Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 12:53



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Uitlaten voor 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Alkmaar
Bericht 
www.911shop.nl is de site van Lydia, en www.fvd.de is de FVD site.
Via de 911Shop kun je ook naar FVD. Er is een link.
Mocht je besluiten iets aan te schaffen kunnen we het in onze werkplaats monteren, als dat nodig mocht zijn.
Groeten,
Ronald.


24 jan 2006 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
begrijp me niet verkeerd, natuurlijk geven jullie 10% van je marge weg want anders had je die gewoon gehad. Echter heb een beetje vraagtekens met de link naar het PF. Dat is een prima forum maar lidmaatschap ondoorzichtig (we hebben geen officieel lidmaatschap) en dus geldt deze korting in principe voor iedereen die bij jullie een uitlaat koopt en is ie niet echt PF specifiek. Maar het gebaar wordt heus wel op prijs gesteld.

Kijk ik werk bij een groot bedrijf, daar krijg ik 10% korting op de benzine (wel gemaximeerd op jaarbasis). Dat is een echte korting gebasseerd op het "lidmaatschap" aan het bedrijf waar ik werk en dus op die manier wel uniek en niet voor iedereen voorhanden.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


24 jan 2006 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ECT schreef:
Het schijnt dat aanpassingen aan de luchtfilter ook het geluid van de uitlaat doet verzwaren en het vermogen vermeerderd met 8 BHP. :shock: :shock: :shock:

Niet mis dus!

Zie:

http://www.fabspeed.com/airbox.html


Ik zou niet alles geloven wat er geschreven wordt. 8pk voor een luchtfilter aanpassing is errrruuug veel. Anderen op dit Forum hebben 1500-2000 euro betaald voor een 15pk aantoonbare vermogens winst....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


24 jan 2006 12:06
Profiel
Bericht 
Hoi Marcel,

Ik ben eveneens zeer kritisch.
Techart levert bv. een Power- en soundpakket voor de 993.
Dat is ook interessant.

Zie:

http://www.techart.de


24 jan 2006 13:42
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
zou dan ook eens naar Cartronic kijken,
levert aan bijna alle P-dealers in Duitsland tuningkits.


24 jan 2006 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
De 8 pk winst door het veranderen van de inlaat is typisch iets psychologisch. Laten we het simpel houden, want door die open airbox krijg je weer een ander probleem: warme lucht in de motorruimte...
Open airbox is mooi als je van het inlaatgeluid houdt, maar AIRFLOW is nog iets anders.


24 jan 2006 15:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
waarom zou je warme lucht in de motorruimte krijgen. Ik heb maar "een beetje" autotechnisch onderwijs gehad en volgens mij gaat er koude lucht in en komt er warme lucht uit......daar veranderen een paar gaatjes niks aan.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


24 jan 2006 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Ik weet wel iets tegen warme lucht in de motorruimte,,, :wink:


24 jan 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Marcel schreef:
waarom zou je warme lucht in de motorruimte krijgen. Ik heb maar "een beetje" autotechnisch onderwijs gehad en volgens mij gaat er koude lucht in en komt er warme lucht uit......daar veranderen een paar gaatjes niks aan.....


De lucht wordt door de extra gaten in het luchtfilterhuis tevens op een andere manier aangezogen en derhalve "opgewarmd".

Met "een beetje" autotechnisch onderwijs zou je moeten weten dat warme lucht uitzet en derhalve een kwalitatief minder mengsel kan bevatten.
Er zit niet voor niets een interkoeler op een turbo om de opgewarmde lucht weer af te koelen.
In bijzondere gevallen wordt er zelfs water geinjecteerd om het mengsel te verbeteren, het is vast wel eens opgevallen dat op een mistige ochtend, met een verhoogde luchtvochtigheid, je het gevoel krijgt dat de P beter rijdt.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


24 jan 2006 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Dank je Nine-eleven... :lol:


25 jan 2006 2:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Nine-eleven schreef:
[De lucht wordt door de extra gaten in het luchtfilterhuis tevens op een andere manier aangezogen en derhalve "opgewarmd".

