel goed onderstel maken een hoop goed. Torsiestijfheid te lijf gaan met wat struttbars, iets tunen en idd je hebt een 964/993 killer.

Die van mij is "redelijk mild" getuned tot zo'n 260/265pk (open uitlaat + computer aanpassing) en is tot de 200 gewoon (iets, niet veel) sneller dan de BoxsterS. Boven de 200 gaat ie verliezen omdat een Impreza de luchtweerstand van een baksteen heeft.

Verder tunen is ook relatief makkelijk. Grotere turbo en de wereld ligt van 300 tot 500pk ligt open.

Kortom niet te vergelijken met een Porsche. Maar ook niet onderschatten en een absolute fun auto voor het geld.


Mark.



robert
_________________________________________
remmen is angst


04 dec 2005 22:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
> Beste Mark K, Wat rijd jij nu ?

MY01 BoxsterS
MY99 Subaru Impreza GTT
MY88 BMW (e30) M3
MY00 Peugeot 206gti
MY04 Seat Tdi 130 Sport (lease auto)
MY93 Yamaha FJ1200

En jij. Nee, nee, laat me raden. Eh een 911 ;-)


Mark.
PS: Heb niets tegen 911's. Vind ze supermooi, vooral de 993 en 997, maar eh ik heb ze geprobeerd (proefritjes enzo) en het zijn gewoon niet mijn type auto's. Misschien moeten ze wennen en/of ik moet ermee leren rijden maar mijn "jongensdroom" was over toen ik er een stukje in ging sturen...


04 dec 2005 23:10
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
mooi wagen en motorpark

bmw e30 m3 :o

toevallig ook een aparte uitvoering :?:
_________________________________________
duitse laagvlieger


04 dec 2005 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Porsche rijden staat bij mij synoniem voor klassiek rijden.
Dus met zonder:
- stuur bekrachtiging,
- rem bekrachtiging,
- airco,
- stabiliteits systemen
en al die andere onzin die in een moderne auto zit.

Niet dat ik dat niet waardeer, maar daarvan kan ik elke dag in mijn gewone auto van "genieten"

Daarom is mijn hobby ook een oude kar als een 914 en wellicht ooit een vroege 911.
Hoef je ook niet zo voorzichtig mee te zijn.
Uiteraard vind ik het altijd luek om te zien hoe de 911 zich onttwikkeld heeft van 964 993 996 tot 997. maar het is maar net wat je zelf leuk vind


04 dec 2005 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een indrukwekkend voertuigenpark :shock:
Eén van mijn lievelingswagens staat er ook tussen. De E30 M3 :thumright:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 dec 2005 0:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rene914 schreef:
Daarom is mijn hobby ook een oude kar als een 914 en wellicht ooit een vroege 911.
Hoef je ook niet zo voorzichtig mee te zijn.

Hier ben ik toch niet zo zeker van.
Ik ondervind toch dat mijn 356, veel gevoeliger is aan mijn sportieve rijstijl, dan de nieuwere wagens waar ik mee rij.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


05 dec 2005 0:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Beste Mark,

Lang geleden (1963...) werd de 911 geïntroduceerd.

In 1965 was de auto (nog) geen succes. Er werd toen aan de heer
Porsche gevraagd wat het probleem met deze auto was. Deze antwoordde met de (inmiddels legendarische) zin: 'Something that quickly comes into style also quickly goes out of style again'

Wat mij betreft was het niet anders; ik moest de auto ook leren kennen
voordat ik er enthousiast over werd, en dat gebeurde niet bij de eerste kilometers....

Het is een aardig rijtje auto's hoor, maar ik mis er eentje....


Laatst bijgewerkt door Epicurus op 05 dec 2005 9:05, in totaal 1 keer bewerkt.



05 dec 2005 8:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ruby77, W3C [Validator]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.