Auteur |
Bericht |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Wel een mooie(weggewerkte)optie.Zou dus in iedere 993 moeten passen.Heb alleen wel eens gelezen dat Jeroen(ex? forumeikel  )het niks vond.Maar aan de andere kant..RUF doet toch niet zomaar wat?? 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 09 feb 2006 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 feb 2006 21:29 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Goed scoren bij NCAP is leuk en aardig, maar vergeet niet dat de auto's die nu 5 sterren halen niet worden gebouwd om zo veilig mogelijk te zijn, maar om zo goed mogelijk te presteren bij NCAP. Schiet je dus ook niet zo heel veel mee op.
Daarbij: veel belangrijker dan passieve veiligheid is actieve veiligheid. Onze auto's hebben niet een goede wegligging, topremmen, enz. Vwb actieve veiligheid scoort de Porsche beter dan al die Renaults en andere "5 sterrenauto's".
Voorkomen is beter dan genezen.
|
09 feb 2006 21:30 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Hmm..moet m'n mening es herzien dan, jammer...was echt overtuigd dat de 911 een sterke dakstructuur had. Van de stijve kooi ben ik 200% overtuigd...heb ze met m'n eigen ogen es aan een Unfall-elfer zien trekken met de "celette"...tjonge jonge, die kerels waren deftig aan het zweten!!! 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2006 21:36 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
|
09 feb 2006 21:47 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Sommigen willen niet graag met de werkelijkheid geconfronteerd worden, maar ik vind het juist belangrijk dat je weet wat er kan gebeuren en dat je best tweemaal nadenkt voor je het gaspedaal diep doorduwt.
Meer HIER
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
09 feb 2006 22:03 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet opletten in de auto is veel gevaarlijker dan een beetje doorrijden...
|
09 feb 2006 22:18 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Oké jongens,
Nadat ik roerloos dit topic heb gevolgd zal ik toch maar de best toelaatbare foto plaatsen, hoewel dit nog altijd pijn doet...... De overige foto's zijn wat serieuzer en blijven in het archief.
Met dank aan Paskal.
Dit is voor de ongelovigen ten aanzien van de 911 dakconstructie;
(PS ik lag inmiddels aan de pijp in de traumaheli op de achtergrond...)

|
09 feb 2006 22:44 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Dat laatste ben ik met je eens, maar de gemiddelde Laguna heeft intussen minstens even goede remmen als de gemiddelde 964. Los daarvan ben je in het verkeer jammer genoeg altijd nog afhankelijk van je mede weggebruikers. Kun je nog zo oplettend zijn en kan je auto nog zo'n goede actieve veiligheid hebben, geramd worden door een ander o.i.d. , behoort nog steeds tot de opties.
|
09 feb 2006 22:46 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De gemiddelde Laguna haalt het vwb actieve veiligheid niet bij een (goed onderhouden) 964. Alleen al de stabiliteit bij het remmen...
Dat je afhankelijk bent van overige weggebruikers is ten dele waar. Maar ook hier geldt dat veel van jezelf afhangt. Ik heb in mijn leven al vele malen een fout van een ander gecorrigeerd. Onoverzichtelijkheid is voor mij een reden om rustig aan te doen. Dat scheelt al een hoop. Ga ook niet uit van: ik heb voorrang. Enz.
Onder de streep is de kans dat je thuis ene ongeval krijgt nog altijd groter dan daar buiten. Men maakt zich druk om het gevaar van het verkeer, maar feitelijk is het verkeer helemaal niet zo gevaarlijk. Vermits je niet te gek doet uiteraard.
|
09 feb 2006 22:56 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Dat zal ongewtijfeld je subjectieve gevoel zijn....
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 feb 2006 23:17, in totaal 2 keer bewerkt.
|
09 feb 2006 23:10 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Word je toch stil van. Alles bij elkaar ben je er nog goed vanaf gekomen ER. Ik denk dat de persoon uit die blauwe Porsche hierboven minder geluk gehad heeft.
Portie geluk speelt toch ook altijd een rol. Soms zie je wrakken waar mensen ongedeerd uitkomen en dan andere gevallen met minder schade waar ze niet levend uitkomen.
Dit is eigenlijk een eindeloze discussie.
Voor mezelf geldt alleen : voetjes op de grond, niet te overmoedig worden. Niet teveel aan het gevaar denken en weten dat er belangrijker zaken zijn in het leven dan snelheid.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
09 feb 2006 23:11 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Topic gevolgd en verhaal van Erwin gelezen, ga je wel even bij nadenken.
Veiligheid boven alles
|
09 feb 2006 23:18 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Inderdaad...confrontatie stemt tot nadenken
Goed vanaf gekomen ER...veel geluk gehad op dat moment...ik herinner me het verhaal nog van toen hier op 't forum
Respect man...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2006 23:25 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Inderdaad nog verdomd veel geluk gehad.
Een dwarslaesie op dit niveau (C1) zou niet met het leven verenigbaar zijn.
Veiligheid vóór alles guys, en dan nóg zit het ongeluk in een kein hoekje, dat blijkt maar weer.
|
09 feb 2006 23:50 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, ik merk duidelijk dat een 911, juist door de gewichtsverdeling, zeer stabiel remt.
Daarbij behoeft het geen betoog dat een 911 een betere wegligging heeft dan een Laguna. En 36 meter om van 100 naar 0 te gaan is ook naar huidige maatstaven top.
|
09 feb 2006 23:54 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Van die foto wordt je toch weer ff stil Erwin gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen.
|
10 feb 2006 0:17 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Als je de auto testen mag geloven is de remweg van een nieuwe (snelle uitvoering) laguna echt wel langer als van een 964, een meter of 3 om precies te zijn.
|
10 feb 2006 0:30 |
|
 |
Gerco
|
ER, ik zocht het oorspronkelijke topic over je ongeval maar kon het zo nog niet vinden, heb je een link voor me ?
Ziet er inderdaad ernstig uit !! Ik had wel eens wat gehoord over dat vorig jaar voor jou "minder succesvol" was maar als ik bovenstaande foto zie begrijp ik dat helemaal !
Als je de foto's in dit topic ziet ben je wel weer met de neus op de feiten gedrukt, in 0.3 seconde kan je droom porsche veranderd zijn in schroot. Om nog maar te zwijgen over jezelf.
|
10 feb 2006 1:38 |
|
 |
Jort
Groningen
|
100-0 km/u
Porsche 964 (Road & Track 1989): 125 feet (38,1m) vanaf 96km/u.
Ford Focus 2.0 (Autovisie 2006): <38m
Renault Modus (Autovisie 2005): <38m
Citroën C2 (Autovisie 2005): <37m
Toyota Yaris (Autokampioen 2006): <37m
Seat Ibiza Cupra (Autovisie 2005): <37m
Alfa Romeo 159 (Autoweek 2005) 36m
Honda Civic 1.8 (Autovisie 2006): <36m
Volkswagen Golf GTI (Autovisie 2005): <34m
Zeker niet slecht, maar bij normaal gebruik aardig vergelijkbaar met een moderne middenklasser.
|
10 feb 2006 3:20 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Het verhaal zeker gevolgd en elkaar sindsdien gelukkig al een aantal maal in goede gezondheid (  ) getroffen!
Inderdaad tot op heden nooit "beeldmateriaal" gezien van het ongeluk, maar als dan ineens deze foto opduikt......
Je hebt echt een engeltje op je schouders gehad en gelukkig op dat moment ook geen bijrijder!
|
10 feb 2006 11:31 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dat is waar Rob. Het had allemaal nog ernstiger af kunnen lopen.
Juist vóór deze ronde heb ik de zoon van een medeforummer 'geweigerd' als bijrijder, omdat ik de verantwoordelijkheid liever niet op me nam......
moet er niet aan denken wat er had kúnnen gebeuren....................... 
|
10 feb 2006 11:43 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Allereerst heb ik meerdere tests van de 964 thuis liggen en daar scoort de 964 gewoon 36 meter. Misschien was bij Road & Track de weg een beetje vochtig (staat er misschien nog bij...).
Daarnaast moet je rekening houden met de ontwikkeling van banden. Banden hadden 17 jaar geleden minder grip dan nu.
Blijft staan dat de 911 veel stabieler remt door de (afwijkende) gewichtsverdeling, die bij een noodstop voordelen biedt.
|
10 feb 2006 12:12 |
|
 |
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
10 feb 2006 14:41 |
|
 |
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar via mijn persoonlijk album-link proberen te plaatsen.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
10 feb 2006 14:42 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Je laat ze naar de pagina verwijzen ipv de foto!
zo moet ie dus:
http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15399
|
10 feb 2006 14:46 |
|
|