Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dan zou ik de 993 dus helemaal niet willen, want ik vind de 993 echt uit proportie. De minste van allemaal. Zo vanzelfsprekend is het niet dat de 993 de mooiste zou zijn...
|
17 feb 2006 12:13 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Wat een rare veronderstelling ... wat doe je als het stenen regent, ga je naar buiten of blijf je binnen ... wat een vraag
|
17 feb 2006 12:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 feb 2006 12:48 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Is die vraag voor mij? Zo ja, is die niet makkelijk te beantwoorden!
Hoever is het technisch niveau van die 993 dan teruggeschroefd? Dat zou ik dan wel willen weten.
Denk dat ik toch voor een 964 zou gaan. Zo erg zijn ze nou ook weer niet...
|
17 feb 2006 12:58 |
|
|
Porschegek
|
Liever stenen dan kogels
Eigenlijk een hele simpele vraag
Je moet denken aan een 993 met 964 motor of een 964 met 993 motor...
wat zou je kiezen
|
17 feb 2006 13:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je echt zo negatief over de 964 denkt, dan zou ik er geen overwegen...
|
17 feb 2006 13:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Laat op motorisch gebied het verschil nou eens echt te verwaarlozen zijn.
Belangrijkste is de Weissach achterwielophanging. Ook heb je bij de 993 een 6-bak, andere 4WD (niet noodzakelijk beter, maar wel meer geliefd).
|
17 feb 2006 13:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Zoals EriC4C schreef: je zag de erachter toch wel he?
Je trapt hier mensen niet zo snel op de tenen hoor. Als jij de 964 een plompe botsauto vindt moet jij dat lekker weten. Word ik echt niet verdrietig van.
Maar ik zou, als je happy bent met je 968, pas switchen als je ergens echt enthousiast over bent. Ergo, (nu nog) niet een 964.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2006 14:18 |
|
|
HJDB3.2
Amersfoort. 996.
|
Beste Retep,
wat vind je vriendin er van?
Waarom heb je bij aanschaf eigenlijk voor een 968 gekozen en niet meteen een 964 of 3.2 gekocht?
Wil je weer een cabrio?
_________________________________________ 7e plaats jubileumrit 2006 en 2e plaats in 2013!!! Porscheverleden: 924 / 944 S2 cab. / 3.2 uit '87 / 964 / 968 / 911SC
|
17 feb 2006 14:48 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Zoals ik het heb begrepen beschikt de 993 t.o.v. de 964 over een nieuw ontwikkelde moter dit in tegenstelling tot de moter van de 964 t.o.v. de voorloper (3.2). Daarnaast is het vermogen toch aardig toegenomen. Dat alles is toch niet verwaarloosbaar?
|
17 feb 2006 15:03 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Vraag je nu eigenlijk niet gewoon welk model iemand verkiest ongeacht de prestaties?
|
17 feb 2006 15:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 feb 2006 15:20 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Wil je zeggen dat een 964 motorisch gelijk is aan een 993? In dat geval moet ik de boekjes er nog eens op naslaan ...
|
17 feb 2006 15:28 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
"Plompe botsauto" heb ik nooit gezegd.
Integendeel, heb eerder aangegeven dat het woord 'plomp' door mij ongelukkig gekozen was, en reeds excuses daarvoor aangeboden (zie terug).
In de eerste post geef ik aan dat ik naar een 911 rondkijk. Dit impliceert enthousiasme. Alleen maak ik een overweging tussen een harmonicamodel of een 964. Is dat raar?
Ook meld ik dat de vraag met alle respect voor 964-eigenaren en hun auto's door mij wordt gesteld.
Was ik maar nooit aan dit draadje begonnen.
Nu zie je wat ervan komt...
|
17 feb 2006 15:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
|
17 feb 2006 15:43 |
|
|
Porschegek
|
En ik kan het weten
|
17 feb 2006 15:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vertel
|
17 feb 2006 15:50 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Joh Retep, maak je niet zo druk!
Probeer eens tussen de regels door te lezen.........
Zal je zien, dat er best "wel wat" humor zit in dit draadje!
|
17 feb 2006 16:25 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Idd niet druk over maken, als het op het forum over model keuze gaat preekt iedereen voor eigen parochie.
|
17 feb 2006 17:14 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja, jij hebt makkelijk l.llen.
Nog gegleden met dit weer?
|
17 feb 2006 17:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Plomp met dikke bumpers... impliceert voor mij plompe botsauto.
Maar mijn allerallerallerbeste Retep, daar jij mijn subtiele humor kennelijk niet begrijpt (ligt aan mij hoor) zal ik het je gewoon zeggen:
Ik zat je een beetje te pesten. Je moet doen wat je leuk vindt. Voor mij zijn juist die dikke bumpers het mooie aan de 964 in vergelijking met die harmonica's. Ik vind de dikke bumpers de auto een stuk moderner maken. Maar dat is mijn smaak.
Ik begrijp dat je enthousiast bent over een 911. Dat weerspreek ik ook niet. Ik bedoel alleen dat je niet je 968 moet verkopen als je nog niet weet welke 911 je mooi vindt. Dan ga je wellicht later spijt krijgen en een auto kopen is altijd makkelijker dan een auto verkopen.
ik bedoelde het dus echt goed met je, maar verpakte dat een beetje. Maar ja, je kan moeilijk aan anderen vragen wat hun smaak is mbt een specificiek onderdeel van een 911 omdat jij nog niet weet of je het wel mooi vindt...
veel wijsheid en geduld!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 feb 2006 18:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Deugniet
|
17 feb 2006 18:07 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Eigenlijk veel te weinig door tijdgebrek, druppellader maakt overuren, maar na drie weken stilstand kon ik het gisteravond laat niet meer houden, gewoon even in de Porsche gesprongen en een uurtje rond getufd. Zalig
|
17 feb 2006 18:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet gelijk, maar het verschil tussen de 964 motor en de 272 pk 993 motor is niet groot. Wat modernere motormanagement, andere LMM, ander uitlaatsysteem, dat soort dingen. Het blok is in essentie hetzelfde.
Je ziet ook meerdere tuningssets die zowel op de 964 als op de 993 passen.
|
17 feb 2006 18:51 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Die heeft met mijn auto-keuze helemaal NIETS te maken.
Net nog een duur wandkastje gekocht (299,-!). Wel weer even mooi zo...
|
17 feb 2006 19:05 |
|
|