Met "een beetje" autotechnisch onderwijs zou je moeten weten dat warme lucht uitzet en derhalve een kwalitatief minder mengsel kan bevatten.
Er zit niet voor niets een interkoeler op een turbo om de opgewarmde lucht weer af te koelen.
In bijzondere gevallen wordt er zelfs water geinjecteerd om het mengsel te verbeteren, het is vast wel eens opgevallen dat op een mistige ochtend, met een verhoogde luchtvochtigheid, je het gevoel krijgt dat de P beter rijdt.


Dit zijn mi twee heel verschillende dingen. Voor alle motoeren geldt zoals je zelf al aangeeft dat koude en dus "gecomprimeerde" lucht meer energie bevat (ie meer massa = energie) en daardoor bewerkstellig je dus een betere vulling, tezamen met drukvulling (=turbo) ben je dus idd in staat flink wat meer vermogen te genereren. HEt principe is simpel. Hoe meer ontvlambare massa je in de cilinders kunt proppen des te meer vermogen je genereert dus drulvulling en intercooling.

Echter mijn opmerking betrof de opgewarmde lucht ten gevolge van een ander luchtbox met gaatjes. Alhoewel deze discussie zich dan gaat begeven op het gebied van de natuurkundige warmteleer lijkt mij het effect van aanzuiging via deze gaatjes op de temperatuur van de aangezogen lucht dusdaning verwaarloosbaar (zelfs onmeetbaar) dat dit geen invloed zal hebben. Wat denk je anders van alle lucht die zich een weg moet banen door die kleine porien in een papieren luchtfilter.

Tevens lijkt me elke open filter systeem er opgericht om de aanzuiging en dus vulling te verbeteren, en als dit dan te niet gedaan zou worden door opwarming tgv deze aanzuiging lijkt het me het paard achter de wagen spannen.

Maar ik sta open voor een betere uitleg door de heren motortechnici onder ons....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


25 jan 2006 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ik vind dit persoonlijk duidelijk genoeg! :wink:

Zometeen wordt het forum vervuild met wiskundige formules...... :?


25 jan 2006 11:39
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
Nine-eleven schreef:
[De lucht wordt door de extra gaten in het luchtfilterhuis tevens op een andere manier aangezogen en derhalve "opgewarmd".

Met "een beetje" autotechnisch onderwijs zou je moeten weten dat warme lucht uitzet en derhalve een kwalitatief minder mengsel kan bevatten.
Er zit niet voor niets een interkoeler op een turbo om de opgewarmde lucht weer af te koelen.
In bijzondere gevallen wordt er zelfs water geinjecteerd om het mengsel te verbeteren, het is vast wel eens opgevallen dat op een mistige ochtend, met een verhoogde luchtvochtigheid, je het gevoel krijgt dat de P beter rijdt.




Tevens lijkt me elke open filter systeem er opgericht om de aanzuiging en dus vulling te verbeteren, en als dit dan te niet gedaan zou worden door opwarming tgv deze aanzuiging lijkt het me het paard achter de wagen spannen.

Maar ik sta open voor een betere uitleg door de heren motortechnici onder ons....


In feite kan je beter de gehele behuizing eraf mieteren? Of extra gaten boren voor een nog betere luchtstroom.

Vroeger had je de vermaarde Weber-carburateurs met die mooie luchtkelken die nagenoeg direct lucht uit het motorcompartiment aanzuigen, met enorme prestaties als gevolg. De luchtfilters op de huidige motoren zitten er ook niets voor niets op.


25 jan 2006 12:02
Bericht 
Smul-smul :

Weber carburateurs:

http://www.piercemanifolds.com/Images/c ... nginea.jpg

Afbeelding


:P :P :P


25 jan 2006 12:08
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Jaguar :?:
_________________________________________
t beste maar weer...


25 jan 2006 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
ECT schreef:
Vroeger had je de vermaarde Weber-carburateurs met die mooie luchtkelken die nagenoeg direct lucht uit het motorcompartiment aanzuigen, met enorme prestaties als gevolg.


Those were the days... :wink:

Dubbele Webers of Dell Ortho's , 40 mm.
Mijn '71-er GTV had de bij de meesten onbekende derde soort met de oncharmante naam, die direct aan iets anders doet denken...dubbele Solex carb's. Idd best vlot ; 120 pk voor een 1750 cc...35 jr geleden...

