Auteur |
Bericht |
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
26 feb 2006 12:45 |
|
 |
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Komkom, auf der dauer hilft nur power!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
26 feb 2006 12:50 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Niet afdwalen, het gaat over het leukste moment.... Er zijn en waren er vele, maar in een witte 3.0 SC zomaar aangehouden worden door een Witte 3.0 Targa met twee wit-ge-leerde heren, vervolgens papierencheck, en dsan de graag 'Hoe gaat het met je zuster ?' Was een oud-vriendje van haar...
Dan is het ijs gebroken, en komt het voorstel van de Targa-man : Eens zien welke sneller is ? Jawel hij is serieus, en dringt aan. Even later : zij
links, wij midden, en gas erop. Uitslag 50 - 200 kmh: 1. De SC 2. de Helmen-boer. De Targa was redelijk zwaar beladen denk ik... Het leukste is natuurlijk het ongeloof van de overige weggebruikers. Spee was toen nog aan de borst, en de Targa-mannen waren echte autoliefhebbers. Dat kon in 1988 nog....Toen wij afsloegen naar de Ring Amsterdam, hebben ze nog fanatiek gezwaaid.
|
26 feb 2006 17:45 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Mooi verhaal... 
|
26 feb 2006 17:54 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Volgens mij was een van jouw leuke momenten de dag dat "Abraham" naast je in de 'RUF' zat te spartelen 
|
26 feb 2006 19:00 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Nou spartelen...  ...'k heb nog nooit iemand zo verstijfd naast me zien zitten...
...vond het naderhand wel leuk, dat hij (toch) zo genoten had... 
|
26 feb 2006 19:10 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ik was een jaar of 22 en studeerde nog. Als zovelen had ook ik een bijbaantje om één en ander te kunnen bekostigen. Van het alleen maar bewonderend kijken naar die mooie bolides, mocht ik met mijn "weekend-baas" in de toen nieuwe Porsche 964 meerijden van de (hifi) winkel in Alphen a/d Rijn naar Leidschendam. Ik hoor hem (n.a.v. een krantenartikel) nog zeggen, "kijk we rijden nu 200 km/u, da's dus voorpagina Telegraaf" ... Prachtige ervaring, vergeet ik nooit meer. Gisteren zei ik nog tijdens het poetsen ...  ) tegen m'n buurman (recent eigenaar van Porsche 993), we zijn erg bevoorrecht ...
|
27 feb 2006 11:22 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Eens, dat zijn wij allemaal! Gelukkig dat je het geluk soms een handje kunt helpen! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 feb 2006 11:32 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Mijn leukste porsche moment was toen ik hem ( na grondige reparatie ) voor het eerst een lang stuk kon rijden.
Van Rotterdam naar Breda
Dikke smile op mn gezicht, even 180 aangetikt.. is natuurlijk niets vergeleken met de topsnelheden die de meeste hier halen,
MAAR ik was 18 met een Porsche onder mn kont en zo blij als een kind met een lollie.
Leander 
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
27 feb 2006 11:40 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Maar aan je avator te zien moest er wel wat aan de schokbrekers gebeuren... 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 feb 2006 11:42 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
HAHAHAHAHA zo is het maar net 
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
27 feb 2006 11:43 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
The size of their toys!
|
27 feb 2006 11:46 |
|
 |
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
de dag dat ik mijn S ophaalde in Maastricht
en de ganse rit terug naar R'dam had zitten scheuren met rijbewijswegsnelheden, om net in de laatste tricky bocht te denken , rare bocht wordt scherper verderin ... rustig doen , 100
en dan ook 100 gedaan
maar wel vergeten dat ik miles op mijn klok had
en midden in de bocht het begon te gieren achterin...
flashback naar iets wat ik daarvoor gelezen had "oude 911, niet remmen in bocht of dag met je handje"
pedaal in getrapt, tegengestuurd , en eruit gekomen
ferme adrenaline kick... bijrijder was heel bleek...
dan nog weken elke dag met een bang hartde brievenbus leeggemaakt
in de volle verwachting dat er een lelijke enveloppe met afzender plietsie zou bijzitten...maar niks gezien , 't was my lucky day 
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
27 feb 2006 12:27 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
mooie teksten hoor!!
elke keer als ik de sleutel omdraai, kippevel...even door de Schipholtunnel, raam open, onbetaalbaar....3500 rpm in zn 5, lekker snorren met mooi weer...terug naar 4, gas bij...het blijft 1 grote sensatie, telkens weer...
|
27 feb 2006 17:29 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Is me vandaag overkomen :
zonder veel enthousiasme en me wat ziek voelend aankomen op het werk op een maandagmorgen en na 5 minuten aan je bureau moet je vertrekken voor een rit met een collega met een Cayenne Turbo. Mijn dag zag er al veel beter uit...
Waren alle maandagen maar zo....
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
27 feb 2006 19:29 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Het gesprek dat de verwonderde bezitter van de 550 AMG met me aanging op de terugweg van de Nordschleife 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 feb 2006 20:52 |
|
 |
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
2 zomers terug op een heel warme dag met de 944 cabrio open tegen 180-200 aan het "relaxen" op het autostrade en bijna geen verkeer (zaten waarschijnlijk allemaal op het strand), was echt genieten met die warme lucht
|
27 feb 2006 20:57 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Mijn mooiste Porsche moment  :
afgelopen zomer (augustus) op een zaterdagmorgen mijn Porsche 964 opgehaald (na een week niet gelapen te hebben). Wittebrug gaat om 10.00 uur open, ik stond met mijn vrouw al om 9.30 uur bij het raam te gapen.
Kon haar niet eens zien  Zat een mooie rooie hoes omheen.
Eerst met René alle zaken doorlopen en dingen uitleggen, krijg ondertussen al een beetje de bibbers en zweethanden. "Ruud rij hem er zelf maar eventjes uit"  Eerst starten (raampjes open), klinkt fantastisch in de showroom. Langzaam achteruit manouvrerend tussen de nieuwste Porsches. Motor klinkt gigantisch mooi, voel het gewoon een beetje dreunen, banden piepen op de schone vloer.
Uiteindelijk buiten, René zwaait nog na, mijn vrouw volgt met de Peugeot, ik denk ....... niet te geloven, hij is echt van mij.
Inmiddels cup-rohr gemonteerd (super geluid), zondag met mooi weer een lekker stuk gereden en elke keer komt dat mooie gevoel weer terug. Jullie snappen denk wel wat ik bedoel. Wat is het leven toch mooi 
|
27 feb 2006 21:40 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 feb 2006 0:50 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
He Jay! Een 1977, net als ik! Welk type? Blauwe platen? Heb net naar je album gezocht, maar dat is er niet... 
The size of their toys!
|
28 feb 2006 0:51 |
|
 |
ArminG
928 S4 '91
|
Als ik moet kiezen zijn het twee momenten. De eerste is toen ik hem ophaalde en op de terugreis vanuit Zeeland het opeens pas echt tot mij doordrong dat ik een Porsche had. Dat mijn eigen Porsche onder mijn kont zat ...
De tweede keer, is de eerste keer dat ik op de Duitse Bahn kwam. Ik wilde wel eens zien wat dat nu betekende. Uiteraard kwam ik meteen na de grens in de Baustellen terecht, maar toen er eindelijk een stuk leeg 3 baans was heb ik voor het eerst de P helemaal los laten gaan ...
Ik had daarvoor een BMW 316 en dacht te weten wat een sportieve auto was.  Maar toen ik die snelheids naald gewoon strak zonder enige hapering omhoog zag blijven lopen en ook na de 200 door bleef gaan zonder dat de auto begon te trillen, rammelen of enigsinds anders stokte, liet ik van schrik gewoon het gas weer los.
Dat was voor mij de eerst keer dat ik boven de 200 kwam en ik vond het dus erg hard gaan Die indruk vergeet ik niet meer.
Ik was ook gelijk genezen van het waanidee dat een sportieve middenklasse vergelijkbaar was met een Porsche 
|
28 feb 2006 17:19 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
28 feb 2006 17:21 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
28 feb 2006 19:55 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Mijn mooiste Porsche-moment:
Zo'n 10 jaar geleden sta ik voor de slagboom van de sluizen van de Afsluitdijk (aan de Friese kant). Het was een zeer warme zomerse dag en naast mij staat een geheel in rood leer gehulde motorfreak.
Samen staan we vooraan. Ik in mijn toenmalige witte 924S (een tot op heden zeer onderschatte sportwagen), de motorduivel op een rode Moto Guzzi 850 Le Mans. Voor ons ligt de geheel lege, van hitte zinderende Afsluitdijk.
Bij het opengaan van de bomen stuift de 850 Le Mans er brullend vandoor, en verdwijnt alleen aan de horizon. Zie hem nog gaan in het felle zonlicht.
Ik dacht verder niet aan de leren man op zijn motor, en besloot (met een geheel lege weg voor mij) uit te proberen welke snelheid mijn 924S kon halen.
Met meer dan 200km/u raasde ik over de dijk, steeds sneller en sneller. Ik begon vibraties bij een achterwiel te voelen, en werd ook bang. Wat als ik een klapband zou krijgen? Stond ergens een flitsapparaat? Ik accelereerde ondertussen door en begon richting 220km/u te kruipen. Het zweet stond in mijn handen.
Op 2/3 van de dijk verscheen er een stipje aan de horizon. Op mijn 'lege' baan. Daar reed de motorduivel!
Vlak voor hij wegstoof had hij even meewarig naar mijn 924 gekeken. Het vuur der wraak laaide in mij op en ik was niet meer te stoppen. Vlak voor het einde van de dijk slaagde ik erin om naast hem te komen rijden. Hij zat geconcentreerd voorovergebogen op zijn Le Mans, en keek recht vooruit. Boven de windruis en mijn eigen auto uit hoorde ik de 850 brullen.
Plotseling kreeg hij door dat er iets naast hem reed. Hij draaide zijn hoofd opzij en keek mij recht aan. Van achter de integraalhelm zag ik zijn enorme verbazing...
Ik haalde hem in, en keek op mijn kilometerteller. Die wees 232km/u aan.
De blik in die man zijn ogen. Goud waard!
|
28 feb 2006 21:47 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Moet ik even over nadenken, het zijn er zoveel . . . . . .
Uiteraard de eerste ritten in de nieuwe aanwinst, eerst de 911 SC, daarna die van de 993.
Maar het leukste was wel een keer de terugrit van Spa-Francorchamps, het verhaal:
Anneke (mijn vriendin) reed en ik genoot van van de 'sound', de geur en het heerlijke weer.
Het was wisselend druk op de weg en op een gegeven moment reden wij een beetje gelijk op met zo'n BMW Z3.
Mannetje (bekende bmw type achter het stuur) en vrouwtje (mooi zittend) ernaast.
Op een gegeven moment zien wij een discussie, regelmatig naar ons kijkend, tussen beide (echte)lieden ontstaan en Anneke en ik hebben de tekst maar ingevuld.
Zij: "Hee, uuuh kijk eens naar links, die Porsche"
Hij: "Ja, uuhh wat is daar mee?"
Zij: "Kijk dan . . . . zij mag wel rijden, en ik niet, maar ik betaal ook mee aan deze auto hoor !!!"
Of de discussie werkelijk zo gegaan is weten wij niet, maar wij vonden dit een mooie invulling eraan en gierend van de lach reden wij door.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
28 feb 2006 22:39 |
|
|