Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 mei 2025 1:12

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
verzekering - artikel 275 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marco schreef:
FreudeamFahren schreef:
want als ik hem niet betaalbaar kan verzekeren.... Gaat 't feest niet door, ben ik bang...!

als het daar mee valt of staat dan zou ik er helemaal niet aan beginnen

Voor de premie op die leeftijd :shock: kun je waarschijnlijk heel wat onvoorzien kosten en/of onderhoud betalen Marco, dus niet helemaal waar wat mij betreft. ;)

26 sep 2005 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Bericht 
Dank voor de reacties, ook al is dit een uitgekauwd onderwerp. Ik heb het antwoord niet kunnen vinden wat ik zocht, vandaar mijn vraag.

Citaat:
als het daar mee valt of staat dan zou ik er helemaal niet aan beginnen

Frank, mijn formulering was misschien niet helemaal de juiste: ik wil hem binnen een voor mij redelijk budget goed verzekerd hebben. Dat wil ik vóór aanschaf helder hebben: er lijkt mij niets erger dan eindelijk een 911 te bezitten en hem eigenlijk niet fatsoenlijk kunnen rijden. Dáárom wil ik van te voren weten waar ik aan toe ben.

Door veel te lezen (internet, fora, boeken, bladen etc) en te praten met anderen leer ik steeds meer over de auto, de potentiële valkuilen etc. Door een zorgvuldig bereden auto te zoeken met onderhoudshistorie en door een aankoopkeuring te laten doen probeer ik het mechanisch risico te beperken (ook niet meer dan dat).
Naar mijn mening biedt een normale casco verzekering bij een willekeurige grote maatschappij geen soelaas, omdat je van te voren niet weet hoeveel terug je krijgt bij totale schade of diefstal: daarmee vind ik een casco verzekering bij zo'n grote maatschappij dus te duur: je weet immers niet wat je krijgt voor je geld.

Noem me een zekerheidszoeker, maar ik vind dit voortraject alleen maar deel van de pret. De zakken zijn in principe best diep genoeg, maar een weloverwogen aanschaf met veel voorkennis is het halve werk, denk ik. Een zelfde overweging heb ik ook gemaakt bij mijn huidige auto: daar staat nu bijna 343.000 km (waarvan 100.000 km door mij bereden). Hij gaat nog altijd als een tierelier <knock on wood>...!

Citaat:
Neem anders even contact op met Henk Hertog.

Bedankt voor de tip, dat zal ik doen.

Citaat:
Neem even contact op met van Luin of met Asforo.

Staan bij dezen op m'n lijstje, ga ik contact mee opnemen!

Laatst bijgewerkt door FreudeamFahren op 26 sep 2005 20:13, in totaal 1 keer bewerkt.

26 sep 2005 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Op mijn polisblad (NN Oldtimer verzekering) staat:

Casco: Verzekerde som EUR 23.000 (= waarde conform tax.rapport).
De eerste 24 maanden na afgifte van dit taxatierapport is uw oldtimer voor de taxatiewaarde verzekerd.

Dat wekt bij mij in ieder geval de indruk dat bij totall loss dit bedrag wordt uitgekeerd.....ik ga dat morgen een seven checken bij mijn werkgever annex polisverstrekker.....

26 sep 2005 20:03
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
lindemans schreef:
Op mijn polisblad (NN Oldtimer verzekering) staat:

Casco: Verzekerde som EUR 23.000 (= waarde conform tax.rapport).
De eerste 24 maanden na afgifte van dit taxatierapport is uw oldtimer voor de taxatiewaarde verzekerd.

Geen omschrijving is zo eenduidig als vermelding "conform art. 275 WvK". ;)

26 sep 2005 20:08
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Precies; als het duidelijk is dan moet het ook maar duidelijk op papier; en anders is het niet duidelijk dus.

Mailtje naar mn collega met referentie naar deze discussie is al uit; ik laat het nog weten.

26 sep 2005 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Ik heb 3 maanden geleden ook speciaal gelet op art 275 en daarbij de diverse verzekeringen bekeken. Daarbij kwam Multisafe als goedkoopste uit de bus. Ze komen nu wel negatief in beeld op het forum, maar ik ben benieuwd of er betere verzekeraars zijn met dezelfde voorwaarden voor hobbyrijders.

26 sep 2005 21:43
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Succes met vergelijken van het totale pakket verzekeringsvoorwaarden :!: :roll:

:idea: Vertel eens wat Multisafe (in jouw ogen) zo aantrekkelijk maakt, dat levert ongetwijfeld vergelijkende reacties op. :wink:

26 sep 2005 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Ik doe het uit mijn hoofd dus val me niet aan over een foutje.

Art 275 o.b.v. recente taxatiewaarde
(dus niet obv nieuwwaarde met onzekere dagwaarde uitkering)
laagste premie per 1000 euro voor casco (22,50)
premie w.a. (160,00 bij 7500km)
1e instantie 7500 km p/j als plafond
mogelijk op the hogen naar 10000 km p/j
eigen risico 450 euro

Geen verplichting om andere auto(s) ook mee te verzekeren in het pakket. (geen bonus/malus)

------------------------------------------------------------------------------------

Ben het met je eens dat het bijna ondoenlijk is om een goede vergelijking te maken tussen alle verzekeringen, maar het zou wel wenselijk zijn. (Misschien iets voor de nabije toekomst in een Excelletje)

Ik heb ook aan Multisafe voorgesteld of het mogelijk is om kwantum korting te verkrijgen als Porscheforum groep (net als bij Total911 magazine). Daar heb ik Multisafe nog niet over terug gehoord, en ik denk ook dat ze er liever niet aan beginnen, maar lijkt me interessant genoeg om eens uit te diepen. En dan niet via een tussenpersoon die zich opwerpt om zelf commissie te incasseren, maar rechtstreeks waarbij maximale korting kan worden bereikt als groep..., en het hoeft natuurlijk niet bij Multisafe.

26 sep 2005 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht Re: verzekering - artikel 275
Marcel schreef:
Eerder geschreven op prikpagina:

En ja daar gaan we weer - verzekeringen:

Artikel 273:Bij totaalverlies van het voertuig,geschiedt betaling op basis van "dagwaarde".Op basis van die leuke lijstjes dus...
Artikel 274:Bij totaalverlies van het voertuig,geschiedt betaling op basis van taxatierapport minus een redelijke afschrijving.Wat onder redelijk verstaan wordt,blijft "natte vingerwerk".
Artikel 275:Bij totaalverlies van het voertuig,geschiedt betaling op basis van het bedrag vernoemd in het taxatierapport.

Heb ik onlangs mijn verzekering voor mijn 993 overgezet van CB naar turien & Co vanwege het feit dat T&C wel verzekeren op basis van taxatiewaarde. P laten taxeren, rapport netjes opgestuurd, krijg ik de polis thuis staat er doodleuk in dat

"het verzekerde bedrag is gebaseerd op het door de verzekerde overlegde taxatierapport. Dit bedrag is niet bepalend voor de waarde van het motorrijtuig bij schade. De waarde wordt vastgesteld conform de regeling in de polisvoorwaarden met als maximum het in de polis genoemde bedrag"

Lees ik de polis voorwaarden dan staat er :

- vaste afschrijving 10% per jaar of als dit lager is dan de dagwaarde dan geldt de dagwaarde.

maw ik ben weer overgeleverd aan de interpretatie van een of andere door een verzekeringsmaatschappij gesponsorde expert, want die batalen zijn boterham.

VRAAG:

wie van jullie heeft deze clausule 275 duidelijk in zijn polis en meent dat ie is verzekerd voor de taxatiewaarde. Welke maatschappij en indien mogelijk gescanned copietje van de voorwaarden.

Ellenlange discussie gehad met de tussen persoon die met dit beloofde, maar eind van het verhaal was dat zij zich ten alle tijde hard zouden maken voor de taxatiewaarde - ja ja

Marcel
verzekerd via De Jong/Porscheverzekering
072-5122288
In geval van cascoschade zal als waarde vh verzekered object onmiddelijk voor het onstaan van de schade gelden de getaxeerde waarde overeenkomstig artikel 275 wetboek van koophandel. Met deze waarde zal ook rekening worden gehouden bij het bepalen van de eventuele restant waarde.
De getaxeerde waarde heeft een geldigheidsduur van 36 maanden te rekenen vanaf de laatste taxatiedatum. Indien niet tijdig een nieuwe taxatie heeft plaatsgevonden, wordt bij schadevaststelling geen rekening gehouden met de getaxeerde waarde.
Verplichte taxatie bij CED Bergweg (010-2843555) of door Augustijn Auto Expertise (076-5613018)

Succes
:wink:

02 okt 2005 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Bericht 
Voortgang is traag, maar er moest tussendoor ook nog verhuisd worden...

Mijn bevindingen tot nu toe:

1) Van Luin: 7.500 km max per jaar, dus geen optie.
2) Asforo: Offerte wordt gemaakt, komt per post.
3) De Jong: Offerte wordt gemaakt, belt na het weekend terug. Max aantal kms is 12.000 km, dus dat past.

Vraag
Waar kan ik Henk Hertog bereiken?

07 okt 2005 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
Bericht 
FreudeamFahren schreef:
Vraag
Waar kan ik Henk Hertog bereiken?

De gegevens van Henk zijn ondertussen aangereikt, dus verder maar weer. Dank!

07 okt 2005 10:21
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
De artikel 275-tekst in mijn polis:

"Het verzekerde bedrag is gebaseerd op het door verzekerde overgelegde taxatierapport. Gedurende 36 maanden na opmaak van dit rapport zal de daarin genoemde waarde gelden als de werkelijke waarde (vaste taxatie). Daarna zal de waarde worden vastgesteld conform de regeling in de polisvoorwaarden, Verlenging van de regeling "vaste taxatie" is uitsluitend in overleg mogelijk na overlegging van een nieuw taxatierapport."

En het betreft de Porscheverzekering bij Turien via Multisafe. Mijn Porsche is ouder dan 15 jaar, dus voor 1,25% van de taxatiewaarde het all-risk deel verzekerd en voor € 125,- het WA-deel verzekerd. Gebruik dan maximaal 10.000 km per jaar.

Zo goed?

16 okt 2005 16:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2