Toen Alfa nog Alfa was...dacht hij er achteraan...tja, oude liefde roest niet :wink:


25 jan 2006 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jurgen schreef:
oude liefde roest niet :wink:

weet je dat zeker met een Alfa :lol: :wink:
_________________________________________
Got coffee?


25 jan 2006 12:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Aardig blijven he! :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


25 jan 2006 12:27
Profiel
Bericht 
Jurgen schreef:
ECT schreef:
Vroeger had je de vermaarde Weber-carburateurs met die mooie luchtkelken die nagenoeg direct lucht uit het motorcompartiment aanzuigen, met enorme prestaties als gevolg.


Those were the days... :wink:

Dubbele Webers of Dell Ortho's , 40 mm.
Mijn '71-er GTV had de bij de meesten onbekende derde soort met de oncharmante naam, die direct aan iets anders doet denken...dubbele Solex carb's. Idd best vlot ; 120 pk voor een 1750 cc...35 jr geleden...

Toen Alfa nog Alfa was...dacht hij er achteraan...tja, oude liefde roest niet :wink:


Mijn allereerste auto, ruim 25 jaar geleden, was een Golfje ook met Solex carburateurs. Vroeger had ik in de schuur van mijn ouderlijk huis ook een Solexje staan, die ik gebruikte om in de tuin te crossen en wat onkruid eruit te rijden. We haalden er zelfs de motor eruit en plaatsten die in een zelfgemaakte cart. En racen door de straat met de politie achter ons aan..... Dat waren nog eens tijden... :mrgreen: :mrgreen:


25 jan 2006 12:54
Bericht 
ome piet schreef:
Jaguar :?:


Lijkt me meer op de motorruimte van een oude Maserati of Ferrari.


25 jan 2006 12:56
Bericht 
Toen ik vroeger nog bij mijn ouders woonde hadden onze buren een Lamborghini Espada met idd. Weber-carburateurs. Zelfs in stationaire toestand gaf de motor een prachtig geluid en vooral wanneer hij optrok, hoorde je van een paar straten verderop nog het enorme gegil uit de motor. Prachtig. :P :P :P


25 jan 2006 12:59
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
2000 gtv schreef:
Aardig blijven he! :wink:


Ja, met zo'n nick-name kun je hier niet achterblijven Erwin... :lol:

En Alfa...ach, de ellende met 't roesten begon met de eerste Sud'jes ,én die verschrikkelijke trans-axle bakken die de modellen van Alfa-Nord toen kregen( ik heb 't nog niet eens over die gelijmde ruiten op de kale carrosserie)...het "oude" Alfa was niet meer... :cry:


25 jan 2006 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jurgen schreef:
2000 gtv schreef:
Aardig blijven he! :wink:


Ja, met zo'n nick-name kun je hier niet achterblijven Erwin... :lol:

Denk dat het tijd voor Rik Ringers wordt. :wink:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


25 jan 2006 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Toch wil ik ook nog wat extra info omtrent de uitlaten onder een 993. Ik ben momenteel aan het kijken naar een 993 S4 en daar wil ik uiteraard direct sportuitlaten onder. Nu begreep ik dat er sportuitlaten zijn die door porsche zelf worden geleverd. Kan iemand mij vertellen wat voor uitlaten dit zijn en hoe ze klinken :?:

Ik wil graag dat rauwe geroggel horen. Daarnaast is een open luchtfilter voor mij een must.

Gaarne nog wat extra info en advies.

Weet iemand waar ik iets kan lezen omtrent de verschillen (naast de aandrijving) tussen een S2 en S4? Klopt het dat het onderstel van een S2 standaard is en de S4 altijd een sportonderstel heeft?

Bvd.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


25 jan 2006 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Waarom is een open luchtfilter een must?
Rauw gegorgel, RSR's nemen.
De sportuitlaten van Porsche worden geleverd door Gillet.
Deze leverde samen met Bishof ook de standaard uitlaatsystemen voor de 993.
Oh ja, een S4 heb ik gekocht. :wink:
2S/4S


25 jan 2006 21:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 911RPM, Cayman_S, Google [Bot], Wilpie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.