Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 14:27

Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Crashveiligheid 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jurgen schreef:
2000 gtv schreef:
Dan maar aan de RUF allemaal, rolkooi standaard....toch?

Niet standaard...gewoon een optie.
Wel een mooie(weggewerkte)optie.Zou dus in iedere 993 moeten passen.Heb alleen wel eens gelezen dat Jeroen(ex? forumeikel :wink: )het niks vond.Maar aan de andere kant..RUF doet toch niet zomaar wat?? :wink:

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 09 feb 2006 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.

09 feb 2006 21:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Epicurus schreef:
zoals die van NCAP b.v.

Goed scoren bij NCAP is leuk en aardig, maar vergeet niet dat de auto's die nu 5 sterren halen niet worden gebouwd om zo veilig mogelijk te zijn, maar om zo goed mogelijk te presteren bij NCAP. Schiet je dus ook niet zo heel veel mee op.

Daarbij: veel belangrijker dan passieve veiligheid is actieve veiligheid. Onze auto's hebben niet een goede wegligging, topremmen, enz. Vwb actieve veiligheid scoort de Porsche beter dan al die Renaults en andere "5 sterrenauto's".

Voorkomen is beter dan genezen.

09 feb 2006 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Jurgen schreef:
MichM3 schreef:
Wees gerust, een Porsche kan tegen een stootje...ook als ze op hun dak gaan!...Het dak bezwijkt niet onder het gewicht van de wagen... 8)

Echt niet...ja, bij voorzichtig omrollen mss...maar dat geld voor 99% vd wagens. Een beetje snelheid erbij, en je zit zo op de deuren, vraag 't ERwin maar eens... 8)

Kooi is wat dat betreft onontbeerlijk...

Hmm..moet m'n mening es herzien dan, jammer...was echt overtuigd dat de 911 een sterke dakstructuur had. Van de stijve kooi ben ik 200% overtuigd...heb ze met m'n eigen ogen es aan een Unfall-elfer zien trekken met de "celette"...tjonge jonge, die kerels waren deftig aan het zweten!!! :shock:

09 feb 2006 21:36
Profiel
Westervoort
Bericht 
2000 gtv schreef:
Wel een mooie(weggewerkte)optie.Zou dus in iedere 993 moeten passen.Heb alleen wel eens gelezen dat Jeroen(ex? forumeikel :wink: )het niks vond.Maar aan de andere kant..RUF doet toch niet zomaar wat?? :wink:

Was ook mijn gedachte.

09 feb 2006 21:47
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Sommigen willen niet graag met de werkelijkheid geconfronteerd worden, maar ik vind het juist belangrijk dat je weet wat er kan gebeuren en dat je best tweemaal nadenkt voor je het gaspedaal diep doorduwt.

Afbeelding

Meer HIER

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

09 feb 2006 22:03
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rufie schreef:
Sommigen willen niet graag met de werkelijkheid geconfronteerd worden, maar ik vind het juist belangrijk dat je weet wat er kan gebeuren en dat je best tweemaal nadenkt voor je het gaspedaal diep doorduwt.

Niet opletten in de auto is veel gevaarlijker dan een beetje doorrijden...

09 feb 2006 22:18
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Jurgen schreef:
MichM3 schreef:
Wees gerust, een Porsche kan tegen een stootje...ook als ze op hun dak gaan!...Het dak bezwijkt niet onder het gewicht van de wagen... 8)

Echt niet...ja, bij voorzichtig omrollen mss...maar dat geld voor 99% vd wagens. Een beetje snelheid erbij, en je zit zo op de deuren, vraag 't ERwin maar eens... 8)

Kooi is wat dat betreft onontbeerlijk...

Oké jongens,

Nadat ik roerloos dit topic heb gevolgd zal ik toch maar de best toelaatbare foto plaatsen, hoewel dit nog altijd pijn doet...... De overige foto's zijn wat serieuzer en blijven in het archief.
Met dank aan Paskal.

Dit is voor de ongelovigen ten aanzien van de 911 dakconstructie;

(PS ik lag inmiddels aan de pijp in de traumaheli op de achtergrond...)

Afbeelding

09 feb 2006 22:44
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Daarbij: veel belangrijker dan passieve veiligheid is actieve veiligheid. Onze auto's hebben niet een goede wegligging, topremmen, enz. Vwb actieve veiligheid scoort de Porsche beter dan al die Renaults en andere "5 sterrenauto's".

Voorkomen is beter dan genezen.

Dat laatste ben ik met je eens, maar de gemiddelde Laguna heeft intussen minstens even goede remmen als de gemiddelde 964. Los daarvan ben je in het verkeer jammer genoeg altijd nog afhankelijk van je mede weggebruikers. Kun je nog zo oplettend zijn en kan je auto nog zo'n goede actieve veiligheid hebben, geramd worden door een ander o.i.d. , behoort nog steeds tot de opties.

09 feb 2006 22:46
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Dat laatste ben ik met je eens, maar de gemiddelde Laguna heeft intussen minstens even goede remmen als de gemiddelde 964. Los daarvan ben je in het verkeer jammer genoeg altijd nog afhankelijk van je mede weggebruikers. Kun je nog zo oplettend zijn en kan je auto nog zo'n goede actieve veiligheid hebben, geramd worden door een ander o.i.d. , behoort nog steeds tot de opties.

De gemiddelde Laguna haalt het vwb actieve veiligheid niet bij een (goed onderhouden) 964. Alleen al de stabiliteit bij het remmen...

Dat je afhankelijk bent van overige weggebruikers is ten dele waar. Maar ook hier geldt dat veel van jezelf afhangt. Ik heb in mijn leven al vele malen een fout van een ander gecorrigeerd. Onoverzichtelijkheid is voor mij een reden om rustig aan te doen. Dat scheelt al een hoop. Ga ook niet uit van: ik heb voorrang. Enz.

Onder de streep is de kans dat je thuis ene ongeval krijgt nog altijd groter dan daar buiten. Men maakt zich druk om het gevaar van het verkeer, maar feitelijk is het verkeer helemaal niet zo gevaarlijk. Vermits je niet te gek doet uiteraard.

09 feb 2006 22:56
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

De gemiddelde Laguna haalt het vwb actieve veiligheid niet bij een (goed onderhouden) 964. Alleen al de stabiliteit bij het remmen...

Dat zal ongewtijfeld je subjectieve gevoel zijn....

Laatst bijgewerkt door Jort op 09 feb 2006 23:17, in totaal 2 keer bewerkt.

09 feb 2006 23:10
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Word je toch stil van. Alles bij elkaar ben je er nog goed vanaf gekomen ER. Ik denk dat de persoon uit die blauwe Porsche hierboven minder geluk gehad heeft.
Portie geluk speelt toch ook altijd een rol. Soms zie je wrakken waar mensen ongedeerd uitkomen en dan andere gevallen met minder schade waar ze niet levend uitkomen.

Dit is eigenlijk een eindeloze discussie.
Voor mezelf geldt alleen : voetjes op de grond, niet te overmoedig worden. Niet teveel aan het gevaar denken en weten dat er belangrijker zaken zijn in het leven dan snelheid.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

09 feb 2006 23:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
ER schreef:
Oké jongens,

Nadat ik roerloos dit topic heb gevolgd zal ik toch maar de best toelaatbare foto plaatsen, hoewel dit nog altijd pijn doet...... De overige foto's zijn wat serieuzer en blijven in het archief.
Met dank aan Paskal.

Dit is voor de ongelovigen ten aanzien van de 911 dakconstructie;

(PS ik lag inmiddels aan de pijp in de traumaheli op de achtergrond...)

Afbeelding

Topic gevolgd en verhaal van Erwin gelezen, ga je wel even bij nadenken.

Veiligheid boven alles

09 feb 2006 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Inderdaad...confrontatie stemt tot nadenken :roll:

Goed vanaf gekomen ER...veel geluk gehad op dat moment...ik herinner me het verhaal nog van toen hier op 't forum

Respect man...

09 feb 2006 23:25
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Inderdaad nog verdomd veel geluk gehad.

Een dwarslaesie op dit niveau (C1) zou niet met het leven verenigbaar zijn.

Veiligheid vóór alles guys, en dan nóg zit het ongeluk in een kein hoekje, dat blijkt maar weer.

09 feb 2006 23:50
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Dat zal ongewtijfeld je subjectieve gevoel zijn....

Nee, ik merk duidelijk dat een 911, juist door de gewichtsverdeling, zeer stabiel remt.

Daarbij behoeft het geen betoog dat een 911 een betere wegligging heeft dan een Laguna. En 36 meter om van 100 naar 0 te gaan is ook naar huidige maatstaven top.

09 feb 2006 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Van die foto wordt je toch weer ff stil Erwin gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen.

10 feb 2006 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
de gemiddelde Laguna heeft intussen minstens even goede remmen als de gemiddelde 964

Als je de auto testen mag geloven is de remweg van een nieuwe (snelle uitvoering) laguna echt wel langer als van een 964, een meter of 3 om precies te zijn.

10 feb 2006 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ER, ik zocht het oorspronkelijke topic over je ongeval maar kon het zo nog niet vinden, heb je een link voor me ?

Ziet er inderdaad ernstig uit !! Ik had wel eens wat gehoord over dat vorig jaar voor jou "minder succesvol" was maar als ik bovenstaande foto zie begrijp ik dat helemaal !

Als je de foto's in dit topic ziet ben je wel weer met de neus op de feiten gedrukt, in 0.3 seconde kan je droom porsche veranderd zijn in schroot. Om nog maar te zwijgen over jezelf.

10 feb 2006 1:38
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

En 36 meter om van 100 naar 0 te gaan is ook naar huidige maatstaven top.

100-0 km/u
Porsche 964 (Road & Track 1989): 125 feet (38,1m) vanaf 96km/u.
Ford Focus 2.0 (Autovisie 2006): <38m
Renault Modus (Autovisie 2005): <38m
Citroën C2 (Autovisie 2005): <37m
Toyota Yaris (Autokampioen 2006): <37m
Seat Ibiza Cupra (Autovisie 2005): <37m
Alfa Romeo 159 (Autoweek 2005) 36m
Honda Civic 1.8 (Autovisie 2006): <36m
Volkswagen Golf GTI (Autovisie 2005): <34m

Zeker niet slecht, maar bij normaal gebruik aardig vergelijkbaar met een moderne middenklasser.

10 feb 2006 3:20
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
ER schreef:
Nadat ik roerloos dit topic heb gevolgd zal ik toch maar de best toelaatbare foto plaatsen, hoewel dit nog altijd pijn doet......
De overige foto's zijn wat serieuzer en blijven in het archief.
Met dank aan Paskal.

Het verhaal zeker gevolgd en elkaar sindsdien gelukkig al een aantal maal in goede gezondheid ( 8) ) getroffen!

Inderdaad tot op heden nooit "beeldmateriaal" gezien van het ongeluk, maar als dan ineens deze foto opduikt...... :shock: :shock: :shock:
Je hebt echt een engeltje op je schouders gehad en gelukkig op dat moment ook geen bijrijder!

10 feb 2006 11:31
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
Dat is waar Rob. Het had allemaal nog ernstiger af kunnen lopen.

Juist vóór deze ronde heb ik de zoon van een medeforummer 'geweigerd' als bijrijder, omdat ik de verantwoordelijkheid liever niet op me nam......

moet er niet aan denken wat er had kúnnen gebeuren....................... :(

10 feb 2006 11:43
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Zeker niet slecht, maar bij normaal gebruik aardig vergelijkbaar met een moderne middenklasser.

Allereerst heb ik meerdere tests van de 964 thuis liggen en daar scoort de 964 gewoon 36 meter. Misschien was bij Road & Track de weg een beetje vochtig (staat er misschien nog bij...).

Daarnaast moet je rekening houden met de ontwikkeling van banden. Banden hadden 17 jaar geleden minder grip dan nu.

Blijft staan dat de 911 veel stabieler remt door de (afwijkende) gewichtsverdeling, die bij een noodstop voordelen biedt.

10 feb 2006 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Zoals beloofd de foto's van de gechrashte en doorgezaagde 3.2's die ik tegenkwam (excuus voor de beroerde kwaliteit! Foto's zijn met mijn Nokia gemaakt om half zes 's ochtends):
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

10 feb 2006 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar via mijn persoonlijk album-link proberen te plaatsen.

10 feb 2006 14:42
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Eric 3.2 schreef:
Zoals beloofd de foto's van de gechrashte en doorgezaagde 3.2's die ik tegenkwam (excuus voor de beroerde kwaliteit! Foto's zijn met mijn Nokia gemaakt om half zes 's ochtends):
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Je laat ze naar de pagina verwijzen ipv de foto! :wink:
zo moet ie dus:
http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15399

10 feb 2006 14:46
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende