Auteur |
Bericht |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Daar gaat het per slot van rekening om
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
03 maart 2006 16:50 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Terzijde, elke bankmeting is gebaseerd op aannames he... Weet jij hoeveel pk'tjes jij uit je blok haalt? Of heb je het gevoel dat het er wel 250 moeten zijn (no offense, maareh, dat ding van Humph/Joost gaat echt wel vooruit )
|
03 maart 2006 16:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
correctie van Joost,
die van mij komt zo.
|
03 maart 2006 17:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je hebt helemaal gelijk. En mijn motor zal zeer waarschijnlijk geen 250 pk meer halen. Ik heb de teller inmiddels al weer over de 205.000 km staan. Maar daar gaat het ook niet om.
Zoals gezegd: die setjes van cartronic leveren een mooi resultaat. En ik geloof best dat die auto (tegen de) 300 pk heeft. Maar dat is ook heel mooi, want gelijk aan de 993 RS 3.8 en de 964 RS 3.8... Beiden zeer snelle auto's.
|
03 maart 2006 17:03 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
en die hebben onderin wel meer in huis,
kan niets( lees chiptuning incl.snelle nokkenassen) tegenop.
|
03 maart 2006 17:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hetgeen eens te meer de betrekkelijkheid van de cijfers benadrukt.
|
03 maart 2006 17:09 |
|
|
Jort
Groningen
|
Meestal wordt het verlies in de aandrijflijn toch gemeten op de rollenbank? Daar komt ook die 43 kW vandaan volgens mij. 't Is geen G-tech die je even in de sigarettenaansteker plugt en die voorgeprogammeerde percentages hanteert.
Wat overigens niet wegneemt dat er inderdaad ook dan nog voorgeprogrammeerde waardes in de formules zitten
Reden om voor een meer betrouwbare meting de rollenbank van de chiptuner links te laten liggen.
|
03 maart 2006 17:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Klopt. Waarbij even vergeten wordt dat deze meetmethode bijzonder onbetrouwbaar is...
|
03 maart 2006 17:32 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hangt van het type motor af en de gehanteerde methode heb ik me laten vertellen. Er zijn verschillende methoden om de verliezen te meten, waarbij de ene meetmethode beter werkt bij motor type A en de andere meetmethode beter bij type B. Zal eens kijken of ik de info nog kan opduiken.
|
03 maart 2006 17:38 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Ik vrees dat Devils son het verkeerd gelezen heeft: op de sheett staat het vermogen in KW, niet in PK.
|
03 maart 2006 18:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heb ik gelezen en alles netjes omgerekend.
|
03 maart 2006 18:18 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Al aan 't sparen voor een revisie?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 maart 2006 18:29 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
*ai*... Doe dat nou niet michael.... ... Goed, chiptuning van een 993 dus...
Alleen met een chippie ga je niet veel vermogenswinst halen, misschien wel een ander gedrag, maar echte "winst" niet toch?
|
03 maart 2006 18:39 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het jippie antwoord zou zijn: daar hoef IK niet voor te sparen.
Ik kies echter voor het antwoord: het is een fabel dat Porschemotoren uit elkander vallen na 200.000 km.
|
03 maart 2006 18:47 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 maart 2006 18:57 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik mag deze "nieuwe" Devil wel... ; zelfde kennis...maar minder geneigd tot overtuigen...gewoon zijn mening gevend...
Mijn mening hoor...
|
03 maart 2006 19:13 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Discusie
Ik mag het wel een beetje discusie. Als je schaapjes wil, dan zal je toch moeten kiezen voor een andere forum .
Dit is een open medium, waarbij iedereen zijn mening mag verkondigen.
|
03 maart 2006 19:17 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Discusie
Knappe vent die Devil hiervan weerhoud... maar wss leest hij beter tussen de regels door dan jij...
|
03 maart 2006 19:22 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Jurg
Jurgen ik kan je ff niet volgen. Ik weet het, is laat voor mij ben nog aan het werk.
|
03 maart 2006 19:26 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Re: Discusie
Is dat zo Ik kreeg van de week een andere indruk........
Sterk
Ik ben ook van mening dat je scherp maar correct moet kunnen discussieren. Dus een prikje hier en daar moet mi gewoon kunnen.
Nog even to the point:
Het is toch niet belangrijk of de pk's/kw's helemaal precies kloppen. Ik neem aan dat er voor en na de tuning gemeten wordt. Voor mij zou alleen de toename van belang zijn. Ik neem aan dat als je een aanzienlijke stijging constateert er wel een kern van waarheid inzit.
Misschien wat naief
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
03 maart 2006 19:36 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ook ik had mijn vragen vwb de rollenbank-conclusies...niet over de ex van Humpf, maar in het algemeen... ; is het dus zo, dat je een meting krijgt over de pk's naar de achterwielen, en DUS een aanname van het motorvermogen?
Je moet dus "gokken" wat het verlies is aan kracht door de transmissie?
En zit hierin nog verschil tav atmosferische- en geblazen motoren...?
Dit naar aanleiding van het plan dat er zo'n half jaar geleden was, om met een paar man eens zo'n meting op de rollenbank te doen...
|
03 maart 2006 19:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Discusie
Is het ook niet. Maar om echt to the point te gaan: met ALLEEN een chip bereik je niet zo heel veel. Cartronic doet dan ook meer dan alleen de chip aanpassen.
En vwb de uitlaat bij een 993: zou ik persoonlijk voor de vermogenswinst niet mijn geld instoppen.
|
03 maart 2006 20:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Klopt Het is wat beter dan gokken, maar wat slechter dan weten. Men kan een schatting maken, meer niet. Er is maar één manier om krukas-pk's te meten: en daarvoor moet de motor eruit!
Bij geblazen motoren heb je een extra probleem: de intercooler werkt stilstaand veel minder efficient. Maar misschien dat daar weer een work-around voor is...
|
03 maart 2006 20:17 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Als al die pk's belangrijk zijn, koop dan een turbo! Die is ook wat makkelijker te tunen. En om echte tijd winst te halen van 0 naar 100 moet je wel heel vet investeren om een paar tienden van een seconde te winnen.
Speelt geld geen rol, ga dan naar RUF. 650 pk heb je zo.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
03 maart 2006 20:20 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt. Ga met een turbo (intercooler) altijd naar een rollenbank met fan die (veel) koude lucht aanvoert, anders kom je bedrogen uit.
Verliezen worden meestal geschat door de auto uit te laten rollen en de weerstand te bepalen.
|
03 maart 2006 20:26 |
|
|