Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:34

Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Toerenbegrenzer 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Alkmaar
Bericht 
Zit de verdeler er op de juiste manier in? In de verdeler zit een mechanisme dat de rotor iets verdraaid bij hogere toeren om er voor te zorgen dat bij maximale vervroeging de vonk overspringt bij de juiste bougies. En is het riempje naar de tweede verdeler nog heel?
Er is duidelijk iets mis en ik zou er niet teveel mee rijden voordat je weet wat er loos is.
Groeten,
Ronald

17 dec 2005 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
Jort schreef:
don_carrera schreef:
waaar komt de auto vandaan...
zwiterserland mischien... daar zijn toch andere mileu eisen..
de autos daar hebben ook minder vermogen en trekken minder en tjah het is niet dat je zegt van boh ja.
heb het meegekregen van een jag xkr en dat terwijl een nl xk8 hem nog wegreed.. nou dat moet toch helemaal niet kunnen.. dus maar ja succes

Wat een kolder. Vrijwel alle auto's die hier rondrijden voldoen aan de eisen die in Zwitserland worden gesteld.
Dat een auto aldaar minder hard "trekt" kan voorkomen doordat er gereden wordt op hoogte in de bergen==> ijlere lucht==>minder zuurstof==>minder vermogen. Met name motoren met (turbo)compressor(en) lijden hier onder.

is geen kolder.. zwitserland is toch ook niet bij de eu slimmerik

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

17 dec 2005 14:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Het feit dat Zwitserland niet onderdeel uitmaakt van de EU wil niet zeggen dat de specificaties als vermogen en draaimoment hoeven te verschillen. Zoals aangegeven, de meeste auto's die hier rondrijden zijn af fabriek geschikt voor beide markten. Een kleine uitzondering was tot voor kort Donkervoort.

Je stelling dat een auto die zowel in Zwitserland als bijvoorbeeld Nederland geleverd wordt, in eerstgenoemde land af fabriek minder krachtig is, is kolder.

Een auto in Zwiterland invoeren vanuit de EU vraagt om aanpassingen, maar niet verlaging van het vermogen.

Maar goed, ik neem aan dat je een harde onderbouwing hebt voor je verhaal, aangezien de fabrieksopgaven(voor bijv. vermogen én prestaties) voor auto's in Zwitserland niet verschillen met de fabrieksopgaven hier.

17 dec 2005 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
hmmm nou bel de jaguar daeler... met name in beek..
de eigenaar zei zelfs nog tegen mij dat ze hem vaker een zwiterserse jag aan bieden maar dat hij hem nooit van zijn leven zal kopen puur dat de auto andere mileu eisen heeft en minder snel is als de andere jags...

m.v.g m

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

18 dec 2005 14:09
Profiel Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Zou dat niet komen vanwege het feit dat (nieuwere) Zwitserse auto's te duur zijn bij import; zeker voor een handelaar/dealer?

Ik vrees dat dát namelijk het geval is.

Ook de specs van de Zwitserse Jags wijken niet af van de specs zoals Jaguar die bijvoorbeeld in Nederland hanteert...

Het is zelfs zo dat autofabrikanten speciaal (mede?) voor Zwitserland bepaalde modellen in 4x4 uitvoering leveren, terwijl die in de rest van Europa (in ieder geval) niet leverbaar zijn...

18 dec 2005 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Het lijkt er toch op dat het een elektrisch probleem is.

Het oude startprobleem doet zich namelijk plotseling weer voor (niet of moeilijk starten, afslaan bij koude motor, onregelmatig lopen tussen 2-3000 rpm).

Het "toerenbegrenzer" probleem doet zich na nader onderzoek overigens alleen voor in de 3e versnelling, al loopt ie in 1 en 2 niet altijd door naar het rode gebied. Maar soms wel, dus mechanisch zal het niet zijn.

Maar: hij staat weer bij de PS :(
Ben benieuwd wat de oplossing wordt, het zal mij niet verbazen als het een nieuwe kabelboom moet worden.

20 dec 2005 15:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Strada schreef:

Ben benieuwd wat de oplossing wordt, het zal mij niet verbazen als het een nieuwe kabelboom moet worden.

Dat zou mij juist wél verbazen. :shock:

20 dec 2005 16:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Renntech schreef:
Strada schreef:

Hoezo dan?

20 dec 2005 17:30
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
Renntech schreef:
Strada schreef:

Volgens mij is er zelfs een modificatie die uitgevoerd moet worden (=vervangen) van de motorkabelboom.
En moet deze onder coulance uitgevoerd worden door de P dealer, onafhankelijk waar de auto vandaan komt.
Correct me if I'm wrong . . . .

20 dec 2005 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Het begint wat mistig te worden hoor, met die cryptische antwoorden...

Even voor de duidelijkheid: het lijkt erop dat het probleem in de stekkerverbinding van de computer zit.
Het losnemen van de stekker wil namelijk meestal ervoor zorgen dat de auto dan wel start. De stekker en de draden erachter (tot aan het tussenschot) zijn al wel gecontroleerd, en dat leek in orde. Maar blijkbaar is er toch nog iets mis daar. Dat wordt nu dus als eerste gecontroleerd. Vandaar mijn idee dat het vervangen van de kabelboom wel eens nodig zou kunnen zijn.

Hoe zit dat met die modificatie van de kabelboom? Wanneer is die doorgevoerd dan? En hoe weet ik of deze Duitse auto dat gehad heeft of niet?

21 dec 2005 10:08
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Strada schreef:
En hoe weet ik of deze Duitse auto dat gehad heeft of niet?

Informeren bij PON aan de hand van je chassis-nummer :idea:

Olaf -terugroepacties- 8)

21 dec 2005 10:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
FF een update:

Het startprobleem is nu eindelijk opgelost: er zit nu dus wèl een nieuwe kabelboom in...

Maar: het toerenprobleem is er nog steeds :(
Visser in Hilversum heeft ALLES geprobeerd wat maar mogelijk is zonder de motor te verwijderen, maar helaas: de conclusie is toch dat er klepveren gebroken moeten zijn. Dus: motor eruit....

Gelukkig valt het nog steeds onder de garantie, wat dat betreft complimenten aan Jan Luitink, hij doet er niet moeilijk over: het moet gewoon opgelost worden.

Of alles uiteindelijk goed komt: dat horen jullie over een week of 2-3.

21 jan 2006 13:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
Nou, het lek is boven hoor: er bleken dus toch 2 klepveren te zijn gebroken (1x inlaat, 1x uitlaat).

Hij loopt nu als een tierelier: vlot naar het rode gebied, en wat een power! Gisteren had ik nog wielspin in de tweede versnelling...

08 feb 2006 10:07
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Strada schreef:
Gisteren had ik nog wielspin in de tweede versnelling...
knap....ik red het niet.Wat voor banden heb jij eronder?

08 feb 2006 11:50
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Nooit last van :twisted:

Laatste update 22/10/2013

08 feb 2006 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Deventer
Bericht 
2000 gtv schreef:
Strada schreef:

Er zitten nu winterbanden onder (225) en het was een vochtig, niet al te vlak wegdek, dus dat scheelt natuurlijk wel :roll:

08 feb 2006 16:20
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ben wel een wat rustiger rijder maar om een wielspin te krijgen moet er wel héél wat gebeuren met mijn 993 2S.

Hij heeft een enorme tractie :!: :!: :!:

08 feb 2006 16:25
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Strada schreef:
Er zitten nu winterbanden onder (225) en het was een vochtig, niet al te vlak wegdek, dus dat scheelt natuurlijk wel :roll:

Onder die condities lukt het mij zelfs met m'n C4. Afgelopen zondag nog.
Linksachter uitbreken in een bocht naar rechts, tegensturen,even gas terug, dan iets gas er bij (voelt erg onnatuurlijk) zodat de voorwielen 'm door de bocht trekken en hij zat weer op het goede spoor. Met extragratis hartkloppingen, want het was natuurlijk niet de bedoeling :!:

08 feb 2006 16:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik vind het knap dat je dat red met de 993 C4.
In mijn 5 jaar met de 4S had ik dat nooit eigenlijk. Maar nu ik een driftcursus heb gedaan weet ik wel hoe ik het wel HAD kunnen krijgen, als je vlot de bocht door gaat van het gas af, en dan opeens een dot gas geeft, dan moet ie haast wel uitbreken. Maar met de 4S reed ik ook altijd vrij rustig.

Nu met de turbo is het een ander verhaal....
Rijd nog vrij rustig, maar recent met zomerbanden er nog onder, en dan in de stad bij nat weer een tikje gas als ik aan het inhalen ben, en ik voelde hem al schuiven achter. Maar dan weer iets van het gas af en ik heb weer goed grip. Nu met de winterbanden kan ik wel merken dat ik meer grip heb en dat me niet snel weer zal gebeuren !

08 feb 2006 16:50
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Strada schreef:
2000 gtv schreef:
Strada schreef:

Kijk dat verklaart een hoop. :wink: (225X?X?is trouwens wel heel smal voor achter :shock: )
En aan allen die reageerden.Ik heb het natuurlijk niet over de traktie laten verbreken in de bochten. :roll:

08 feb 2006 17:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zelfs met mijn 265-igers heb ik soms dat hij onverwacht/ongewild uitbreekt of doorspint bij opschakelen (rechtdoor en ook op droog wegdek)

Laatste update 22/10/2013

08 feb 2006 17:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Harley schreef:
Strada schreef:

Onder die condities lukt het mij zelfs met m'n C4. Afgelopen zondag nog.
Linksachter uitbreken in een bocht naar rechts, tegensturen,even gas terug, dan iets gas er bij (voelt erg onnatuurlijk) zodat de voorwielen 'm door de bocht trekken en hij zat weer op het goede spoor. Met extragratis hartkloppingen, want het was natuurlijk niet de bedoeling :!:

Jij hebt een goede levensverzekering ?

08 feb 2006 18:12
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Strada schreef:
FF een update:
Gelukkig valt het nog steeds onder de garantie, wat dat betreft complimenten aan Jan Luitink, hij doet er niet moeilijk over: het moet gewoon opgelost worden.

Die positieve opmerkingen/ervaringen sneeuwen nog wel eens onder, dus nog maar even extra onder de aandacht gebracht! :wink:

:thumleft:

08 feb 2006 18:22
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
In ieder geval een goed begin van zijn "nieuwe" zaak.

08 feb 2006 18:26
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Epicurus schreef:
Jij hebt een goede levensverzekering ?

Ja hoor, dood meer waard dan levend voor mijn nabestaanden :roll:
Maar nogmaals, was niet de bedoeling. Het was gewoon een beetje glad in de bocht. Of ik reed te hard. Of allebei...
Om nou te voorkomen dat ik hier meteen een naam krijg als brokkenpiloot: Ik rijd al 18 jaar schadevrij, and counting. zoekt nu wat ongeverfd hout om eea af te kloppen

08 feb 2006 18:34
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende