Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 8:38

Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche weg na overval . . . . het zal je maar gebeuren! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Of een tracker is toch ook een idee? Kun je die helden met die blauwe petten erop af sturen, die worden er tenslotte voor betaald. :D
Good thing, die staan tegenwoordig ook midden in de nacht te flitsen, dus er is ook nog kans dat ze er snel bij kunnen zijn! :wink:

Volgens mij kun je met een tracker het ding zelfs op afstand stil laten vallen, maar dat weet ik niet zeker.

29 jan 2006 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
ppp 356 schreef:
red devil schreef:
Het wordt steeds gekker!!! Als je zelfs thuis al niet meer veilig bent. :shock: Bij komen ze misschien wel binnen maar niet meer buiten. Ze worden opgewacht door rotweiler max, 60 kg!! Prettige wedstrijd!!!! :lol: :lol:

Pang!! Pang!!! Rotweilertje dood :cry: :cry: :cry:

Of ze schotelen hem een lekkere (vergiftigde) worst voor.....

Nee, is weer diep triest dit verhaal, maar in navolging van F@RGO; ForWarned=ForArmed....... We hebben het er wel eens eerder over gehad op dit Forum; opletten en hopen dat het ons allen niet gebeurd...
Wat altijd erg goed (preventief) schijnt te werken is ervoor te zorgen dat de Vluchtweg bemoelijkt wordt en Vertraging opgeworpen wordt, houden de Jackers niet van......
Bij X5 zit er een Pincode op het Motormanagement; schijnt een eigenaar in Den Haag voldoende tijd gegeven te hebben om Jacking van zijn BMW te voorkomen.....

29 jan 2006 15:53
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Verschrikkelijk voorval.......

Als je dan toch een huisdier wilt nemen.......Afbeelding :twisted: :twisted: :wink: beter dan een hond.

29 jan 2006 15:55
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
Allereerst eigenaar / slachtoffer sterkte gewenst.
Ik hoop dat de auto goed verzekerd was, anders heb je na deze traumatische ervaring ook nog eens een flink financieel verlies.

En voor de daders . . . ? sluit ik mij bij alle verwensingen aan die al eerder geuit zijn.
Feit blijft dat het meestal "oostblokkers" zijn die absoluut geen moer geven om een mensenleven meer of minder, dus al zou het mij overkomen en dat ik voor wat betreft dit soort onrechtmatige handelingen een uiterst explosief karakter heb, zal ik mij niet verzetten.

Sterker nog, het schild "Porsche parking only" zal ik ook bij mijn oprit verwijderen om niet extra de nadruk leggen op het feit dat er een P in de garage staat.

Maar er mee leren leven . . . . dat nooit.

29 jan 2006 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Allereerst eigenaar / slachtoffer sterkte gewenst.
Ik hoop dat de auto goed verzekerd was, anders heb je na deze traumatische ervaring ook nog eens een flink financieel verlies.

En voor de daders . . . ? sluit ik mij bij alle verwensingen aan die al eerder geuit zijn.
Feit blijft dat het meestal "oostblokkers" zijn die absoluut geen moer geven om een mensenleven meer of minder, dus al zou het mij overkomen en dat ik voor wat betreft dit soort onrechtmatige handelingen een uiterst explosief karakter heb, zal ik mij niet verzetten.

Sterker nog, het schild "Porsche parking only" zal ik ook bij mijn oprit verwijderen om niet extra de nadruk leggen op het feit dat er een P in de garage staat.

Maar er mee leren leven . . . . dat nooit.

Verstandig Nine Eleven......

29 jan 2006 19:13
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Maar wel zeer triest dat het nodig is...

29 jan 2006 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Maar wel zeer triest dat het nodig is...

Inderdaad.... Supertriest...... :cry: :cry: :cry: :cry:

29 jan 2006 19:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Afbeelding
Ik zorg dat mijn baaske veilig kan slapen.... :lol:
ff serieus,
ik heb een paniek room, ik slaap erin.
ik ken verschillende mensen die reeds geconfronteerd geweest zijn met inbrekers 'in' de slaapkamer, dat wil en wou ik niet meemaken, daarvoor heb ik voorzorgen genomen, kan mij dus niet overkomen tenzij er dynamiet aan te pas komt, maar dan ben ik weer wakker,
ik heb ook nog mijn gsm in aanslag, kan ook nog mijn vrouw erop af sturen, en last but not least kan mijn Glock ook nog voor een surprise zorgen, alhoewel dit het allerlaatste is wat ik zou willen.

Overdag en savonds is iedereen kwetsbaar, dus verzekeren is dan maar de boodschap en voorzichtig zijn en liefst braaf in geval van.

Jammer genoeg schrikken die schurken voor niks terug,
als ze de kinderen bij betrekken , verzeker ik u dat iedereen braafjes is en alle wensen zal vervullen, zelfs voor mijn 14,5 jarig hondje zou direct mijn sleutels afgeven .

Misschien dat justitie ff toch serieus gaat optreden bij nachtelijke overvallen ....straf mag heel zwaar zijn.

29 jan 2006 19:26
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Tsss...slaap lekker Forgo, wat een leven man! :?

29 jan 2006 19:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Tsss...slaap lekker Forgo, wat een leven man! :?

Ik heb daar geen enkel probleem mee,

Ik slaap heel lekker en relax

en ik neem aan dat ook uw voordeur gesloten is en eventueel uw wagen ook.
Ik kan wel vrij rondlopen in mijn badkamer, slaapkamer, wc en bureau
en ik ben daar wel 100% safe, ik voel daar geen probleem , ik kan zo naar beneden wanneer ik dat wil.

Ook de wagen rijdt altijd met gesloten deuren,
alle recente porsches zijn zo uitgerust, en ik verzeker u,
dat went direct en heeft een goed gevoel.

29 jan 2006 19:43
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
OK, no problem then, ik schrok alleen een beetje van alle maatregelen die je hebt moeten nemen om relaxed in je eigen huis rond te kunnen lopen. That's all. Zelfde als ik eerder in dit draadje reageerde, triest dat het tegenwoordig allemaal nodig is.... :?

29 jan 2006 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
ik heb een paniek room, ik slaap erin.
ik ken verschillende mensen die reeds geconfronteerd geweest zijn met inbrekers 'in' de slaapkamer, dat wil en wou ik niet meemaken, daarvoor heb ik voorzorgen genomen, kan mij dus niet overkomen tenzij er dynamiet aan te pas komt, maar dan ben ik weer wakker,

de film PANIC ROOM gezien, forgo :roll: :? :roll: :?
als ze willen komen ze altijd bij je, en een glock, tja wat moet ik daarop zeggen (heb ook nog wel wat steakknifes thuis liggen if you know what i mean :roll: :roll:

welterusten jongen.....................

29 jan 2006 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht l
Hoi Craze

precies of het is abnormaal dat iemand zich beveiligd,
ik sluit altijd de deur van het toilet als ik ff moet,
ik sluit ook mijn auto als ik ff weg ben , ik heb een alarm, een verzekering enz, maar dat alles is nooit voldoende voor safe te zijn, ik ben absoluut niet paranoide.Kom gerust gewapend mijn zaakje binnen, ik zal u direct de sleutels geven, maar als ik slaap wil ik met rust gelaten worden, dus gaat er ff een slot op voor een uur of 7
Uiteraard zou ik een andere wereld willen, maar beveiliging moet er wezen. Alarminstallateurs doen gouden zaken, maar op de politie reken ik niet.
Dus een kleine ingreep heeft ervoor gezorgd dat ik rustig in mijn bedje lig.
Ik snap niet van die reacties, ik voel mij echt heel goed hoor.
Ik neem aan dat jullie voordeur toch op slot is snachts, of dit nu een voordeur is of een deur binnenshuis, maak voor mij niet veel verschil uit hoor, blijkbaar voor jullie wel, maar elk zijn ding .

En niet te veel naar films kijken, welkom in the real world, ik ken er die de porsche niet thuis laten slapen, wat is daar nou mis mee ?

29 jan 2006 20:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Veiligheid is voor ieder mens anders, voor F@rgo is dat misschien veiligheid, terwijl voor iemand anders met een open deur slapen ook veiligheid is, het is subjectief en daarbij kiest iedereen het zelf :)
Ik slaap ook het liefst met alles op slot en mooi beveiligd, kwestie van ingesteldheid ? Ervaringen ?

29 jan 2006 20:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Veiligheid steef je na, maar 100% 24 op 24 kan natuurlijk niet.
maar zo veel mogelijk is goed.

Ik heb zelf nog geen ervaringen , gelukkig, maar met een kleine ingreep kon ik die zekerheid toch uitbouwen,
omdat ik een paar mensen ken uit mijn omgeving, (klanten) die reeds uit hun bed getrokken zijn met groot geweld, drie vier man in uw slaapkamer, slagen en verwondingen, kinderen die erbij betrokken worden,
trauma's voor die mensen, jaren nadien nog voelbaar, dat wil ik dus niet meemaken , ook mijn vrouw niet,
als ik morgen de porsche wegdoe en mij een golfje koop, dat weet u dat het risico veel kleiner is dat er bezoek komt.
De kans dat het mij overkomt is uiteraard niet zo heel groot, maar ik slaap toch zo goed, en ik voel geen verschil in slapen, omdat daar nu een deurtje meer toe is...

29 jan 2006 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht grens
Devils son schreef:
ECT schreef:

Home- en carjacking schijnt toe te nemen en vooral rond de landsgrenzen.

Leuk... ik woon op een paar 100 meter van de grens... :shock:

Me too :?
Wordt weer tijd voor een ouderwetse "borderpatrol" :evil:

29 jan 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ER schreef:
Zwaar klote voor die mensen! Stelletje schoften.

Maar het neemt inderdaad toe heb ik het idee. Los hiervan heb ik recent van twee andere gevallen gehoord waarbij ze inderdaad óók inbraken, op zoek naar de autosleutels (én 'gelukkig' vonden). Eénmaal Audi S4, en éénmaal Porsche Boxster.

Misschien moet ik de sleutelbossen óók maar onder mijn hoofdkussen vandaan gaan halen......... :wink:

S4 voor hemzelf en de Boxster voor zijn vrouw. :wink: :lol:

29 jan 2006 21:02
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
F@rgo schreef:
De kans dat het mij overkomt is uiteraard niet zo heel groot

Hier zou ik dus maar niet te zeker van zijn.
Het feit dat je het geluk hebt om een nieuwe 997 te kunnen kopen, plaatst je al een trapje hoger op de ladder van mogelijk slachtoffer, en zo dicht tegen de Frans/ Belgische grens, is weer een trapje hoger, nog niet heel ver van een oprit van de autosnelweg, is weer een extra trapje.

Het is inderdaad spijtig dat het allemaal moet, maar het is niets
anders, ik heb een mooie gezinswagen gespendeerd aan de beveiliging van onze woning, enkel omdat mijn meisjes rustig zouden kunnen slapen als ik niet thuis ben. :evil:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 jan 2006 22:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Akkoord Paul , juist daarom beveiligen mensen zich,
maar ik bedoel dat de kans op carjacking niet zo heel groot is, maar al is ze klein , ze is er,
uiteraard loop je meer risico met een 997 dan met een vw kever .
Ik loop nu ook niet alle dagen te denken dat ik een risico loop, maar ik zit wel safe als ik slaap.
Voor de rest van de tijd zijn we allemaal kwetsbaar.
Hopelijk blijven we allen gespaard van zulke zaken.
Kga nu vlug naar boven want aan de ander kant van de straat loopt er juist een verdacht individu en stel dat hij nu naar binnen komt , boaaaaaa

:lol:

29 jan 2006 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Euh Paul

you make me ..... (franse grens).........benauwd..
Afbeelding

29 jan 2006 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Het gezin en het welzijn daarvan staat bij mij bovenaan.
Bij een duitse auto hoort een Duitse herder, en die zal precies doen waar ze voor is afgericht, en dat is "de roedel" beschermen.
Dus als er iemand zonder onze toestemming binnen wil komen, wens ik ze veel succes :twisted:
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=15279

De Porsche slaapt in de garage samen met onze andere hond, die al behoorlijk doof en blind aan het worden is, maar "altijd in de weg ligt" en dan zo schrikt als je tegen hem aanloopt, dat je (ja zelfs wij :( ) moet oppassen om niet een half been kwijt te zijn.

Maar ik hoop toch echt dat ze ons huisje voorbijrijden, en ons rustig laten slapen.[/url]

Laatst bijgewerkt door Fonz op 29 jan 2006 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jan 2006 23:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het is goed om af en toe aan veiligheid te denken, maar je moet er niet bij stil blijven staan. Gelukkig hebben wij geen krant want als je leest wat er allemaal gebeurt, dan kan je paranoide worden.
Als ik voor ons zelf alles op een rijtje zet, dan denk ik dat we het potentiele boeven wel erg moeilijk gemaakt hebben, maar niets is onmogelijk.
Waar ik erg van baal is dat de pakkans wegens te snel rijden vele malen groter lijkt dan de pakkans na een diefstal. En als je al eens gepakt wordt, dan kom je er zo goedkoop vanaf dat nauwelijks iets je belet om het nogmaals te proberen. Zeker voor mensen die weinig te verliezen hebben moet de verleiding ongelofelijk groot zijn. We moeten er dus voor zorgen dat die mensen wel iets te verliezen hebben....

29 jan 2006 23:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Sjonnie schreef:
. We moeten er dus voor zorgen dat die mensen wel iets te verliezen hebben....

Mijn idee..in deze wereld moet je het zelf doen.. :cry:

29 jan 2006 23:52
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Tjesus . . . . zo zou ik niet willen leven.
Wij hebben het over een stuk blik, weliswaar een heel bijzonder stuk blik, maar als het niet anders kan of moet . . . . neem maar mee en hoepel gauw op.
De tijd van stoer doen heb ik al weer een paar jaar achter mij (ergo: wijzer geworden).
Daarna bel ik wel de politie en de verzekering.

Ik heb gelukkig wel een paar zaken die in mijn geval wat voordelig uit kunnen pakken:
1e) geen nieuwe 997, nou jaa, een 993 nemen ze ook graag mee
2e) ik woon aan een doodlopende weg, dus maar 1 mogelijke vluchtroute voor de "heren".
3e) op mijn oprit passen 6 auto's en hiervan staan er 2 voor de garage, de gebruikelijke lease vouture en de Golf Cabrio van vrouwlief
4e) zowel mijn buren als wij hebben honden die uiterst waaks zijn, de hond van de buren loopt zelfs (min of meer) los

Het lijkt mij redelijkerwijs voldoende drempelverhogend.
Maar ja, you never kwow . . . .

30 jan 2006 0:57
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Hoewel het voor de echte zieke geesten (lees: goed voorbereide) waarschijnlijk niets uitmaakt, zet ik wél altijd de deurvergrendeling voor buitenaf aan in de Porsche.

Grootdeels dus ter geruststelling van mezelf denk ik, maar wanneer ik voor een stoplicht sta of anderszins sta te wachten, vind ik het wel zo prettig dat de deur niet plotseling opengetrokken kan worden. Of je attent genoeg bent om snel er vandoor te gassen is punt twéé.....

Wie gebruikt die vergrendeling eigenlijk allemaal in zijn Porsche? Of ben ik misschien de enige? :roll:

30 jan 2006 2:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende