Auteur |
Bericht |
Europa Porsche Service
996 CabrioAlkmaar
|
www.911shop.nl is de site van Lydia, en www.fvd.de is de FVD site.
Via de 911Shop kun je ook naar FVD. Er is een link.
Mocht je besluiten iets aan te schaffen kunnen we het in onze werkplaats monteren, als dat nodig mocht zijn.
Groeten,
Ronald.
|
24 jan 2006 11:27 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
begrijp me niet verkeerd, natuurlijk geven jullie 10% van je marge weg want anders had je die gewoon gehad. Echter heb een beetje vraagtekens met de link naar het PF. Dat is een prima forum maar lidmaatschap ondoorzichtig (we hebben geen officieel lidmaatschap) en dus geldt deze korting in principe voor iedereen die bij jullie een uitlaat koopt en is ie niet echt PF specifiek. Maar het gebaar wordt heus wel op prijs gesteld.
Kijk ik werk bij een groot bedrijf, daar krijg ik 10% korting op de benzine (wel gemaximeerd op jaarbasis). Dat is een echte korting gebasseerd op het "lidmaatschap" aan het bedrijf waar ik werk en dus op die manier wel uniek en niet voor iedereen voorhanden.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 jan 2006 12:02 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ik zou niet alles geloven wat er geschreven wordt. 8pk voor een luchtfilter aanpassing is errrruuug veel. Anderen op dit Forum hebben 1500-2000 euro betaald voor een 15pk aantoonbare vermogens winst....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 jan 2006 12:06 |
|
|
ECT
|
Hoi Marcel,
Ik ben eveneens zeer kritisch.
Techart levert bv. een Power- en soundpakket voor de 993.
Dat is ook interessant.
Zie:
http://www.techart.de
|
24 jan 2006 13:42 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
zou dan ook eens naar Cartronic kijken,
levert aan bijna alle P-dealers in Duitsland tuningkits.
|
24 jan 2006 13:48 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
De 8 pk winst door het veranderen van de inlaat is typisch iets psychologisch. Laten we het simpel houden, want door die open airbox krijg je weer een ander probleem: warme lucht in de motorruimte...
Open airbox is mooi als je van het inlaatgeluid houdt, maar AIRFLOW is nog iets anders.
|
24 jan 2006 15:49 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
waarom zou je warme lucht in de motorruimte krijgen. Ik heb maar "een beetje" autotechnisch onderwijs gehad en volgens mij gaat er koude lucht in en komt er warme lucht uit......daar veranderen een paar gaatjes niks aan.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 jan 2006 16:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik weet wel iets tegen warme lucht in de motorruimte,,,
|
24 jan 2006 20:46 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
De lucht wordt door de extra gaten in het luchtfilterhuis tevens op een andere manier aangezogen en derhalve "opgewarmd".
Met "een beetje" autotechnisch onderwijs zou je moeten weten dat warme lucht uitzet en derhalve een kwalitatief minder mengsel kan bevatten.
Er zit niet voor niets een interkoeler op een turbo om de opgewarmde lucht weer af te koelen.
In bijzondere gevallen wordt er zelfs water geinjecteerd om het mengsel te verbeteren, het is vast wel eens opgevallen dat op een mistige ochtend, met een verhoogde luchtvochtigheid, je het gevoel krijgt dat de P beter rijdt.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
24 jan 2006 21:49 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Dank je Nine-eleven...
|
25 jan 2006 2:46 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dit zijn mi twee heel verschillende dingen. Voor alle motoeren geldt zoals je zelf al aangeeft dat koude en dus "gecomprimeerde" lucht meer energie bevat (ie meer massa = energie) en daardoor bewerkstellig je dus een betere vulling, tezamen met drukvulling (=turbo) ben je dus idd in staat flink wat meer vermogen te genereren. HEt principe is simpel. Hoe meer ontvlambare massa je in de cilinders kunt proppen des te meer vermogen je genereert dus drulvulling en intercooling.
Echter mijn opmerking betrof de opgewarmde lucht ten gevolge van een ander luchtbox met gaatjes. Alhoewel deze discussie zich dan gaat begeven op het gebied van de natuurkundige warmteleer lijkt mij het effect van aanzuiging via deze gaatjes op de temperatuur van de aangezogen lucht dusdaning verwaarloosbaar (zelfs onmeetbaar) dat dit geen invloed zal hebben. Wat denk je anders van alle lucht die zich een weg moet banen door die kleine porien in een papieren luchtfilter.
Tevens lijkt me elke open filter systeem er opgericht om de aanzuiging en dus vulling te verbeteren, en als dit dan te niet gedaan zou worden door opwarming tgv deze aanzuiging lijkt het me het paard achter de wagen spannen.
Maar ik sta open voor een betere uitleg door de heren motortechnici onder ons....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
25 jan 2006 9:28 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Ik vind dit persoonlijk duidelijk genoeg!
Zometeen wordt het forum vervuild met wiskundige formules......
|
25 jan 2006 11:39 |
|
|
ECT
|
In feite kan je beter de gehele behuizing eraf mieteren? Of extra gaten boren voor een nog betere luchtstroom.
Vroeger had je de vermaarde Weber-carburateurs met die mooie luchtkelken die nagenoeg direct lucht uit het motorcompartiment aanzuigen, met enorme prestaties als gevolg. De luchtfilters op de huidige motoren zitten er ook niets voor niets op.
|
25 jan 2006 12:02 |
|
|
ECT
|
|
25 jan 2006 12:08 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Jaguar
_________________________________________ t beste maar weer...
|
25 jan 2006 12:14 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Those were the days...
Dubbele Webers of Dell Ortho's , 40 mm.
Mijn '71-er GTV had de bij de meesten onbekende derde soort met de oncharmante naam, die direct aan iets anders doet denken...dubbele Solex carb's. Idd best vlot ; 120 pk voor een 1750 cc...35 jr geleden...
Toen Alfa nog Alfa was...dacht hij er achteraan...tja, oude liefde roest niet
|
25 jan 2006 12:15 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
weet je dat zeker met een Alfa
_________________________________________ Got coffee?
|
25 jan 2006 12:26 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Aardig blijven he!
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 jan 2006 12:27 |
|
|
ECT
|
Mijn allereerste auto, ruim 25 jaar geleden, was een Golfje ook met Solex carburateurs. Vroeger had ik in de schuur van mijn ouderlijk huis ook een Solexje staan, die ik gebruikte om in de tuin te crossen en wat onkruid eruit te rijden. We haalden er zelfs de motor eruit en plaatsten die in een zelfgemaakte cart. En racen door de straat met de politie achter ons aan..... Dat waren nog eens tijden...
|
25 jan 2006 12:54 |
|
|
ECT
|
Lijkt me meer op de motorruimte van een oude Maserati of Ferrari.
|
25 jan 2006 12:56 |
|
|
ECT
|
|
25 jan 2006 12:59 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ja, met zo'n nick-name kun je hier niet achterblijven Erwin...
En Alfa...ach, de ellende met 't roesten begon met de eerste Sud'jes ,én die verschrikkelijke trans-axle bakken die de modellen van Alfa-Nord toen kregen( ik heb 't nog niet eens over die gelijmde ruiten op de kale carrosserie)...het "oude" Alfa was niet meer...
|
25 jan 2006 13:31 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Denk dat het tijd voor Rik Ringers wordt.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
25 jan 2006 15:48 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Toch wil ik ook nog wat extra info omtrent de uitlaten onder een 993. Ik ben momenteel aan het kijken naar een 993 S4 en daar wil ik uiteraard direct sportuitlaten onder. Nu begreep ik dat er sportuitlaten zijn die door porsche zelf worden geleverd. Kan iemand mij vertellen wat voor uitlaten dit zijn en hoe ze klinken
Ik wil graag dat rauwe geroggel horen. Daarnaast is een open luchtfilter voor mij een must.
Gaarne nog wat extra info en advies.
Weet iemand waar ik iets kan lezen omtrent de verschillen (naast de aandrijving) tussen een S2 en S4? Klopt het dat het onderstel van een S2 standaard is en de S4 altijd een sportonderstel heeft?
Bvd.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
25 jan 2006 21:07 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Waarom is een open luchtfilter een must?
Rauw gegorgel, RSR's nemen.
De sportuitlaten van Porsche worden geleverd door Gillet.
Deze leverde samen met Bishof ook de standaard uitlaatsystemen voor de 993.
Oh ja, een S4 heb ik gekocht.
2S/4S
|
25 jan 2006 21:18 |
|
|